• lecaroline

23 Maj 2009

Halloj!

Jag tyckte att vi var en hel del som gifter oss den 23 maj 2009. Är det fel att ha en egen tråd kanske?

Vore skoj att kunna följas åt den tiden som är kvar, lite nedräkning och hålla koll på varandra. Vad tycker ni?
    Vi fortsätter här...

• Svar på tråden 23 Maj 2009
  • Hemlig2009

Jag gör vigselprogrammet innan vi träffar prästen. Finns ju ex att kika på här coh där på nätet så jag tror inte att det är mycket att anmärka på. Själva ordningen har jag kollat ¨på svenska kyrkans hemsida (har jag för mig).

Jag har aldrig gjort en soldusch så jag är tveksam till det. Får kanske prova nu snart en gång och se hur det är.

På fredag får jag min vigselring och det ska bli hur spännande som helst att se den!

Något att ha i favouraskarna måste vi också hitta! Mandlar känna så trist för det är ju inte gott och annat blir så dyrt... Tänkte fråga såndär pralinbutik om de kan göra mindre och om man då kan få mängdrabatt. Skulle gjort det i helgen men hann inte. Nackdelen när man inte jobbar i stan, hinner bara rusa omkring och göra ärenden på helgerna.

• Lumo

Ang favour: Äter inte själv godis men har köpt något där det står: Krispig specialitet med hel hasselnöt i nougatcreme överdragen med mjölkchoklad och hackade hasselnötter. Heter Ferrero Rocher. Tyckte det var så fin förpackning på chokladbollarna. Inlindade i guldigt papper. Dessa ska ställas på varje gäst plats. Sen har jag klätt tändsticksaskar med samma papper som jag anv i inbjudningar och embossat dessa med guldhjärtan. Dessa ska vi fylla med M&M.

• Hemlig2009

Men jag vill ha 5 st... Har skrivit om betydelsen av 5 st mandlar som man ger sina gäster i festprogrammet. Har sen skrivit att mandlar inte är gott så därför har vi lagt i något annat. Men vad?

"Traditionen med wedding favours härstammar sedan mycket långt tillbaka från Italien där rika aristokrater införde seden att ge bort små gåvor, s k bomboniere för att fira bröllop, barndop, konfirmation och andra stora begivenheter. Dessa bomboniere var från början små askar gjorda av guld, silver, kristall eller porslin och som dekorerades med värdefulla ädelstenar. I dessa små askar lade man sockerkonfekt som var en fin, mycket dyr delikatess som symboliserade välstånd och kunglighet och var förbehållen överklassens familjer. Efterhand som sockret blev billigare och därmed tillgängligt för flera blev dessa gåvor vanliga även bland medelklassfamiljerna.

Med tiden spred sig traditionen och sockerkonfekten ersattes av sockerglaserade mandlar som gavs till gästerna som en lyckönskan för brudparets nya liv tillsammans:
    5 mandlar som symboliserade hälsa, välstånd, lycka, fertilitet och ett långt liv."

• lecaroline

Ååå det är så roligt att få hem klänningen. Nu är det snart dags att prova den igen och se så att allt sitter där det ska. Sedan ska mamma fixa på något sätt så att det gåt att hänga upp släpet.

Våra ringar hämtade jag i fredags och de är sååå fina ny graverade och klara
    Han valde en titanring med 2 guld ringar i.

• ÄlskadeArvid

Hej på er...

Vad ni är duktiga å kämpar på med allt! Jag är ny här... gifter mig 23 maj... 2 månader kvar... ojojoj!
    Jag har oxå alla program kvar att göra, men jag är värdelös på datorer så jag vet inte hur det ska gå!?

/Erica

• lecaroline

Med datorer är det skam den som ger sig!!

Tänk vad många vi är som gifter oss samma dag! Släng er i väggen pingstbrudar vi har valt bästa helgen..

• paulaner

Bra talat!

lecaroline skrev 2009-03-23 14:44:56 följande:
    Med datorer är det skam den som ger sig!! Tänk vad många vi är som gifter oss samma dag! Släng er i väggen pingstbrudar vi har valt bästa helgen..
  • ÄlskadeArvid

Antar att du har rätt... sen ska man få ut allt rätt, på baksidor och framsidor så att allt stämmer och blir i rätt ordning när det är färdigt oxå!! =)

• lecaroline

Jo jag vet, slet rätt bra men mina inbjudningskort..

Svar på tråden 23 Maj 2009