• lecaroline

23 Maj 2009

Halloj!

Jag tyckte att vi var en hel del som gifter oss den 23 maj 2009. Är det fel att ha en egen tråd kanske?

Vore skoj att kunna följas åt den tiden som är kvar, lite nedräkning och hålla koll på varandra. Vad tycker ni?
    Vi fortsätter här...

• Svar på tråden 23 Maj 2009
  • lecaroline

JoM maj09 skrev 2009-04-23 15:13:27 följande:

Jag kan inte förstå att det är så kort tid kvar.. Vi har det mesta under kontroll nu men vi har fruktansvärt dålig kontakt med vår cateringfirma så jag börjar bli orolig, vi ringer och mailar men får ingen direkt respons så det är något att verkligen ta tag i under nästa vecka så vi får menyn klar och lite andra detaljer (de är dock släktingar till m2b så de har inte blåst oss iaf).Annars ska vi fixa transport från kyrkan, min brudbukett och provduka i lokalen under nästa vecka, men det känns som om det borde vara fler saker som inte är gjorda... Just ja.. prästen har ännu inte hört av sig för ett möte, han skulle göra det när det närmade sig, borde vi bli oroliga att han glömt oss? Jag vill ju göra klart vigselprogrammen.Vi har kvar att beställa dryck från Systemet också.
    jag kontaktad prästen själv för att vi hade långt att åka och för att kunna göra vigselprogrammen..
  • JoM maj09

Jo det är nog bäst att ta och ringa honom och boka in en tid.

• Moninan

Tiden går för fort. Sömmerskan hade inte gjort några ändringar på klänningen och hon har haft den i flera veckor... Ringde i tis och skällde lite och idag ringde hon och var nästan färdig. Ska dit i morrn och prova igen. Ska träffa prästen den 6:e (ringde själv) Ska göra placeringskorten och bordplaceringen. Ska träffa toasmastern i morgon och gå igenom dagen.

väntar på möhippan/svensexan. Tror att jag blir hippad nästa lör, De ringde och sa att jag ska packa en väska med badkläder, filt, finkläder, och en massa hårartiklar. Jag tror att jag får gå på spa iallafall!

• lecaroline
    Moninan skrev 2009-04-23 20:50:54 följande:
    Tiden går för fort. Sömmerskan hade inte gjort några ändringar på klänningen och hon har haft den i flera veckor... Ringde i tis och skällde lite och idag ringde hon och var nästan färdig. Ska dit i morrn och prova igen. Ska träffa prästen den 6:e (ringde själv) Ska göra placeringskorten och bordplaceringen. Ska träffa toasmastern i morgon och gå igenom dagen. väntar på möhippan/svensexan. Tror att jag blir hippad nästa lör, De ringde och sa att jag ska packa en väska med badkläder, filt, finkläder, och en massa hårartiklar. Jag tror att jag får gå på spa iallafall!
    Den där har jag hört förut så händer inget. Eller om de tar dig nu på lördag!! Man kan aldrig vara säker här!!
  • Moninan

Jag har vaxat benen är är förberedd på att jag kan bli hippad i morgon! Vill inte vara helt överraskad och se ut som en fågelskrämma i håret ; )

Gäller att hålla sig extra piffad och att inte mysaomkring med pyamasen!

Hur många av er har blivit hippade ännu?

• lecaroline

Då vi har haft det lugnt på jobbet så har jag pulat med vigselprogrammet och gjort ett ex. att visa m2b hemma. Så nu ska enbart 3 psalmer väljas så kan jag printa ut alla

• Anette o Martin

Hej,

Tänkte joina er i denna tråden! Jag ska oxå gifta mig den 23/5. Kändes verkligen som att magknuten drogs åt nu när vi passerade en månaders strecket!!!

Min M2B hade sin svensexa i lördags. Sååå kul att lura iväg honom!!!
    Nu är bara frågan när min möhippa blir av, och vad som ska hända då... Nervigt... Jag kan hålla mig lugn denna helgen iaf, ett par av mina vänner ska på ett annat bröllop på lördag.

Hur har ni funderat kring morgongåvor? Jag funderar på att köpa något litet, även om traditionen säger att det bara är mannen som ska köpa.

• GladaEmma

Jag kommer ge min m2b en fin klocka som han önskat sig i flera år i morgongåva...lite som kompensation för min dyra ring.

Min hippa blir 16/5 så då ska jag duscha direkt på morgonen och i alla fall lägga lite makeup så jag inte är alldeles glåmig

• lecaroline

Hur vet man när ens hippa blir??

Jag ska försöka få en brevlåda målad av en vännina med vårt gemensamma namn som han får på bröllopsdagen. Har också funderat på machettknappar. Vet inte om han har det..

• Anette o Martin

Ohhh... Det lät sött, med brevlådan. Vi bor i lägenhet, men man kan ju fixa en namnskyllt till dörren eller något i den stilen!! Bra tips!!

Svar på tråden 23 Maj 2009