• lecaroline

23 Maj 2009

Halloj!

Jag tyckte att vi var en hel del som gifter oss den 23 maj 2009. Är det fel att ha en egen tråd kanske?

Vore skoj att kunna följas åt den tiden som är kvar, lite nedräkning och hålla koll på varandra. Vad tycker ni?
    Vi fortsätter här...

• Svar på tråden 23 Maj 2009
  • paulaner

Så mysigt, det låter ju som en helt perfekt hippa!!

Marrajja skrev 2009-04-14 10:28:45 följande:
    Blev hippad igår! Var livrädd och chockad först men det blev en toppendag med relax, salsakurs, fotosession och middag med finaste vännerna :D
  • GladaEmma

Åååh så kul!!!

Blev hippad igår! Var livrädd och chockad först men det blev en toppendag med relax, salsakurs, fotosession och middag med finaste vännerna :D
  • Hemlig2009

Ja, det låter som en jättebra dag!

• missbilly

Okay.. ja det är ju lite skillnad på värme och så då jämfört med här uppe.

lecaroline skrev 2009-04-09 17:32:45 följande:
    På Torpakolonin, vid östra sjukhuset i Göteborg Den ska blomstra då!!
    [/citat]

Låter jätte mysigt!!! =)
    [citat]
  • Hemlig2009

Hur går det för er? Det är så tyst i tråden.

Själv ska jag pyssla hela helgen tänkte jag. Har bokat tid med prästen nästa söndag och fick idag maila vigselprogrammet. Nästa fredag ska jag till butiken där jag köpte klänningen för att få den uppsydd. Så nu känns det som det händer lite saker.

• paulaner

Alla har OSAt utom ett par. I morgon är sista dagen... Mitt största dilemma just nu är att vi inte har bestämt dryck!!! Kom gärna med förslag på vitt vin (till lax) och dessertvin (till bär i champagnegelé). Vi måste beställa typ NU! Har påmint (för 20:e gången) att min blivande ska kolla när vi senast kan beställa. Att det ska vara så svååååårt grrrr. Känns som jag måste ha koll på ALLT för att det ska bli gjort. Han verkar tro att vi kan göra allt sista veckan, och det går ju INTE.

Ursäkta att jag för tillfället är lite neggo...

• paulaner

Annat som vi har kvar är att bestämma brudvals. Vi vill helst ha en klassisk, men alla som jag har är så snabba i original. Vad gör man åt det? Någon som vet? Finns det skivor med valser i danstempo??

Vi har inga psalmer än heller, och har inte riktigt bestämt musiken i övrigt. Behöver jag säga att min blivande inte börjat med låtlistorna till dansen?? Vi skall ha "laptop-musik" kopplad till ljudanläggning. Det är bara 5 helger kvar, av vilka en redan är uppbokad och typ två kommer att gå åt till svensexa resp möhippa. Förstår inte just nu har vi ska hinna med allt som är kvar.

Vad ska man göra för att få lite fart på honom??

• Hemlig2009

Ja du, jag fixar ju det mesta själv eftersom vi bygger hus (ja, snart iaf) samtidigt som han har ansvar för. Men prästen fick han ringa då det är hans släkting. Och när man väl gör något tar det ju oftast inte så lång tid. Men när man ska göra allt samtidigt så... Kan han inte sitta med musiken lite varje kväll istället?

Vi ska inte ha dans så musik är inget ämne här hemma. Och psalmer har vi valt Den blomstertid och Du vet väl om att du är värdefull, får se vad prästen Thomas säger om det.

Vi ska ha fruktsallad med maskarponekräm till dessert men vet tyvärr inte vilket vin det blir.

• Moninan

Jag börjar ha den känslan att jag inte kommer att hinna med allt eftersom destå mer att göra destå mindre gör jag. Gubben ska vi inte tala om... Det känns som det är tusen samtal som ska göras, fotografen, musiken, ringarna, sömmerskan mm. Allt måste dubbelchekas....

Men jag tycker att ni har kommit långt. Ni känns så trygga i vad ni ska göra.

När det gäller vin har jag ingen koll... Men vitt vin till fisk och de brukar ofta stå på ettiketen vad de passar till. Fråga personalen annars.

• Arla79

Vi har exakt samma problem - mycket småfix och få helger.

Vi ska också ha laptop-musik. Hur har ni gjort med ljus?

Vet ni om det finns någon bra sida där man kan lyssna på brudvalser eller har ni något bra förslag på valsmusik?

paulaner skrev 2009-04-16 22:56:41 följande:
    Annat som vi har kvar är att bestämma brudvals. Vi vill helst ha en klassisk, men alla som jag har är så snabba i original. Vad gör man åt det? Någon som vet? Finns det skivor med valser i danstempo??Vi har inga psalmer än heller, och har inte riktigt bestämt musiken i övrigt. Behöver jag säga att min blivande inte börjat med låtlistorna till dansen?? Vi skall ha "laptop-musik" kopplad till ljudanläggning. Det är bara 5 helger kvar, av vilka en redan är uppbokad och typ två kommer att gå åt till svensexa resp möhippa. Förstår inte just nu har vi ska hinna med allt som är kvar. Vad ska man göra för att få lite fart på honom??
Svar på tråden 23 Maj 2009