• lecaroline

23 Maj 2009

Halloj!

Jag tyckte att vi var en hel del som gifter oss den 23 maj 2009. Är det fel att ha en egen tråd kanske?

Vore skoj att kunna följas åt den tiden som är kvar, lite nedräkning och hålla koll på varandra. Vad tycker ni?
    Vi fortsätter här...

• Svar på tråden 23 Maj 2009
  • lecaroline

I Lördag var vi och träffade fotografen och gick igenom lite vad vi ville och han tippsade lite, visade bilder osv..
    Sedan bar det av direkt till vår präst. Vi satte oss i kyrkan och hon gick igenom hela akten. Sedan fick vi träna på att gå in. tipps på vart man skule titta och när. Hur man lämnade över ringen och hur man tar emot den. Om man vill pussas och när man får göra detta.
    Fick hem en psalmbok så vi kan välja 3 psalmer.
    Min plan på att ha en så kort vigsel som möjligt förkastade hon med en gång.
    Och hon har rätt vi har ju väntat på denne dagen så länge så varför ska själva cermonin bara ta 20 minuter. Och förutom vigseltalet så är det ju nästan bara musik

• Moninan

jag kommer att få min möhippa! Fick höra lite omvägar att en vän hade tagit tag idet. Idag ringde jag till cateringen om exakt antal gäster och har varit hos sömmerskan med klänningen. Ska ringa prästen om en träff innan om vigslen med alla inblandade och ska träffa fotografen innan med. Men nu är det alla småprylar som ska göras.... Men vad det närmar sig.

• lecaroline

Ja, det gör det. Pirr i magen typ hela tiden nu ju!!

• GladaEmma

Kul att det löste sig Moninan!

Vi ska oxå se till att träffa prästen en gång till och gå igenom lite saker. Annars är det festprogrammet (nästan klart) och bordsplaceringen som ska göras klart.

• Hemlig2009

Jag fick äntligen tummen ur och satte igång med omslagen till programmen igår, så skönt att vara igång! Gjorde nästan klart alla gästpresentationer och finslipade på innehållet under helgen också. Så det som är kvar är bordsplaceringen, vågar ändå inte skriva ut något förrän sista veckan tror jag.

Placeringskorten ska jag också sätta igång med. Detta har hängt över mig lite men nu känns det riktigt roligt. Velar fortfarande fram och tillbaka på hur vi ska fästa ihop dem bara. Fina band eller coola ceriserosa häftklamrar? Det blir ju lättare att bläddra med häftklamrar men mycket mer romantiskt med organzaband med rosett... I-landsproblem.

• Scalibregma

Är det mer än jag som tror jsig ha glömt en massa vässentliga saker?? Och jag vet inte hur jag ska få reda på VAD jag har glömt!! Kan inte någon här gå igenom vad ni fixat såjag kan se om jag har fixat det med??!!

• GladaEmma

Känner igen känslan tyvärr!

Scalibregma skrev 2009-04-06 18:17:52 följande:
    Är det mer än jag som tror jsig ha glömt en massa vässentliga saker?? Och jag vet inte hur jag ska få reda på VAD jag har glömt!! Kan inte någon här gå igenom vad ni fixat såjag kan se om jag har fixat det med??!!
  • missbilly

Åhhh... är så took stressad hela tiden.
    har 1000000000000 saker kvar att göra! =(
    o sambon säger bara "det är lugnt". SUCK!!!!
    Börjar nästan gråta när jag tänker på allt som är kvar! =(

• ToBeMrs

missbilly: vi är fler som får lite panik! Jag har skrivit upp varenda liten småsak på en lista nu och bockar av minst en sak om dagen. Även om det bara är att ringa och planera in en träff med prästen så har du i alla fall ringt! En bock på listan gör att det känns SÅÅ mycket bättre.

Lycka till (och det löser sig såklart, pepp pepp )

• paulaner

Någon som har misstankar på möhippa än?? Om jag känner min tärna rätt så har hon kokat ihop något.... Men jag vet ju inte säkert förstås. Jag har inte hunnit fundera så mycket på ev hippa tidigare, men jag fick precis höra om en tjej som fick sin möhippa två månader innan själva bröllopet, och för vår del skulle det ju innebära typ NU!

Huuu, nu ska man gå och vara nervös ända fram till dagen D. Jag kommer att vara supermisstänksam mot allt och alla. Mig lurar man inte så lätt.

Svar på tråden 23 Maj 2009