• lecaroline

23 Maj 2009

Halloj!

Jag tyckte att vi var en hel del som gifter oss den 23 maj 2009. Är det fel att ha en egen tråd kanske?

Vore skoj att kunna följas åt den tiden som är kvar, lite nedräkning och hålla koll på varandra. Vad tycker ni?
    Vi fortsätter här...

• Svar på tråden 23 Maj 2009
  • paulaner

Vi har OSA först den 17 april, så vi får vänta. Det är jättemånga som inte hört av sig än. Det ska bli skönt när vi också kan börjar på "allvar" och göra bordsplacering, de slutgiltiga beställningarna av mat osv.

• GabriellaochTomas

Känns som om planeringen just nu stagnerat hos oss, går mest o väntar på osat som är den 20 april (varför tog vi ett så sent datum?), blir mest irriterad eftersom många måste boka boende och alla verkar tro att de kan bo i vårt hus som dock är reserverat till tärnan, barnvakten (min syster) samt långväga gäster från Italien, sen är det knökfullt.
    Vi ska i alla fall sova på hotell :) Hur gör ni andra?

En fråga till: Vi tänkte ha presentöppningen dagen efter, ska man meddela det innan? Vi tänkte typ skriva ut det i festprogrammet, vill man som gäst veta innan?

Det känns som om jag missat att beställa/fixa ngt, men det kanske är nerverna som börjar spöka, "allt" står ju på checklistan....

• GladaEmma

Vi har osa 15/4 och det känns sååå långt bort trots att det bara är två veckor. Vill att alla ska svara nu så att man kan fortsätta med all planering. Nästa grej att göra är att beställa tårtan - ska fixa det i helgen tänkte jag.

• lecaroline
    GabriellaochTomas skrev 2009-03-30 21:40:08 följande:
    Känns som om planeringen just nu stagnerat hos oss, går mest o väntar på osat som är den 20 april (varför tog vi ett så sent datum?), blir mest irriterad eftersom många måste boka boende och alla verkar tro att de kan bo i vårt hus som dock är reserverat till tärnan, barnvakten (min syster) samt långväga gäster från Italien, sen är det knökfullt.Vi ska i alla fall sova på hotell :) Hur gör ni andra? En fråga till: Vi tänkte ha presentöppningen dagen efter, ska man meddela det innan? Vi tänkte typ skriva ut det i festprogrammet, vill man som gäst veta innan? Det känns som om jag missat att beställa/fixa ngt, men det kanske är nerverna som börjar spöka, "allt" står ju på checklistan....
    Jag är precis där också!! vet inte vad man ska göra, är lite trött på att handla tills man provdukat osv..
    Undrar varför folk inte har vett att osa (15 April) hälften har gjort det nu..
    Vi kommer inte att nämn presentöppningen. De som är kvar får vara med och sedan är det till att börja röja och städa och fixa. Och då vill jag inte ha en massa msk springandes runt benen..
    Har ni fått tillbaka hindersprövningen? Är typ en månad sedan jag skickade iväg den..
  • Lumo

Där är nog inget längre som förvånar mig när det gäller vettet att osa. Igår fick vi ett sms från ett av paren att de enbart kom till kyrkan. Ett sms!! Har inte ens skrivit ut våra mobilnr då vi inte vill ha sms-svar. M2b ringde upp vederbörande och sa till honom att det hade varit trevligare om han hade ringt. Tror tyvärr inte han förstod piken i det ändå!

• paulaner
    lecaroline skrev 2009-03-31 09:20:39 följande:
    Har ni fått tillbaka hindersprövningen? Är typ en månad sedan jag skickade iväg den..
    Vi fick tillbaka vår hindersprövning på mindre än en vecka!! Jag blev förvånad över att det gick så väldigt snabbt. Det kanske kan vara idé att kolla så den inte kommit bort på vägen?
  • lecaroline

Vi har tydligen också fått vårt men i min m2b namn.. Eftersom han inte visste vad det var???? så la han det på bordet hemma och där ligger det fortfarande. Han påstår sig ha sagt att vi fått nått konstigt brev... Så ska jag gissa mig till resten!!
    Ja vad säger man??
    Är man en som gifter sig eller två..

• Moninan

Usch vad jag känner mig låg idag... Min m2b svensexa är snart på g. Toastmastern och bestman planerar jättemycket till min blivande man... Själv har jag nog vetat länge att jag troligtvis inte kommer att få en möhippa eftersom min första tärna (min syster) tänker aldrig så långt på andra förutom när det gäller sig själv så jag vet att hon inte tänker ordna en möhippa för mig. Min andra tärna pluggar och bor inte här så hon har svårt att ordna något.

Idag så sa min blivande att han har "ordnat" en som kanske kan ordna en möhippa till mig! Usch vad hemskt detta känns. Jag känner mig så ensam om. Jag känner mig patetisk som inte har någon som fixar en trevlig dag för mig... Jag har vänner som hjärna hade ordnat en möhippa men man vill inte fråga dem... " Hej kan du orna min möhippa"? Nej usch vad jag gnäller. Jag tar en heldag på spa istället! Ursäkta att det blev så långt.

• Lumo

lecaroline: Ha, ha, ha jag håller med dig, ibland undrar jag med om det är en eller två som gifter sig....
    Får ofta till svar "allt ordnar sig säkert" när jag blivit stressad över något och ber om lite hjälp i tankearbetet.

• GladaEmma

Usch Moninan, jag lider med dig. Jag kände oxå så, framförallt eftersom jag inte har några tärnor. Nu börjar det dock gå rykten om en hippa ändå så det känns som en lättnad.

Jag tycker att du ska bjuda dig själv på spa med massage, mani-pedi och allt annat du kan tänkas vilja ha. Kanske gå en sminkkurs? Bara ta hand om dig själv och skämma bort dig!

Svar på tråden 23 Maj 2009