• lecaroline

23 Maj 2009

Halloj!

Jag tyckte att vi var en hel del som gifter oss den 23 maj 2009. Är det fel att ha en egen tråd kanske?

Vore skoj att kunna följas åt den tiden som är kvar, lite nedräkning och hålla koll på varandra. Vad tycker ni?
    Vi fortsätter här...

• Svar på tråden 23 Maj 2009
  • GladaEmma

Jag vet när den bli pga att jag vet vem som börjat dra i det. Hon bor på Gotland och kommer ner för bröllopet redan sent den 15e så det blir den 16e... Min diskrete m2b har dessutom uttryckt att han inte vill boka något den helgen (vi skulle haft grillfest då, men den avbokade han...)

• lecaroline

Jag har försökt att tänka uteslutnings metoden men men..
    Jag jobbar med toastmastern och vet vilka helger hon jobbar..
    Alla utan 16/5, men sedan så är ju första maj på en fredag så det kanske blir den dagen då...
    jag vill inte ha det den sista helgen

• Anette o Martin

Jag försöker oxå råkna ut med uteslutningsmetoden, men det är svårt att klura ut... Måste bli den 16, allt annat är uppbokat. Om dom inte tänker ta det dagen innan, o isf blir jag inte glad...

• JoM maj09

Jag tror att min möhippa blir fredag eller lördag nästa vecka (eftersom fredagen är första maj). För helgen efter det går det inte och det borde inte bli helgen innan bröllopet.. Men vet egentligen inte alls.. de är så luriga, jag har försökt luska lite för det är min tvillingsyster som håller i trådarna så jag borde kunna läsa henne... Jag vet så mycket iaf att det inte blir imorgon, om jag inte är väldigt lättlurad då, va nojig man blir.

Jag har precis beställt en fyrstav i silver i morgongåva till min blivande, där det står text på alla fyra sidor, våra namn, datum för bröllopet och texten som graveras in i min ring.

• GladaEmma

Vad är en fyrstav JoM?

Jag är oxå lite "nervös" av att ha hippan sista helgen. Den vill man ju egentligen kanske gärna ha ledig för att kunna fixa sånt man inte hunnit med innan... Får tänka positivt - man har ju Kristi Himmelfärds ledig och vi har även tagit ledigt klämdagen så vi har ledig tid då. Kan dessutom ta hjälp av toastmaster och madam då för de ska bo hos oss sista dagarna...

• lecaroline
    GladaEmma skrev 2009-04-24 15:12:57 följande:
    Vad är en fyrstav JoM?Jag är oxå lite "nervös" av att ha hippan sista helgen. Den vill man ju egentligen kanske gärna ha ledig för att kunna fixa sånt man inte hunnit med innan... Får tänka positivt - man har ju Kristi Himmelfärds ledig och vi har även tagit ledigt klämdagen så vi har ledig tid då. Kan dessutom ta hjälp av toastmaster och madam då för de ska bo hos oss sista dagarna...
    Men det är också lite det som är grejen. Man har gäster så då vill man vara klar!! Vi kommer att ha huset fullt..
  • GladaEmma

Våra gäster kommer inte förräns onsdagskvällen, så det är ganska skönt ändå på nått sätt. Då kan man pyssla på söndagen iaf (om man inte är totalt superbakis!)

• paulaner

Hehe, jag är väldigt misstänksam för tillfället och tror att något kan vara på g redan i morgon. Min tärna har varit SÅ övertydlig med hur upptagen hon är i helgen... Det är ju jättefint väder så jag frågade M2B om vi inte skulle åka på utflykt. Jovisst sa han, vi måste ju utnyttja hela dagen. Och han lät lite konstig på rösten. Och då drog jag till med ett utflyktsmål som han ALDRIG velat åka till tidigare, och som jag vet att ha egentligen inte gillar. "Ja,visst" sa han och lät jätteglad hahaha. Mycket misstänkt.

Och när jag kom hem så konfronterade jag honom och frågade om det var hippa i morgon eftersom han sa ja till utflyktsmålet så lätt. Då fick jag ett snäsigt svar i stil med "det där vet väl inte jag någonting om". Inte likt honom och myyyycket misstänkt. Vi får väl se...

lecaroline skrev 2009-04-24 14:29:28 följande:
    Hur vet man när ens hippa blir??Jag ska försöka få en brevlåda målad av en vännina med vårt gemensamma namn som han får på bröllopsdagen. Har också funderat på machettknappar. Vet inte om han har det..
  • Daniels B2B

inte trodde jag att det skulle vara så här nervöst, men fyyy
    Min kille har sin sexa nästa lördag och jag tror att min blir då också... Men men man vet aldrig! Känner mig nervös för vad de har hittat på... Vilka psalmer har ni valt till kyrkan?

• 4Barnsmamman

Jag har ingen aning om när det blir om det blir möhippa svensexa för oss. Får väl bli en överraskning om inte annat. Men man tycker ju att dom inblande borde förvarna något iaf, då jag har små tvillingar på 9 mån o det är ju ingen höjdare att vara bakfull dagen efter å så jobbar blivade mannen =)

Här är det mesta klart med allt (känns det som) men det blir väl kaos sen iaf. Måste ringa o beställa tid så dom får sy in brudklänningen, sen ska jag ringa o beställa tid för klippning, dagen innan måste jag laga all mat åka o köpa blommor till brudbudketten som jag ska göra själv och på natten innan den 23 får vi duka. Vi får inte tillträde till lokalen förrens kl 23.00 den 22 maj. Så det är jätte tråkigt.Men får lov att funka iaf.

Svar på tråden 23 Maj 2009