• Humlan66

Fler än jag som är less på alla *privatpersoner* på BT köp&sälj

Ja som rubriken lyder,fler än jag som är less på dessa som annonserar som är uppenbara företagare med egna webbsiter ??

Det droppar in DAGLIGEN och flera gånger per dag att en å samma person annonserar och dom är ju flera stycken och jag tycker det är ruskigt störande

att se samma klänningen osv dyka upp gång på gång.suck

Klart anmäla kan man ju,men hur mkt det görs åt saken man kan ju undra

Fler som finner det störande ?

• Svar på tråden Fler än jag som är less på alla *privatpersoner* på BT köp&sälj
  • Pumpkin

Det är å andra sidan mer förståeligt, för det står faktiskt inte i annonsreglerna att man måste annonsera om bröllopsprylar. Även om det naturligtvis på sätt och vis är underförstått, med tanke på vilken sajt vi är på

Humlan66 skrev 2009-02-15 20:39:22 följande:
    Likaså dom som säljer saker som INTE är bröllopsrelaterat som möbler :-s urk så irriterande
  • Humlan66

Ja å nu är mina röda error tillbaka i mina inlägg igen :-s .. att det blir så :-s :(

• ario

jag har också errror..varför blir det så?

• Humlan66

Haft så i omgångar :-s .. ibland försvinner det men så rätt sm det är kommer dom tillbaka.. ruskigt störande

• Besservvisser

Jag har idag fått svar från fyra stycken anmälningar jag gjorde i OKTOBER.

• trampetroll

Jag börjar också bli jävligt trött på det här, nu får ni göra något åt det! Kan ni inte stänga AV eller spärra dem så får ni väl åtminstone lägga ut en allmän varning på forumet att köpare inte ska handla av dessa personer då de har olagliga annonser. Ursäkta mig men herre gud, ni måste ju gå till botten med det här problemet NU! Varför ska vi som har företag betala massor av pengar för att få lägga upp våra annonser hos er när dessa människor får göra det helt gratis?! Gör något åt det NU, detta är ju superviktigt!!!!

• trampetroll

För att vara helt ärlig så förstår jag inte problemet riktigt, varför kan ni inte spärra dem? Man måste ha ett medlemskonto för att kunna lägga upp annonser hos er och genom detta ser ni vem som har gjort det. I era medlemsvillkor samt regler för köp och sälj framgår det tydligt att sådant här inte får förekomma vilket ni tydligt ser om en medlem säljer 15-20 klänningar.
    Varför kan ni då inte spärra dem när det så uppenbart syns att de inte har följt reglerna? Ni har ju till exempel inga problem att stänga av medlemmar från bröllopstorget om till exempel företag tipsar om sig själv i trådar, detta strider ju också mot er policy så varför stänger ni inte av dessa då? Vad är problemet med just köp och sälj annonser?

• Humlan66
    trampetroll skrev 2009-02-17 00:10:27 följande:
    För att vara helt ärlig så förstår jag inte problemet riktigt, varför kan ni inte spärra dem? Man måste ha ett medlemskonto för att kunna lägga upp annonser hos er och genom detta ser ni vem som har gjort det. I era medlemsvillkor samt regler för köp och sälj framgår det tydligt att sådant här inte får förekomma vilket ni tydligt ser om en medlem säljer 15-20 klänningar. Varför kan ni då inte spärra dem när det så uppenbart syns att de inte har följt reglerna? Ni har ju till exempel inga problem att stänga av medlemmar från bröllopstorget om till exempel företag tipsar om sig själv i trådar, detta strider ju också mot er policy så varför stänger ni inte av dessa då? Vad är problemet med just köp och sälj annonser?
    Kunde inte sagt det bättre själv. Nu har det gått så långt så man nästan BARA ser deras annonser. Det måste ju ta en hel del tid att putsa ut alla dessa annonser varje dag för det är säkerligen en 20-30 annonser VARJE dag !!

Man lessnar nästan på att kika på BT köp & sälj för det är ju bara dom som annonserar förutom nån enstaka som säljer sina egna använda brud & brudgums kläder. En medlem ska ju gå att spärra. jenny eller isabella som hon använder ibland samt aa .. dom borde spärras helt klart
  • Communityansvarig

Förstår mer än väl er irritation. Vi har nu förändrat så att vi kan söka även på borttagna annonser och leta fram de medlemmar som metodiskt ägnar sig åt detta, för det är verkligen inte tillåtet. Bra att ni säger ifrån och står på er. Vi får sätta hårt mot hårt där

Svar på tråden Fler än jag som är less på alla *privatpersoner* på BT köp&sälj