• Humlan66

Fler än jag som är less på alla *privatpersoner* på BT köp&sälj

Ja som rubriken lyder,fler än jag som är less på dessa som annonserar som är uppenbara företagare med egna webbsiter ??

Det droppar in DAGLIGEN och flera gånger per dag att en å samma person annonserar och dom är ju flera stycken och jag tycker det är ruskigt störande

att se samma klänningen osv dyka upp gång på gång.suck

Klart anmäla kan man ju,men hur mkt det görs åt saken man kan ju undra

Fler som finner det störande ?

• Svar på tråden Fler än jag som är less på alla *privatpersoner* på BT köp&sälj
  • Humlan66

Ja nu har ju hon DW wei börjar istället, men jag mejlade henne och frågade om hon va privat men NÄÄ hon hade egen webbutik
    suck

• Humlan66

Och föressten . errotexten kom tillbaka idag , har dock sett att det är fler än jag som får dessa, ser INTE bra ut i inläggen

• J D

Västkustbo skrev 2009-03-04 17:38:14 följande:
    Liten fundering... dåligt insatt i detta, men tilldelas inte datorn en ny IP varje gång routern startas om? Så om hon stänger av allt och låter det vara en timme eller nått, får hon då inte ett nytt IP? Som sagt, detta är lite över mitt huvud, men jag tror jag har hört att det är så.

Jo, jag har läst att det är en vanlig lösning för privatpersoner men jag vet inte om det är så längre...

• Piggelinlover

Suck.....tror att det har dykt upp fler idag oxå...
    jag gillar ju att titta på annonserna...men blir lite irriterad, för det är orättvist för dem som faktiskt säljer sina klänningar mm som privatpersoner, när det helt plötsligt kommer 30 annonser med "skräp" från ett företag, så kommer man låååångt bak i listan....

• Bauti

Piggelinilover
    Jag tror det e mig du menar. Har nämligen lagt in minst 20 annonser idag.
    Jag har rensat i mina lådar och skrymslen. Gud vad mycket man hittar som bara ligger till ingen nytta.
    Så skräp är det inte

• Humlan66

Ja idag va det Göteborg, Örebro å sthlm som dominerade ;) såg jag *L*

• Bauti

Göteborg!!! Då e det jag. Och jag är privatperson.

• Bauti

Ps
    Och nu har jag lagt in ännu fler. Har varit hos min syster och rotat runt bland kläderna.

• Lava84
    Bauti skrev 2009-03-10 22:12:35 följande:
    PiggeliniloverJag tror det e mig du menar. Har nämligen lagt in minst 20 annonser idag.Jag har rensat i mina lådar och skrymslen. Gud vad mycket man hittar som bara ligger till ingen nytta.Så skräp är det inte
    Men det är sådant här som jag också tyvärr blir så himla trött på, personer som du som använder köp och sälj som någon slags "gratis" tradera. Vilka av dina saker anser du passar hemma på köp och sälj för bröllopstorget dvs personer som letar efter bröllopsrelaterade artiklar? Många av dina saker hör hemma på blocket eller tradera inte här på bröllopstorget anser jag. Det är inte många vad jag kan se och jag personligen tycker att det är jäkligt trist att pendla igenom annonser som "svart boa" när man letar efter dekorationer till sitt bröllop eller en brudklänning.
  • Lava84

Jag tycker också att reglerna för köp och sälj måste ändras för att få bukt på problemet. Jag delar min åsikt med många andras förslag här. Detta tycker jag att ni ska göra:
    1. Lägg en spärr med max 3-5 annonser i månaden per säljare.
    2.Att man kan anmäla inlägg eller säljare i en klump.
    3. Förbjudet att lägga upp annonser som inte är bröllopsrelaterade!

Svar på tråden Fler än jag som är less på alla *privatpersoner* på BT köp&sälj