• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • passionsblomman

Ja du har kanske rätt? jag vet inte alls, bara att jag vips hade en remiss rakt över telefon och att det skulle lämnas prov i burkar...hihi

Ja bättre med två tider än ingen!

Ankan80 skrev 2009-03-23 15:21:58 följande:
    Ok...sorry....egen slutsats...men dubbelt så bra med 2 platser...
  • andbeyond

mm, skulle kunna vara det.. sen är det väl kanske ett försvar för att man själv inte har den möjligheten just nu och vill intala sig att det inte är någon brådska.

Vi brukar säga till varandra att om man nu vill ha "egen tid" så är det väl trevligare att ha den tiden sedan, men ändå ha en stor familj som man kan umgås med på jul och så. Man vet ju aldrig vad som händer i framtiden, så det känns bäst att göra det som känns bra nu. Sen är vi ju planeringsfreaks också så vi kommer ju klara oss fastän det såklart är mer praktiskt om jag vore klar med utbildning och ha en bra föräldrarpenning.

Tur att jag har er som kan hjälpa mig att glömma bort alla dumma kommentarer! :)

• Hvidbrud

Ingenjören: Ja, du. Ibland undrar jag också om våra män är okända tvilligar. Den TV'n kan driva mig till VANSINNE!!! Alltid på och hög volym... Den är som ett bedövande gift för själen. Man sitter bara där helt apatisk som en zombie. Lite irriterad får man lov att bli ibland.
    min man är däremot en snackare... Där är jag mer neanderthalare, som inte har utvecklat det sinnet. ialla fall inte så mycket att jag har blivit bra på det. Men jag lär mig! Han är ju duktig på att fråga de riktiga frågorna och har tålamod och hela batteriet. Även om det är rätt störigt när man ska börja snacka preciiis när man håller på att svimma av trötthet och bara vill gå och lägga sig (eftersom filmen/serien aldrig tog slut..)
    Här om dan sa han: du vill helre snacka med tjejerna på BT än att vara med din man... Ja, helre än att titta på sporten ihop...!

Jag har blivit så beröringskänslig! Jag som älskar att bli rörd vid, hårt, mjukt bara rör mig!! men nu ska det vara lite till så gör det ont i huden liksom...

Så indianerna är på intåg? Undrar om mensen synkar sig om man hänger på nätet ihop mycket eller om det bara är IRL?

• lanovia 08

Det där har jag också funderat på. Skulle jag vara en dålig människa om jag ändrade sanningen med en eller två månader??
    Jag är världssämst på att ljuga... Får nog skicka mannen i stället.

Ha Hvidis, du är som min man. Bästa tillfället att hinna prata är ju när man har lagt sig o skall sova... tycker jag. Men får ofta snarkningar till svar.

Ore skrev 2009-03-23 15:20:01 följande:
    lanovia: ring och se om du får ställa dig i kö! Hur fel kan det vara att "tänja" litet på sanningen. Du kanske inte minns exakt när ni började försöka, men det var "ungefär ett år sedan"...? (Tio månader = ungefär ett år!)
  • lanovia 08

andbeyond, de enda som vet hur ni skall göra är ni själva. Tycker ni skall satsa på att få barn när ni vill, tänk om ni väntar bara för att vara kloka och förnuftiga och sedan inte kan få barn. Fanns en tid då jag trodde det var lätt att bli med barn och kanske hade tänkt som din kompis...

• ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-03-23 16:28:13 följande:
    Här om dan sa han: du vill helre snacka med tjejerna på BT än att vara med din man... Ja, helre än att titta på sporten ihop...!
    Ja men eller hur?!??!?! Ska kanske sabotera tvn.....så att den bara funkar när jag vill/bestämmer..... *gårneriniUppfinnarJockesverkstadoletarefterenbraknapp*
    Sitta i soffan som zombies är INTE socialt för 5 öre....

Ja ÄL o mens verkar synka sig även via nätet tycker jag....

Andbeyond: Har inget konstruktivt att komma med.....men man tycker ju att folk borde kunna hålla dumma kommentarer för sig själv.....men försök se det som att de är rädda om en.....dvs att man inte ska ångra sig sen.....

Blommis: Jädrans....2 tider!! Det är ju bra! Var den nya tiden tidigare än den andra?!
    Hoppas verkligen att de kan ge er svar så att du inte behöver ha det gnagandes i bakhuvudet!

Verkar som att indianerna har utvecklat lite tortyrmetoder....sträckbänkshållning, plågsamma krampbildande danser i magen....elaka jäklar......
  • lanovia 08

Ja nu får vi väl betala för att vi blivit så dúktiga på att skjuta tillbaka på dem.

• ingenjörsbruden

lanovia 08 skrev 2009-03-23 16:58:04 följande:

Ja nu får vi väl betala för att vi blivit så dúktiga på att skjuta tillbaka på dem.
    *gåroanmälerallaitrådentillengerillakrigsutbildningmedbrittiskaSAS*
  • Hvidbrud

Håller tummarna för en pasion. tycker att din plan fungerar super i teorin!
    Men en liten fråga... Här i danmark sja man ha jobbat min 150 de senaste 13veckorna innan man föder/får födselledigt(eller vad det heter..) för att kunna vara berättigad till pengar. Är det inte så i sverige? *Kliar mig lite i huvudet* Ja, det är inte lätta med alla dessa regler...

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)