• Humlan66

Fler än jag som är less på alla *privatpersoner* på BT köp&sälj

Ja som rubriken lyder,fler än jag som är less på dessa som annonserar som är uppenbara företagare med egna webbsiter ??

Det droppar in DAGLIGEN och flera gånger per dag att en å samma person annonserar och dom är ju flera stycken och jag tycker det är ruskigt störande

att se samma klänningen osv dyka upp gång på gång.suck

Klart anmäla kan man ju,men hur mkt det görs åt saken man kan ju undra

Fler som finner det störande ?

• Svar på tråden Fler än jag som är less på alla *privatpersoner* på BT köp&sälj
  • 080513 2

Jag håller med lava84.

För de flesta är det underförstått att Köp & Sälj skall användas för bröllopsrelaterade grejer, inte begegnade, ingrodda salt & pepparkvarnar.

• Lava84

080513 2 skrev 2009-03-10 22:36:03 följande:

Jag håller med lava84.För de flesta är det underförstått att Köp & Sälj skall användas för bröllopsrelaterade grejer, inte begegnade, ingrodda salt & pepparkvarnar.
    Roligt att du delar min åsikt, detta är också ett problem som jag tycker kan vara nog så irriterande som företag som annonser gratis som privatpersoner. Det behövs en uppdatering om regler vid köp och sälj annonser. I värsta fall får bröllopstorget att börja ta betalt för att lägga upp annonserna om det nu ska användas som Bauti gör, då kanske folk inte så friskt lägger upp allt gammalt begagnat de hittar hemma här på köp och sälj. Jag är inne på denna bröllopdsajt för att hitta saker till mitt bröllop, vill jag köpa en begagnad kavaj eller pepparkvarn går jag in på tradera.
  • Humlan66
    Lava84 skrev 2009-03-10 22:40:34 följande:
    080513 2 skrev 2009-03-10 22:36:03 följande:
    Roligt att du delar min åsikt, detta är också ett problem som jag tycker kan vara nog så irriterande som företag som annonser gratis som privatpersoner. Det behövs en uppdatering om regler vid köp och sälj annonser. I värsta fall får bröllopstorget att börja ta betalt för att lägga upp annonserna om det nu ska användas som Bauti gör, då kanske folk inte så friskt lägger upp allt gammalt begagnat de hittar hemma här på köp och sälj. Jag är inne på denna bröllopdsajt för att hitta saker till mitt bröllop, vill jag köpa en begagnad kavaj eller pepparkvarn går jag in på tradera.
    Håller fullständigt med. Man kan hitta sängar och allt annat konstigt här :-s det är ju en BRÖLLOPS SITE för 17
  • Bauti

Men Lava84, det är väll oxå bröllopgäster som letar på denna sidan. En svart boa kan exempel även en brud ha. Om hon nu inte skall vara traditionellt klädd.
    Om du nu retar dig så fruktansvärt på detta så har du allvarliga problem.
    Snacka om att reta sig på ovesäntliga saker. Världen går inte under.
    Men på vissa tycks hela livet stanna upp för detta.
    Och vad som är bröllopslellaterat för dig kanske inte är det för andra.
    Det flesta saker som säljs på köp & sälj sajten är begagnade (nej, då menar jag inte salt &peppar kvarn).
    Du kanske skall bege dig till en affär där du kan handla nya saker istället. För de flesta kläderna är begagnade som du säkert har ett i annonserna.

Lägg er energi på något som gör er glada istället.

• Lava84
    Bauti skrev 2009-03-10 22:51:43 följande:
    Men Lava84, det är väll oxå bröllopgäster som letar på denna sidan. En svart boa kan exempel även en brud ha. Om hon nu inte skall vara traditionellt klädd.Om du nu retar dig så fruktansvärt på detta så har du allvarliga problem.Snacka om att reta sig på ovesäntliga saker. Världen går inte under. Men på vissa tycks hela livet stanna upp för detta.Och vad som är bröllopslellaterat för dig kanske inte är det för andra.Det flesta saker som säljs på köp & sälj sajten är begagnade (nej, då menar jag inte salt &peppar kvarn). Du kanske skall bege dig till en affär där du kan handla nya saker istället. För de flesta kläderna är begagnade som du säkert har ett i annonserna.Lägg er energi på något som gör er glada istället.
    Ett förväntat svar som tyvärr bara bekräftar att du inte förstår någonting av detta. Om du läser på Bröllopstorgets statistik så ser du klart och tydligt att detta inte är en sajt fler "bröllopsgäster" eller andra personer. Den besöks främst och mest av bröllopspar som letar efter svar på bröllopsfrågor eller kap på bröllopsklänningar eller liknande. Därför är det fel. Och som du ser är jag inte ensam om att dela åsikten om att det är jäkligt trist att pendla igenom annonser som inte har här att göra. Visst kan jag hålla med om att gränsen ibland kan vara hårfin som en svart boa men begagnade pepparkvarn eller liknande hör inte hit.Jag anser att koppling till bröllopsrelaterade ting kan vara väl långsökt ibland men den måste i alla fall finnas där och det gör den inte på många av dina saker. Jag anser inte att jag ska ta beslutet om vilka annonser som ska finnas kvar ska vara bröllopsrelaterade eller inte, det får bröllopstorget avgöra.
  • teres76

Jag måste oxå få säga att jag vill enbart ha bröllopsrelaterade annonser, här på köp och sälj.
    Lägg ut på blocket istället.

• Lava84

Och för att förtydliga så är jag ju såklart inte mot begagnade saker som annonseras ut (ursäkta men vart har du överhuvudtaget fått den iden ifrån?. Det är ju det köp och sälj grundar sig på. Jag är emot personer som du som lägger in annonser som borde vara utannonserade på blocket eller tradera istället. Jag är varken emot folk som lägger upp nya saker (som till exempel när man fått något i bröllopsgåva som man vill bli av med) eller sin gamla brudklänning - det är dte köp och sälj är till för och ingenting annat.

• Bauti

Jag är inne på denna bröllopdsajt för att hitta saker till mitt bröllop, vill jag köpa en begagnad kavaj eller pepparkvarn går jag in på tradera.

Det var så du skrev.

• Lava84

Ja precis, vill jag köpa bröllopssaaker dvs begagnade eller nya så går jag in här - vill jag köpa en kavaj eller pepparkvarn ny som gammal, går jag in på tradera.

• Celeste97

Jag håller med om att det man hittar på Köp&Sälj ska vara från privatpersoner och bröllopsrelaterat. Begagnad salt&pepparkvarn går bort, men en svart boa tycker jag är helt bröllopsrelaterad då det är en vanlig detalj vid t.ex. möhippor. Festkläder tycker jag också är helt ok, det finns väl t.o.m. en rubrik för det(?)

Svar på tråden Fler än jag som är less på alla *privatpersoner* på BT köp&sälj