• lecaroline

23 Maj 2009

Halloj!

Jag tyckte att vi var en hel del som gifter oss den 23 maj 2009. Är det fel att ha en egen tråd kanske?

Vore skoj att kunna följas åt den tiden som är kvar, lite nedräkning och hålla koll på varandra. Vad tycker ni?
    Vi fortsätter här...

• Svar på tråden 23 Maj 2009
  • missbilly

Är tookstressad nu över allt som inte är klart.
    Fick veta nyss att lokalen vi skulle ha festen i blir för liten så vi måste skaffa ny lokal.
    Sen är det massa annat som inte är klart... Ring, skor, underkläder, m2bs kläder, alla program, many, tårta, hindersprövning, namnbyte, dukning, näbbkläder, näbbskor, bukett, få hem klänningen....
    *suck*
    O karln undrar varför jag stressar upp mig!?!?!?

• JoM maj09

Vågar man beställa ring på nätet? Var och kollade på "min" ring idag och den skulle kosta över 11 000:- och nu hittar jag exalt den ringen för hälften på nätet.. jag vet storleken och allt, men jag blir osäker. Har någon av er beställt på nätet? Den här sidan var vigselringar.se och sidan verkar bra.

• Blomman82

Hänger också här. Har en hel del kvar att göra innan den 23 maj, men först ska vi flytta om en vecka. Sen kan jag förhoppningsvis fokusera på bröllopet igen.

• paulaner

Det finns massor med gamla inlägg om du söker på detta ämne. Jag har för mig att vigselringar.se är bra, men kolla upp det för säkerhets skull! Det är visst JÄTTEMÅNGA här på BT som beställt sina ringar på nätet och är jättenöjda!

JoM maj09 skrev 2009-03-23 21:14:14 följande:

Vågar man beställa ring på nätet? Var och kollade på "min" ring idag och den skulle kosta över 11 000:- och nu hittar jag exalt den ringen för hälften på nätet.. jag vet storleken och allt, men jag blir osäker. Har någon av er beställt på nätet? Den här sidan var vigselringar.se och sidan verkar bra.
  • Scalibregma

Min mamma ringde idag lite över 5 och började samtalet med "om exakt tcå månader kommer du att komma in i festlokalen som fru..."
    :-P just då stod jag o försökte hitta bra vin på systemet.. fjärilar!!!

• lecaroline
    missbilly skrev 2009-03-23 19:55:41 följande:
    Är tookstressad nu över allt som inte är klart.Fick veta nyss att lokalen vi skulle ha festen i blir för liten så vi måste skaffa ny lokal.Sen är det massa annat som inte är klart... Ring, skor, underkläder, m2bs kläder, alla program, many, tårta, hindersprövning, namnbyte, dukning, näbbkläder, näbbskor, bukett, få hem klänningen....*suck*O karln undrar varför jag stressar upp mig!?!?!?
    Ge honom en lista!

Min fick ett nytt uppdrag igår, han systerdotter ska sjunga men vi vet inte om hon vill sjunga i kyrkan eller under festen. Så han får kolla upp detta idag..
    Imorgon har jag hittat på något nytt
  • paulaner

Smart! Jag har samma problem. Man får väl helt enkelt börja delegera lite mer.... Ett uppdrag åt gången, med tydliga instruktioner. Det borde de väl ändå klara

lecaroline skrev 2009-03-24 11:14:10 följande:
    Ge honom en lista! Min fick ett nytt uppdrag igår, han systerdotter ska sjunga men vi vet inte om hon vill sjunga i kyrkan eller under festen. Så han får kolla upp detta idag..Imorgon har jag hittat på något nytt
  • Moninan

Vi skulle ha en tjej från Maxi som skulle göra våra blommor (bukett tärnor och till bestman). Men vi träffade henne på en fest i helgnen och detta möte gör mig fly förbannad ännu. Min blivande hade turen att få välja en låt som skulle spelas men nu ville hon göra det i stället. Min sambo sa att det var hans tur utan hon kunde göra det senare (hon hade precis valt innan med för den delen). Då vräker hon ur sig att om hon inte får välja nu så ska hon se till att våra blommor blir jättefula! Jag blev vansinnig!

Men nu har vi precis bytt till en annan florist som även är 500 kr billigare! Åt fanders med henne på maxi!

• missbilly

lecaroline: Ja det kanske är det man måste göra!!
    Har ju försökt säga till han vad som behöver göras men han skjuter bara upp det.
    Men får han ett papper så kanske det händer nått!
    Fast risken är att nästan allt är kvar att göra veckan innan bröllopet Han tror man kan fixa allt sista veckan

Moninan: Meeen vilken dålig stil!!! Så gör man ju bara inte!!!!!!!!!!

• paulaner

Jag saknar ord. Såååå oproffsigt. Bra att ni hittade en annan florist!

Moninan skrev 2009-03-24 15:34:21 följande:
    Vi skulle ha en tjej från Maxi som skulle göra våra blommor (bukett tärnor och till bestman). Men vi träffade henne på en fest i helgnen och detta möte gör mig fly förbannad ännu. Min blivande hade turen att få välja en låt som skulle spelas men nu ville hon göra det i stället. Min sambo sa att det var hans tur utan hon kunde göra det senare (hon hade precis valt innan med för den delen). Då vräker hon ur sig att om hon inte får välja nu så ska hon se till att våra blommor blir jättefula! Jag blev vansinnig! Men nu har vi precis bytt till en annan florist som även är 500 kr billigare! Åt fanders med henne på maxi!
Svar på tråden 23 Maj 2009