Lumo skrev 2009-03-30 12:16:23 följande:
Nu måste jag bara få beklaga mig lite...I morse när jag och barnen kom upp märkte jag att vårt laminatgolv i köket bucklat sig i alla fogar. Till saken hör att vi igår märkte att vi hade lite stopp i vasken... Rörkillen fick tillkallas och konstaterade snabbt att vi har fått en läcka under golvet! Hela golvet måste bytas ut och det snabbt. Försäkringsbolag fick kontaktas, snickaren kom på en gång så i morgon efter försäkringsmannen varit här måste vi sätta igång och bryta upp köksgolvet. Är ju inte så att man jublar av glädje nu när man har 1 1/2 mån kvar till bröllopet. Skönt är att snickaren konstaterade att det inte hunnit bli så stor skada in under i krypgrunden. Alltid en liten tröst. Även om försäkringen täcker det mesta och med en ganska låg självrisk så drar det ju ändå mycket med sig...Något glädjande i allt detta är i och för sig att de flesta av gästerna nu äntligen har OSA:t, saknar från tre par med sista dag i morgon.Oj, det blev långt men kände att jag var tvungen att skriva av mig lite.
Sånt där är aldrig skoj!! Vi upptäckte i höstas att vi hade skadedjur i grunden på vår sommarstuga.. Det täcks inte av vanlig försäkring.. Men m2b, pappa och en kompis har nästan bytt ut hela golvet nu!!
Men jag håller med.. Inte just nu!! Har ju en hel j-la massa att tänka på ändå!!