• lecaroline

23 Maj 2009

Halloj!

Jag tyckte att vi var en hel del som gifter oss den 23 maj 2009. Är det fel att ha en egen tråd kanske?

Vore skoj att kunna följas åt den tiden som är kvar, lite nedräkning och hålla koll på varandra. Vad tycker ni?
    Vi fortsätter här...

• Svar på tråden 23 Maj 2009
  • Vitadrömmar

Lumo: Det var oxå fina namn tillsammans,ser att ni stavar båda med w!

Är det många av er som träffat prästen redan?

• lecaroline

Nope funderar på att ringa och bestämma en dag..

• Vitadrömmar

Ok! Till oss sa dom att prästen skulle höra av sig närmare,men undrar när,hur långt innan alltså?

Jag har inte bestämmt om vi ska ha dopet eller bröllopet först heller,det är på två vis...

• lecaroline

Eftersom vi ska gifta oss i Thn och inte Gbg så blir det ju en helg och det finns inte så många lediga kvar känns det som.. För sedan ska man ju trycka upp vigselprogrammet osv..

• missbilly

Här står allt mest bara still just nu...
    Har massor kvar att fixa o vet inte riktigt vart jag ska börja. Får tyvärr inte den hjälpen jag skulle vilja ha (behöva) heller Alla vänner (och tänkbar släkt) är så upptagna på sina håll och verkar inte vara intresserad av att hjälpa, fast de sagt innan att de vill... Vill inte hålla på tjata heller! Räcker att jag frågar om hjälp 2 ggr, men sen nämner jag det inte igen... :-s
    Suck...
    Därimot så har m2b blivit liiite mer intresserad även om jag tycker det kunde vara mer!!!!!

• Lumo

Vi hade kontakt med vår präst i förra veckan som dessutom är en fd granne till min blivande man från barndomen. Han tyckte att det räckte att vi träffades några veckor innan vigseln men att vi själva skulle fundera lite på hur vi ville ha det tills dess.

• Chip

Vi har varit i kontakt med prästen och ska ses någon gång inom de närmsta veckorna. Har ni valt bröllopsmarscher och solosånger än?

• Vitadrömmar

hm...jobbigt att alla är så upptagna med sitt...jag vet inte heller vart jag ska börja,är ju hemma och är mammaledig,så tiden finns,skulle behöva en spark i baken bara!!

Vi har inte valt bröllopsmarsch (finns det nånstan man kan lyssna på sådana?) och solosång,jättesvårt....

• Vitadrömmar

Vilka färger ska ert bröllop gå i och hur/vilka dekorationer ska ni duka med?

Vårt ska gå i ljusblått och vitt, tror vi ska ha vitt porslin,vita servetter med servettring(som jag ska göra själv av silvertråd och blå blomma)Pärlhyacinter liggande på borden med löken kvar,lite vita små dun och kanske hemmaydda små fyllda vita och blå tyghjärtan.....

Eftersom vi ska vara hemma,vi ska duka upp 10bord i vardagsrummet,måste vi åka iväg nån helg på ikea nu och köpa tallrikar och stolar.....är det nån som köpt ikeas lakan som duk?

• lecaroline

.....är det nån som köpt ikeas lakan som duk?
    [/citat]

Jupp! Vi ska också dit och köpa porslin och glas..

Svar på tråden 23 Maj 2009