• lecaroline

23 Maj 2009

Halloj!

Jag tyckte att vi var en hel del som gifter oss den 23 maj 2009. Är det fel att ha en egen tråd kanske?

Vore skoj att kunna följas åt den tiden som är kvar, lite nedräkning och hålla koll på varandra. Vad tycker ni?
    Vi fortsätter här...

• Svar på tråden 23 Maj 2009
  • GabriellaochTomas

Jag funderade också på det där om alla vet vad OSA betyder. Känner dock att det är upp till dem att kolla upp det precis som dresscoden för bröllopet.

Det känns skönt att inte själv ta emot svaren från gästerna. Får en uppdatering då och då från värdparet, skulle gissa på att de flesta har sagt till oss att de kommer men kanske bara 1/3 som anmält sig än så länge...

Lumo skrev 2009-03-17 12:09:37 följande:
    Ja, jag har förstått att det är många som är i samma situation. Det är väl så att man hela tiden är så uppe i bröllopstankarna att man tycker att även ens gäster ska vara det. Fick höra igår att en kille på min mammas jobb som är i min ålder inte ens hade en aning om vad OSA betydde när han hade fått en bröllopsinbjudan... Man blir lite fundersam, det står ju t o m på inbjudningarna barnen får till barnkalas...Jag får hoppas på att det börjar ringa som bara 17 nu de sista veckorna så gnistan kan komma tillbaka.
  • JoM maj09

Vi har bara några dagar kvar till vårt OSA datum, är på måndag, och de flesta har nu svarat, saknas kanske runt 6-7 st tror jag (av ca 75 st). Två av dem har vi pratat med men de var osäkra om de kan komma pga utlandsjobb, det förstår vi och vi gav dem längre tid. Igår ringde min farfar och sa att han och hans sambo endast kommer till kyrkan, det var tråkigt men jag förstår att det kan vara jobbigt att vara med på festen när man är runt 80-85 år.

Vi har sagt nu att om det är någon som inte svarat på måndag så ska vi kontakta dem och ge dem endast en dag på sig att bestämma, man har ju OSA av en enkel anledning.

• Lumo

Det låter som man inte ska deppa ihop allt för mycket, de kommer säkert höra av sig de sista veckorna.

JoM maj09: Vi kommer också göra som er, den som inte har svarat får vi ringa och ge dem högst en dag att bestämma sig på.

• missbilly

Nån har inne som bor i stockholm och har koll på vart jag kan hitta fina brudskor??
    Kanske tom nån som har eftermiddagen imorn ledig och vill slå följe!?

• Moninan

Jag undrar hur ni ska göra era placeringskort? Ska göra kort till åttio personer och vill inte att kostnaden ska dra iväg. Behöver verkligen tips. Sedan så undrar jag vad ni ske ge er toastmaster/madame i gåva?

• lecaroline
    Moninan skrev 2009-03-18 10:53:56 följande:
    Jag undrar hur ni ska göra era placeringskort? Ska göra kort till åttio personer och vill inte att kostnaden ska dra iväg. Behöver verkligen tips. Sedan så undrar jag vad ni ske ge er toastmaster/madame i gåva?
    Jag ska hålla mig till samma färg som på inbjudan, vinröd, klippa till silverpapper med namn och limma på. Vika så att de står upp. Klart. Ska prova om man kan stämpla på servetterna också så att de inte enbart är enfärgade.

Vet inte vad de ska få. Men hur mycket ska man lägga på presenten?

Sorry bor inte i Stockholm och har inga tipps :)
  • Hemlig2009

Jag ska göra våra placeringskort som lecaroline, i våra färger så de matchar övriga program. Ska dock göra dem smala och höga istället för hur de brukar se ut. Såg det i en Panduro-tidning och tycker det ser lite coolt ut.

• Lumo

Jag har också gjort placeringskorten i samma färg som inbjudningarna. Kort finns i mitt galleri på hur det kommer se ut. Har gjort alla korten färdiga, är det någon som inte kommer får jag istället slänga det. Skönt att ha det klart i varje fall.

• SnartfruLund

Hejsan!

Ska ochså gifta mig den 23 maj så jag tänkte att jag skulle hänga med i den här tråden.

• lecaroline

Hur mycket ska ni lägga på presenterna till toastmaster osv??

Svar på tråden 23 Maj 2009