• lecaroline

23 Maj 2009

Halloj!

Jag tyckte att vi var en hel del som gifter oss den 23 maj 2009. Är det fel att ha en egen tråd kanske?

Vore skoj att kunna följas åt den tiden som är kvar, lite nedräkning och hålla koll på varandra. Vad tycker ni?
    Vi fortsätter här...

• Svar på tråden 23 Maj 2009
  • lecaroline

Jag har haft 2 mardrömmar.. En om själva vigseln som blev flyttad, präsen kom försent (under halva vigseln) Det var en massa barn som sprang runt och lekte (vi vil inte ha med barn) Sedan kom tillslut prästen men då var jag på så dåligt humör att ja sprang ut ur kyrkan och bara skrek!!

Andra var att jag blev kidnappad till möhippan efter att burit ved i ca 1 timme smutsig otvättat hår, inte rakat mig under armarna..
    Paniiiik!!

Sedan är jag också så nervör för dukningen och stylingen på lördagen (vi kan inte förbereda då vi är ute) Och för festen, men vi har spridit ryktet att vi köpt massa sprit i tyskland så vi hoppas att de fattar vinken..

• paulaner

NÄ, jag har lite svårt att fatta det. I mitt huvud är det fortfarande 3 månader kvar och oceaner av tid. Hm, det är ju inte riktigt så. Och jag börjar allt känna av bröllopsnerverna.

Har inte drömt några mardrömmar som vissa andra här. Bara att det snön VRÄKTE ner på bröllopsdagen. Det gjorde inget i drömmen och hade ju inte gjort något heller, egentligen.

Marrajja skrev 2009-04-22 09:47:15 följande:
    Alltså brudar.... fattar ni att imorgon är det en månad kvar bara! Jag har längtat efter den här dagen i flera år men nu känner jag att det är för kort tid kvar Är ni nervösa? Eller har ni allt under kontroll?Jag är nog mest nervös för att folk ska ha tråkigt Hur ser en perfekt fest ut egentligen?
  • GladaEmma

En månad idag tjejer!!! Snart är det dags!!!

Har ni mycket kvar att göra?

• Hemlig2009

Ibland inbillar jag mig att vi är färdiga men sen så dyker det upp saker. Men jag tycker inte vi behöver stressa iaf.

Min sambo håller på och kollar upp transport (bland bekanta). Jag ska göra färdigt placeringskartan nu snart tänkte jag (utan att klistra fast namnen). Vigelprogrammet kommer att kunna skrivas ut nästa vecka eftersom vi träffar prästen på söndag, omslagen är redan färdiga.

När vi lekt klart med placeringskartan kan vi göra färdigt festprogrammet i datorn ang. bordsplaceringen. Sen är det bara att avvakta och rätta alla småfel, skriver ut sidorna ganska sent tror jag. Omslagen redan klara. Placeringskort klara.

Konsultation med frissa på onsdag, lämna in klänning för att få den kortare imorgon. Få offert från florist och chokladtillverkare, förhoppningsvis denna veckan. Beställa askar från Calligraphen när chokladen är bestämd.

Ja, det känns som att det inte är något stort kvar. Ja, förutom möhippa och svensexa förstås!

• GladaEmma

Vi känner oss oxå mer eller mindre klara. Vigsel- och festprogrammen är klara. Bordsplaceringen är klar (förutom att vi inte vet om mina morföräldrar kommer eller inte - de mår inte hundra), men den skrivs ut så sent som möjligt så att vi vet om det blir nått avhopp eller så. Tänkte dock skriva ut framsidorna i helgen för de ska användas som placeringskort, så kan vi skriva namnen redan och ha det klart.

Min ring är klar, min m2bs klocka är klar. Sista ändringarna på klänningen ska fixas så sent som möjligt för att allt ska stämma (håller på att gå ner i vikt). Musiken, maten och sånt är klart. Får väl öva på dansen iofs, men det är ju inget "stort" på så sätt.

Ikväll ska jag pyssla med att smälta in vårt monogram i blockljusen som ska ställas lite här och var i lokalen. Ska även skära till "festgiro-blanketterna" som ska in i festprogrammet.

Men ja - vi känner oss som att vi ligger bra på det =)

• Hemlig2009

Visst är det skönt att känna så? Innan förra helgen kände jag liiiite panik men sen fick jag mycket gjort och då kändes det bättre på en gång.

Har skrivit en prydlig lista på allt som är inbokat så jag har koll på läget.

• GladaEmma

Så skönt. Vi ska beställa tårtan i helgen oxå. Det enda jag känner panik över är att jag inte hittar några boxershorts. Vill ha ett par med lite längre ben så att låren inte klibbar ihop och de får inte vara control top för då valkar bara magen sig över kanten. Hoppas på att hitta såna i helgen!

• Hemlig2009

Hmm, om det bara är funktionen du är ute efter så kanske ett par från herravdelningen? De verkar ofta så sköna och inget sitter åt.

Du kan ju byta om innan någon ser dig. Jag köpte ett par "Bridget Jones-trosor" som skulle hålla in när jag och min nyblivne pojkvän (nu blivande make) skulle på bröllop. De var hudfärgade och inte så hot precis. Han märkte aldrig dem, jag smusslade på mig dem och smusslade dem av mig.

GladaEmma skrev 2009-04-23 09:42:43 följande:
    Så skönt. Vi ska beställa tårtan i helgen oxå. Det enda jag känner panik över är att jag inte hittar några boxershorts. Vill ha ett par med lite längre ben så att låren inte klibbar ihop och de får inte vara control top för då valkar bara magen sig över kanten. Hoppas på att hitta såna i helgen!
  • GladaEmma

Hahaha snyggt jobbat!!! Herravdelningen kan ju klart vara ett alternativ om jag inte hittar några. Tänkte även fråga nån ateljé om de kanske kan sy ett par till mig annars. Det är ju skönt att ha såna under kjol på sommaren =)

• lecaroline

Jag ska också kolla!! Vet att jag saknar det varje sommar... Hatar att vara klibbig om låren!

Svar på tråden 23 Maj 2009