• Humlan66

Fler än jag som är less på alla *privatpersoner* på BT köp&sälj

Ja som rubriken lyder,fler än jag som är less på dessa som annonserar som är uppenbara företagare med egna webbsiter ??

Det droppar in DAGLIGEN och flera gånger per dag att en å samma person annonserar och dom är ju flera stycken och jag tycker det är ruskigt störande

att se samma klänningen osv dyka upp gång på gång.suck

Klart anmäla kan man ju,men hur mkt det görs åt saken man kan ju undra

Fler som finner det störande ?

• Svar på tråden Fler än jag som är less på alla *privatpersoner* på BT köp&sälj
  • LyckligaSara

vadå orka hålla på?
    jag ifrågasätter dig bara och det är du som tar illa vid dig

Du svarar ju inte på det jag skriver på mer än att du bara rekomenderar för att hon är bra.
    Om det är någon som hoppar på så är det ju du som är otrevlig mot mig.

visst ska man hjälpa varandra men det är inte ok att rekomendera vänner och släktningar även om dom hjälpt till med något inom bröllopet. Om jag har fel får gärna moderator säga det så jag vet,kan ha missuppfattat reglerna.

CJ78 skrev 2009-04-17 08:48:12 följande:
    Nu får du ju lägga av fattar inte ens att du orkar hålla på ja jag rekomenderar henne för jag vet att det är bra kläder så var ligger problemet? har du så tråkigt att du måste hålla på?tycker det är sorligt att det finns såna som du det är nog du som skulle bli spärrad tycker jag. vi är här för att hjälpa varandra eller har jag missat nåt?
  • CJ78

jag är inte otrevlig det var du som skrev kolla den här då så var det min sida men jag har tagit bort det från min sida så nu kan du inte säga nåt. så nu kan du gå på nån annan i stället

LyckligaSara skrev 2009-04-17 10:01:53 följande:
    vadå orka hålla på?jag ifrågasätter dig bara och det är du som tar illa vid dig Du svarar ju inte på det jag skriver på mer än att du bara rekomenderar för att hon är bra.Om det är någon som hoppar på så är det ju du som är otrevlig mot mig.visst ska man hjälpa varandra men det är inte ok att rekomendera vänner och släktningar även om dom hjälpt till med något inom bröllopet. Om jag har fel får gärna moderator säga det så jag vet,kan ha missuppfattat reglerna.
  • LyckligaSara

ja det är ju bra att du slutade göra reklam för din kompis

CJ78 skrev 2009-04-17 10:05:31 följande:
    jag är inte otrevlig det var du som skrev kolla den här då så var det min sida men jag har tagit bort det från min sida så nu kan du inte säga nåt. så nu kan du gå på nån annan i stället
  • CJ78

Ja ja du får säga vad du vill men en sak ska du veta jag kännde inte henne fören här på BT när jag beställde alla våra kläder av henne så vän å vän vi blev vänner här.

LyckligaSara skrev 2009-04-17 10:08:53 följande:
    ja det är ju bra att du slutade göra reklam för din kompis
  • Venus08

Håller med många av er att de "fula fiskarna" skall bort härifrån BT. Samtidigt hoppas jag att detta inte leder till en hetsjakt mot sådana som är helt oskyldiga som passionsblomman.

• Besservvisser

Jag ska hetsjaga de skyldiga!

• J D

Venus08 skrev 2009-04-17 12:05:10 följande:
    Håller med många av er att de "fula fiskarna" skall bort härifrån BT. Samtidigt hoppas jag att detta inte leder till en hetsjakt mot sådana som är helt oskyldiga som passionsblomman.

Just därför är det nog bäst om man anmäler de personer man anser misstänkta på sedvanligt sätt så kan vi moderatorer bedömma varje enskilt fall. Skriver man om beteendet i en tråd är det lätt att det utvecklas till just hetsjakt där bedömningen sker utan att den "dömande instansen" är inblandad och således kan träffa även oskyldiga.

Jag uppmuntrar därför er alla att anmäla alla överträdelser ni ser direkt till oss på BT via anmälningsfunktionen.

• tonårsmorsa

Men hur gör man när man anmäler reklam på presentationssidan?

