• lecaroline

23 Maj 2009

Halloj!

Jag tyckte att vi var en hel del som gifter oss den 23 maj 2009. Är det fel att ha en egen tråd kanske?

Vore skoj att kunna följas åt den tiden som är kvar, lite nedräkning och hålla koll på varandra. Vad tycker ni?
    Vi fortsätter här...

• Svar på tråden 23 Maj 2009
  • lecaroline
    Moninan skrev 2009-03-31 14:55:11 följande:
    Usch vad jag känner mig låg idag... Min m2b svensexa är snart på g. Toastmastern och bestman planerar jättemycket till min blivande man... Själv har jag nog vetat länge att jag troligtvis inte kommer att få en möhippa eftersom min första tärna (min syster) tänker aldrig så långt på andra förutom när det gäller sig själv så jag vet att hon inte tänker ordna en möhippa för mig. Min andra tärna pluggar och bor inte här så hon har svårt att ordna något.Idag så sa min blivande att han har "ordnat" en som kanske kan ordna en möhippa till mig! Usch vad hemskt detta känns. Jag känner mig så ensam om. Jag känner mig patetisk som inte har någon som fixar en trevlig dag för mig... Jag har vänner som hjärna hade ordnat en möhippa men man vill inte fråga dem... " Hej kan du orna min möhippa"? Nej usch vad jag gnäller. Jag tar en heldag på spa istället! Ursäkta att det blev så långt.
    kan du inte typ säga lite fint det du berättade nu för dina vänner så kanske de kommer på tanken. Annars sitter de nog och väntar på ett telefonsamtal från dina tärnor och tycker att det är hög tid nu!!
    Min kusins mans bestman är ni med??
    Han höll på att bygga hus och la inter över detta ansvar på någon annan. När hans lumpar kompisar fattade att det inte höll på att bli något tog de saken i sina händer och tog med honom ut och seglade. Så hans bästa vänner fick inte vara med för de kännde inte varandra. Och sista helgen blev svensexan..
    Jag tycker att det är jätte taskigt av dem som tar det på sitt ansvar att skita i det hela!!
  • missbilly

Här är en till som ibland kännner att vi är en som gifter oss. 'Det är lugnt' och 'det löser sig' är väääldigt vanliga svar här! =(

Moninan: Va jobbigt o tråkigt!!! Känner tyvärr lite samma jag! Är väldigt osäker på att jag får en hippa... De flesta bjudna på min sida bor inte i närheten inklusive min syster (tärnan) och de som bor här tänker nog inte så långt är jag rädd.
    Det enda jag kan koppla till en hippa är att en av mina vänner som bor här har frågat vilka kompisar jag har bjudit... men är ju inte alls säker på att det har med en hippa att göra! :-S
    Inte alls kul att m2b "ordnar" det åt en.

• Hav och Sol

Hej, alla!
    Jag har också hört om de som måste ringa efter osa-datumet och fråga folk om de kommer eller ej. I vårt fall har alla varit snabba på att svara. Vi har satt osa-datumet till den 23 april och då har 70 svarat ja och vi väntar på 4 st svar. Alla verkar vara så glada över att få komma. Det är verkligen jättekul. Äntligen gifter sig det stadiga gamla paret! Hurra hurra hurra!

• missbilly

Vi har tyvärr 10 sällskap som inte har svarat än =( Vi hade osa igår!!!!!!!!!!!! + 2 som sambon frågade igår om de skulle komma eller inte. Sen har vi 4 par som har fått osa den 8 april eftersom de fick inbjudningarna lite senare än alla andra.

• lecaroline

Hav och Sol skrev 2009-04-01 21:18:29 följande:

Hej, alla!Jag har också hört om de som måste ringa efter osa-datumet och fråga folk om de kommer eller ej. I vårt fall har alla varit snabba på att svara. Vi har satt osa-datumet till den 23 april och då har 70 svarat ja och vi väntar på 4 st svar. Alla verkar vara så glada över att få komma. Det är verkligen jättekul. Äntligen gifter sig det stadiga gamla paret! Hurra hurra hurra!
    Vilken tur du har!!
    Hälften har inte osat sig ännu... och vi har 15 April...
    Varav en är min älsta barndomskamrat som jag gjorde allt med. Han har inte ens ringt och sagt grattis!!!
    Nej nu blev jag sur och ledsen igen
  • ÄlskadeArvid

Hej på er alla...

Är det någon som har tips på nån sida här på nätet där man kan hitta lite roliga skämt, ordningsregler, citat som man kan ha i programmet?!

Typ "ordningsregler" som dessa;
    *Det är strängt förbjudet att låta maten tysta mun.
    *kontrollera att era bordsgrannar inte nyttjar rusdrycker så att dom blir suddiga i ansiktet! =)
    osv...

• ÄlskadeArvid

super tack!!
    Precis sånt jag ville ha!!=))

• GladaEmma

Jippie!!! Min ring var klar igår så jag tog en titt innan gravyren. Jag är så himla nöjd - precis så som jag ville ha den!!! =)))

• lecaroline
    GladaEmma skrev 2009-04-03 08:10:18 följande:
    Jippie!!! Min ring var klar igår så jag tog en titt innan gravyren. Jag är så himla nöjd - precis så som jag ville ha den!!! =)))
    Vad roligt att höra!!
    Tänk vad giftermål bär med sig. Glädje, nervositet och sedan super glädje och så börjar det om igen..
Svar på tråden 23 Maj 2009