• lecaroline

23 Maj 2009

Halloj!

Jag tyckte att vi var en hel del som gifter oss den 23 maj 2009. Är det fel att ha en egen tråd kanske?

Vore skoj att kunna följas åt den tiden som är kvar, lite nedräkning och hålla koll på varandra. Vad tycker ni?
    Vi fortsätter här...

• Svar på tråden 23 Maj 2009
  • JoM maj09

Idag har jag varit hos en florist och pratat brudbukett, oj va svårt det är. Finns ju så många varianter. Ska fundera ett tag och sedan tillbaka och prata mer. Blir otroligt svårt. Har ni valt brudbukett? Har någon bilder på en som går i vitt och grönt?

• Hemlig2009

Här finns massor av buketter:

www.bernzonsblommor.nu/brollopsgalleri.asp

Jag kommer låta min florist få ganska fria händer, jag vet färg och vi kommer att diskutera formen. Hon hade direkt förslag på en lite annorlunda blomma, gloriosa, som skulle passa färgerna jag vill ha så det känns kul.

• JoM maj09

Tack för länken, hittade mycket fint där.

• Vitadrömmar

Jag ska en rund brudbukett bunden i handen med vita Pioner och blå pärlhyacinter som en effekt virad med silvertråd längs ena kanten!

• lecaroline

Väldigt fina buketter på den länken.
    Jag ska ha en rund ros bukett men ev lite grönt på sidorna..

• Lumo

Tillbaka till OSA-ämnet en stund... Vi har OSA den 31 mars och i och för sig behöver man ju inte svara innan dess men vi väntar på 21 svar. (Inte par utan antal personer).Vi är totalt 53 inkl oss själva så några har vi fått svar från. I helgen sprang min m2b på en av de inbjudna, inte ens då sa han något om inbjudan. Samma kille gifte sig själv förra sommaren och när vi fick inbjudan till det bröllopet ringde vi i samma vecka vi fick den. Min m2b var då dessutom en av de som anordnade hans svensexa då han inte hade någon bestman. Måste säga att det känns för tillfället ganska trist och jag har tappat gnistan lite för allt fixande.

• JoM maj09

Nu har jag valt stil på min brudbukett, 3 bilder finns i mitt galleri, känner mig riktigt nöjd. Nu har jag iaf en idé när jag träffar floristen nästa gång.

• Vitadrömmar

JoM maj09 : Vilka fina buketter du valt ut,det kommer nog bli en jättefin bukett när du får träffa floristen,och ni får bestämma tilsammans hur just din bukett ska utformas!!Spännande!!

Lumo: Tråkigt att så få svarat ,tycker det tillhör allmänt hyffs att man åtminsonde säger att man fått inbjudan och åt vilket håll det lutar om man kommer eller ej,när man träffas så där.....dålig stil.....
    Vi har inte osa förrens den 30/4,men jag trodde ändå folk skulle vara snabba på att höra av sig,har väl hittills fått svar att 16 st kommer iallafall

• lecaroline

Våra är ju också dåliga på att osa sig.. men när någon gör det så får man tillbaka gnistan för en stund och så börjar det om..

• Lumo

Ja, jag har förstått att det är många som är i samma situation. Det är väl så att man hela tiden är så uppe i bröllopstankarna att man tycker att även ens gäster ska vara det. Fick höra igår att en kille på min mammas jobb som är i min ålder inte ens hade en aning om vad OSA betydde när han hade fått en bröllopsinbjudan... Man blir lite fundersam, det står ju t o m på inbjudningarna barnen får till barnkalas...
    Jag får hoppas på att det börjar ringa som bara 17 nu de sista veckorna så gnistan kan komma tillbaka.

Svar på tråden 23 Maj 2009