• Humlan66

Fler än jag som är less på alla *privatpersoner* på BT köp&sälj

Ja som rubriken lyder,fler än jag som är less på dessa som annonserar som är uppenbara företagare med egna webbsiter ??

Det droppar in DAGLIGEN och flera gånger per dag att en å samma person annonserar och dom är ju flera stycken och jag tycker det är ruskigt störande

att se samma klänningen osv dyka upp gång på gång.suck

Klart anmäla kan man ju,men hur mkt det görs åt saken man kan ju undra

Fler som finner det störande ?

• Svar på tråden Fler än jag som är less på alla *privatpersoner* på BT köp&sälj
  • CJ78

ja så skulle man göra

f84 skrev 2009-04-16 13:46:43 följande:
    jahaska man göra så
  • LyckligaSara

ja det var ju så uppenbart att det var samma person som CJ78 verkar göra reklam för,va bra att ni anmälde

f84 skrev 2009-04-16 13:46:43 följande:
    jahaska man göra så
  • CJ78

jag gör inge reklam bara för att jag tycker att hon är bra får jag inte tycka det då?????????

LyckligaSara skrev 2009-04-16 18:32:59 följande:
    ja det var ju så uppenbart att det var samma person som CJ78 verkar göra reklam för,va bra att ni anmälde
  • TinkerBelle

Om du rekomenderar någon du har bra erfarenheter av så är det inte reklam utan baserat på dina upplevelser och en åsikt du delar med dig av.

När någon vid upprepade tillfällen genom lögn, bedrägeri och osanning hänvisar till en och samma hemsida (sin egen) genom att skapa nya trådar, göra inlägg i trådar samt inlägg i gästböker så är det otillbörlig reklam.

CJ78 skrev 2009-04-16 18:36:46 följande:
    jag gör inge reklam bara för att jag tycker att hon är bra får jag inte tycka det då?????????
  • CJ78

ja jag rekomenderar henne för jag har erfarenhet av hennes kläder har själv beställt alla våra kläder hos henne å jag tycker att hon är bra billig å har bra kvalite på sina kläder

TinkerBelle skrev 2009-04-16 19:08:58 följande:
    Om du rekomenderar någon du har bra erfarenheter av så är det inte reklam utan baserat på dina upplevelser och en åsikt du delar med dig av.När någon vid upprepade tillfällen genom lögn, bedrägeri och osanning hänvisar till en och samma hemsida (sin egen) genom att skapa nya trådar, göra inlägg i trådar samt inlägg i gästböker så är det otillbörlig reklam.
  • passionsblomman

Är det JAG som är "blomma tanten" eller?

Om det är det, så kan jag meddela att jag inte har en enda bild i mitt galeri annat än på rena sorter, alltså som visar hur en del av de blommor som folk undrat över ser ut.

Nästan jämt frågs det eftrer "inspirationsbilder på buketter" Det visar jag ALDRIG, för jag vill inte ens att man ska kunna misstänka att det är mina egna arbeten jag lagt ut.

Eftersom jag hett avskyr reklam på bt, har jag noga frågat moderatorer så jag inte ska råka ramla i någon fallgrop av misstag.

Länkarna i min presentation är sådana jag själv hittat på forumet och tyckt är bra sätt att söka blomnamn. Det gäller alltså exempelbilder på om man tex undrar över jhur rosen "Vendela" ser ut.
    Jag rekommenderar alltid att man ska leta rätt på en utblidad, seriös florist som är serviceinriktad och som man kommunicerar ba med.
    Du kan helt omöjligt knyta mig till något som helst företag genom vad jag svarar i trådarna här. Mitt samvete är rent

f84 skrev 2009-04-16 13:45:48 följande:
    mmjag ska inte vara emot nåt innan jag sett detta själv på riktigt.det finns bra tips och dålig tips, det får man så klart välja själva, jag själv gillar inte direkt marknadföring heller, men det finns någon som vill ha bra tips, så fort som det stämmer och så fort som det är bra tipstex . om man ser tantens blommor i galleriet, ska man så klart fråga om dem, vad tror du ?och 99.9999999% blir det nåt företag eller nån som hon hänger ihop med
  • LyckligaSara

men du är ju vän med henne du rekommenderar.
    hon kontaktar dig efter att hon registrerat ett nytt nick hela tiden och du skriver kram och kallar henne för gumman.

