• lecaroline

23 Maj 2009

Halloj!

Jag tyckte att vi var en hel del som gifter oss den 23 maj 2009. Är det fel att ha en egen tråd kanske?

Vore skoj att kunna följas åt den tiden som är kvar, lite nedräkning och hålla koll på varandra. Vad tycker ni?
    Vi fortsätter här...

• Svar på tråden 23 Maj 2009
  • Hemlig2009

Idag kom både klänning och ring! Nästan för mycket på samma dag.

Ringen är jättefin och klänningen också. Dock är den för lång så jag måste få den uppsydd. Chansade och lät min sambo hämta klänningen då det är 14 mil hemifrån. Men men, både jag och klänning och skor måste tillbaka. Känns ändå hur bra som helst!

• GladaEmma

Vi ska till Samos i två veckor =) Ska bli så himla skönt.

Var och provade min klänning idag - den kommer bli sååå fin =)))

• lolca

Vi åker till Korsika i mitten på juli! Eftersom jag är lärare så får det bli så. Har inte råd att ta ut obetald semester mitt i terminen.

Var och provade min vigselring idag hos juveleraren. Det kändes väldigt bra.. Det är inga stenar i den än, men jag fick en känsla av hur det skulle se ut ändå! Kommer att bli svårt att låta bli den sen när man får hämta ringen

• Leeeloo

Vi åker till Los Angeles i mitten på Juni. Läntgar jättemycket. =) Ska även åka förbi Las Vegas och Grand Canyon. =)

• lecaroline

Vi åker ner till Nice eller en by bredvis som heter Villeneuve-loubet kommer nog vara där i ca 3 veckor!!

• JoM maj09

Nu har min klänning kommit också!! Ska prova den på onsdag, så sännande!

Vi kommer att spara vår bröllopsresa till i höst. Åker på en miniresa i tre dagar direkt efter bröllopet först men den riktiga bröllopsresan spar vi med. Jobbmässigt passar det bättre så då jag kanske har oturen att vara utan jobb i höst, då passar det perfekt med en semester i väntan på nytt jobb :).

• Lumo

Nu måste jag bara få beklaga mig lite...
    I morse när jag och barnen kom upp märkte jag att vårt laminatgolv i köket bucklat sig i alla fogar. Till saken hör att vi igår märkte att vi hade lite stopp i vasken... Rörkillen fick tillkallas och konstaterade snabbt att vi har fått en läcka under golvet! Hela golvet måste bytas ut och det snabbt. Försäkringsbolag fick kontaktas, snickaren kom på en gång så i morgon efter försäkringsmannen varit här måste vi sätta igång och bryta upp köksgolvet. Är ju inte så att man jublar av glädje nu när man har 1 1/2 mån kvar till bröllopet. Skönt är att snickaren konstaterade att det inte hunnit bli så stor skada in under i krypgrunden. Alltid en liten tröst. Även om försäkringen täcker det mesta och med en ganska låg självrisk så drar det ju ändå mycket med sig...
    Något glädjande i allt detta är i och för sig att de flesta av gästerna nu äntligen har OSA:t, saknar från tre par med sista dag i morgon.
    Oj, det blev långt men kände att jag var tvungen att skriva av mig lite.

• lecaroline
    Lumo skrev 2009-03-30 12:16:23 följande:
    Nu måste jag bara få beklaga mig lite...I morse när jag och barnen kom upp märkte jag att vårt laminatgolv i köket bucklat sig i alla fogar. Till saken hör att vi igår märkte att vi hade lite stopp i vasken... Rörkillen fick tillkallas och konstaterade snabbt att vi har fått en läcka under golvet! Hela golvet måste bytas ut och det snabbt. Försäkringsbolag fick kontaktas, snickaren kom på en gång så i morgon efter försäkringsmannen varit här måste vi sätta igång och bryta upp köksgolvet. Är ju inte så att man jublar av glädje nu när man har 1 1/2 mån kvar till bröllopet. Skönt är att snickaren konstaterade att det inte hunnit bli så stor skada in under i krypgrunden. Alltid en liten tröst. Även om försäkringen täcker det mesta och med en ganska låg självrisk så drar det ju ändå mycket med sig...Något glädjande i allt detta är i och för sig att de flesta av gästerna nu äntligen har OSA:t, saknar från tre par med sista dag i morgon.Oj, det blev långt men kände att jag var tvungen att skriva av mig lite.
    Sånt där är aldrig skoj!! Vi upptäckte i höstas att vi hade skadedjur i grunden på vår sommarstuga.. Det täcks inte av vanlig försäkring.. Men m2b, pappa och en kompis har nästan bytt ut hela golvet nu!!
    Men jag håller med.. Inte just nu!! Har ju en hel j-la massa att tänka på ändå!!
  • Moninan

Nu har alla osat! Sista dagen var igår men vad glad jag är att det inte var någon som inte har osat alls! Det var bara åtta som inte kommer (mest barn. Så nu kan all planering köra igång på allvar, bordsplacering, festhäfte, placeringskort, hur mycket mat...

• Lumo

Moninan: Så bra! Då kan du verkligen köra igång med resten av planeringen. Vi har sista dagen i morgon och saknar svar från tre par. Det ena paret misstänker jag att de inte ens kommer höra av sig, gjorde inte detta till sonens dop heller. Ett ganska irriterande svar som vi fick från en släkting till min m2b igår var om de kunde få vänta och svara till efter den 16 april!! Inbjudningen fick de redan första dagarna i feb och tycker nog att han kunde hört av sig ang den frågan lite tidigare. Känner att det stoppar upp ganska mycket för oss just nu.
    Kör på så det ryker nu och lycka till med allt! Jag längtar efter startskottet nu...

Svar på tråden 23 Maj 2009