• lecaroline

23 Maj 2009

Halloj!

Jag tyckte att vi var en hel del som gifter oss den 23 maj 2009. Är det fel att ha en egen tråd kanske?

Vore skoj att kunna följas åt den tiden som är kvar, lite nedräkning och hålla koll på varandra. Vad tycker ni?
    Vi fortsätter här...

• Svar på tråden 23 Maj 2009
  • Tillde

Kom på min sambo med att snoka i min kalender + att han får meddelanden som han säger "skit du i det" när jag frågar om vem det var! (Charmig värre Så kanske att jag har mina aningar. Är bara ledig EN lördag innan bröllopet ( om de inte är så avancerade så de tar semester åt mig vilket de iofs skulle kunna var då några av oss jobbar på samma jobb) så kanske att det kan bli då....

paulaner skrev 2009-04-06 21:55:06 följande:
    Någon som har misstankar på möhippa än?? Om jag känner min tärna rätt så har hon kokat ihop något.... Men jag vet ju inte säkert förstås. Jag har inte hunnit fundera så mycket på ev hippa tidigare, men jag fick precis höra om en tjej som fick sin möhippa två månader innan själva bröllopet, och för vår del skulle det ju innebära typ NU! Huuu, nu ska man gå och vara nervös ända fram till dagen D. Jag kommer att vara supermisstänksam mot allt och alla. Mig lurar man inte så lätt.
  • Hav och Sol

Nu har jag nästan gjort hela festprogrammet. Det är mycket text om gästerna. Sånger vill vi inte ha för det känns lite cheesy. Nu finns det mer utrymme att skriva nåt varmt till varje gäst. :) Idag köpte jag tylltyg för att göra små påsar. Sen har jag köpt en gästbok i vårt färgtema! Vi har de starka färgerna fuchsia (cerise) och lila. Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Kanske bäst att finputsa klart allt så att jag inte har en onödig stress i slutändan trots min fina planering :)

• GladaEmma

Jag misstänker att min hippa närmar sig. Har fått veta att den egentligen skulle vara nästa helg men att många inte kunde då...får väl se när den blir istället =)

• lecaroline

Ja då är det 46 dagar kvar. och jag känner som er andra att man har 1000 saker kvar att göra och säker 1000 saker man har glömt..

Glöm inte att man kan bli hippad den 30 april eftersom det är röd dag efter..

• Tillde

Känner som du, har mest småpill kvar, en del lösa trådar som jag inte kan knyta ihop riktigt än men jag betar av sak efter sak för att slippa stressen i slutet. (som säkert komme rkomma ändå) Vart köpte du din/er gästbok och hur har ni tänkt göra med den? Ska ni ha utrymme för kort eller låta folk skriva vad de vill??

Hav och Sol skrev 2009-04-07 00:04:16 följande:

Nu har jag nästan gjort hela festprogrammet. Det är mycket text om gästerna. Sånger vill vi inte ha för det känns lite cheesy. Nu finns det mer utrymme att skriva nåt varmt till varje gäst. :) Idag köpte jag tylltyg för att göra små påsar. Sen har jag köpt en gästbok i vårt färgtema! Vi har de starka färgerna fuchsia (cerise) och lila. Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Kanske bäst att finputsa klart allt så att jag inte har en onödig stress i slutändan trots min fina planering :)
  • paulaner

Gick du på den lätta?!

GladaEmma skrev 2009-04-07 08:03:21 följande:
    Jag misstänker att min hippa närmar sig. Har fått veta att den egentligen skulle vara nästa helg men att många inte kunde då...får väl se när den blir istället =)
  • Hav och Sol

Tillde: Har köpt gästboken på Ordning&Reda. En rosa/lila i sammet. Jag har inte bestämt mig ännu hur jag vill göra med gästboken. Antingen är den helt blank eller så hjälper jag alla gästerna lite på traven med några frågor som de kan besvara utöver sin hälsning t.ex. Vad har gjort mest intryck på dig idag? (några kanske svarar när nån gång under vigseln, nån annan när de såg oss fotograferas med mormor, en trejde nämner kanske ett tal och en fjärde kanske skriver partyt efteråt. Jag tror inte jag kommer ha plats för foto i gästboken. Den kommer ju då bli svår att stänga och bli knögglig på sidorna.

• GladaEmma

Min sambo är väl insatt =) Hans kollegor ska med. Får väl se när den blir

paulaner skrev 2009-04-07 12:48:13 följande:
    Gick du på den lätta?!
  • paulaner

Okej haha, annars är det ju ett typiskt försökt till missledande manöver

GladaEmma skrev 2009-04-07 12:55:36 följande:
    Min sambo är väl insatt =) Hans kollegor ska med. Får väl se när den blir
  • GladaEmma

Jo precis, blir kanske helgen efter - vem vet, spännande är det i alla fall

Svar på tråden 23 Maj 2009