J D skrev 2009-04-19 13:34:28 följande:

Just därför är det nog bäst om man anmäler de personer man anser misstänkta på sedvanligt sätt så kan vi moderatorer bedömma varje enskilt fall. Skriver man om beteendet i en tråd är det lätt att det utvecklas till just hetsjakt där bedömningen sker utan att den "dömande instansen" är inblandad och således kan träffa även oskyldiga.Jag uppmuntrar därför er alla att anmäla alla överträdelser ni ser direkt till oss på BT via anmälningsfunktionen.
  • J D

tonårsmorsa skrev 2009-04-19 13:56:07 följande:
    Men hur gör man när man anmäler reklam på presentationssidan? J D skrev 2009-04-19 13:34:28 följande:

Jag antar att man skriver ett mail till redaktionen men jag ska höra mig för med de andra moderatorerna.

• passionsblomman

Bra fråga! Det borde finnas en anmäla-knapp där med kan man tycka!

tonårsmorsa skrev 2009-04-19 13:56:07 följande:
    Men hur gör man när man anmäler reklam på presentationssidan? J D skrev 2009-04-19 13:34:28 följande:
  • tonårsmorsa

Ja, ibland dyker det upp bilder i det allmänna galleriet som uppenbarligen är saker till försäljning - vilket framgår när man klickar sig till personens presentationssida. Denna/Dessa personer har förmodligen redan blivit anmälda eftersom den/de dyker upp med nya nick men sidor som ser snarlika ut och med exakt samma bilder i galleriet. Gick det snabbt att anmäla kanske de skulle tröttna fortare och sluta fiska kunder här.

passionsblomman skrev 2009-04-19 14:14:03 följande:
    Bra fråga! Det borde finnas en anmäla-knapp där med kan man tycka!
  • Pumpkin

Om en presentation innehåller reklam meddelar man det till någon av oss moderatorer som det ser ut just nu. Förhoppningsvis kommer det att komma någon form av anmälningsknapp även där vad det lider.

• tonårsmorsa

Så ett litet meddelande i gästboken hos en moderator då!

Pumpkin skrev 2009-04-19 14:23:08 följande:
    Om en presentation innehåller reklam meddelar man det till någon av oss moderatorer som det ser ut just nu. Förhoppningsvis kommer det att komma någon form av anmälningsknapp även där vad det lider.
  • Troll1

Kanske tom inboxa om man vill vara anonym, eftersom alla kan läsa vad man skrivit i moderators gb.

• tonårsmorsa

Var visst det jag menade, men gammal som jag är rörde jag till det lite.

Troll1 skrev 2009-04-19 14:26:32 följande:
    Kanske tom inboxa om man vill vara anonym, eftersom alla kan läsa vad man skrivit i moderators gb.
  • Troll1
    tonårsmorsa skrev 2009-04-19 14:38:03 följande:
    Var visst det jag menade, men gammal som jag är rörde jag till det lite.
  • DanKat

Måste bara fråga: visst kan ni moderatorer även ta hand om anmälningarna för Köp&Sälj, eller måste redaktionen/communityansvarig ta hand om dom? Jag förstår inte varför det tar sån tid, det brukar ju som regel gå rätt fort när man anmäler inlägg i forumet, men nu har jag väntat rätt länge på att ett klart fall av företagsannonsering ska tas bort (har t.o.m. gjort en till anmälan på samma annons när det dröjde efter min första anmälan).

Sen tycker jag det var i väl längsta laget när jag nu för en stund sen fick besked om att en anmälan från 2 december behandlats först nu

Men ni gör ett bra jobb annars ni moderatorer, hoppas jag inte låter irriterad eller nåt! Bara undrar varför det tar längre tid med vissa saker

• Pumpkin

En anledning till att det kan ta längre tid med Köp&Sälj kan nog vara att reglerna länge varit rätt otydliga, vilket har förbättrats på sistone. Sen väller det i omgångar in anmälningar, och fokus har då legat på att rensa forumet först.

Det här är bara som jag upplever det dock, jag kan inte svara för hur de andra moderatorerna ser på det

Tack för påpekandet i alla fall, vi behöver kanske en knäpp på näsan för att vakna till ibland även vi

Svar på tråden Fler än jag som är less på alla *privatpersoner* på BT köp&sälj