Enligt Bts regler så får man inte rekommendera folk man är antingen släkt med eller vänner. eller är det jag som har missuppfattat något?

Sen har du ju skrivit i andras gästböcker att du kan hjälpa dom med deras beställning av klänning osv,varför skulle du göra det?

Jag förstår inte ens varför du får vara kvar på BT med sånt uppenbart reklam beteende.

CJ78 skrev 2009-04-16 19:13:13 följande:
    ja jag rekomenderar henne för jag har erfarenhet av hennes kläder har själv beställt alla våra kläder hos henne å jag tycker att hon är bra billig å har bra kvalite på sina kläder
  • CJ78

Nu får du ju lägga av fattar inte ens att du orkar hålla på
    ja jag rekomenderar henne för jag vet att det är bra kläder så var ligger problemet? har du så tråkigt att du måste hålla på?
    tycker det är sorligt att det finns såna som du det är nog du som skulle bli spärrad tycker jag. vi är här för att hjälpa varandra eller har jag missat nåt?

LyckligaSara skrev 2009-04-17 08:36:09 följande:
    men du är ju vän med henne du rekommenderar.hon kontaktar dig efter att hon registrerat ett nytt nick hela tiden och du skriver kram och kallar henne för gumman.Enligt Bts regler så får man inte rekommendera folk man är antingen släkt med eller vänner. eller är det jag som har missuppfattat något?Sen har du ju skrivit i andras gästböcker att du kan hjälpa dom med deras beställning av klänning osv,varför skulle du göra det?Jag förstår inte ens varför du får vara kvar på BT med sånt uppenbart reklam beteende.
  • giz83

hej har inte varit så jätte intresserad av den här tråden, men jag måste bara säga att det är fel att hoppa på en person för att hon tycker en annan är bra på det hon gör!

det är väl det som hela den här sajten går ut på...att vi brudpar ska få info om bra butiker, florister, när det är rea nånstans, eller vart man kan hitta sin dröm ring osv...?
    eller har jag missuppfattat?

och alla har ju rätt till sin åsikt, men att gå på så där är fel...i mina ögon iaf...

cj78 har ju inte gjort fel mer än att hon har rekommenderat en person som säljer klänningar.

ville bara få det sagt.

• TinkerBelle

Heja tanten!

passionsblomman skrev 2009-04-17 01:06:45 följande:
    Är det JAG som är "blomma tanten" eller? Om det är det, så kan jag meddela att jag inte har en enda bild i mitt galeri annat än på rena sorter, alltså som visar hur en del av de blommor som folk undrat över ser ut.Nästan jämt frågs det eftrer "inspirationsbilder på buketter" Det visar jag ALDRIG, för jag vill inte ens att man ska kunna misstänka att det är mina egna arbeten jag lagt ut.Eftersom jag hett avskyr reklam på bt, har jag noga frågat moderatorer så jag inte ska råka ramla i någon fallgrop av misstag.Länkarna i min presentation är sådana jag själv hittat på forumet och tyckt är bra sätt att söka blomnamn. Det gäller alltså exempelbilder på om man tex undrar över jhur rosen "Vendela" ser ut.Jag rekommenderar alltid att man ska leta rätt på en utblidad, seriös florist som är serviceinriktad och som man kommunicerar ba med.Du kan helt omöjligt knyta mig till något som helst företag genom vad jag svarar i trådarna här. Mitt samvete är rent
Svar på tråden Fler än jag som är less på alla *privatpersoner* på BT köp&sälj