• lecaroline

23 Maj 2009

Halloj!

Jag tyckte att vi var en hel del som gifter oss den 23 maj 2009. Är det fel att ha en egen tråd kanske?

Vore skoj att kunna följas åt den tiden som är kvar, lite nedräkning och hålla koll på varandra. Vad tycker ni?
    Vi fortsätter här...

• Svar på tråden 23 Maj 2009
  • paulaner

Jag måste också fixa underkläder, och gå in skorna, och fixa något att ha i mina askar!!
    Små detaljer som jag hade glömt hahaha. Hjälp! Det är nog dax att göra en riktig "att-göra-lista".

Hemlig2009 skrev 2009-03-23 11:16:49 följande:
    Hämta klänningen har jag kvar och kolla underkläderna så de passar till. Håller på att gå in skorna som känns lite trånga över foten. Sedan pysslet då ovan samt fixa favouraskarna. Jag ska även boka in några behandlingar såsom helkroppsscrub (soldusch?) och färga ögonfransarna. Och så måste vi skicka in hindersprövningen!
  • GabriellaochTomas

Pysslade med vigselprogram och festprogram i helgen, när jag sen skulle skriva ut sa skrivaren "nej! bläcket är slut!" blir mest arg på mig själv för att jag inte köpte bläck när skrivaren sa att det börjar ta slut (men det brukar ju räcka ett tag till...)

Färga ögonfransarna funderar jag också på. Har hört att soldusch inte alltid blir bra (ser konstigt ut) men har du gjort det tidigare HEMLIG2009 och vet att det blir bra så gör det!

Har gett blivande maken i uppgift att ta fram rätter vi kan ha i vår buffé, eller han tog sig själv uppgiften eftersom jag höll på med programmen....

2 månader kvar exakt....bara det inte är samma snökaos då som nu, hoppas på blommande körsbärsträd och strålande solsken :)

• Lumo

Ja, nu börjar det kännas. Var på middag hos vår toastmaser i lördags för att diskutera lite om bröllopet. Nu börjar man fatta att det snart är dax. Därefter kunde jag knappt sova på hela natten för jag låg bara och funderade på bröllopet så allt kommer klaffa. Min m2b jobbar dessutom en hel del helger på ett extrajobb och när jag ser att han i princip nu bara har tre lediga helger kvar innan bröllopet får jag verkligen panik!!!

• GladaEmma

har ni mycket kvar att fixa Lumo?

• GabriellaochTomas

Glömde ju säga att vi var på IKEA och köpte champangeglas, servetter och servettringar, fyllde en hel vagn med bara detta...
    (bara 60 gäster)

• w2b 09

hänger också på denna tråden.....
    mycket som ska göras
    jag har kvar:
    bröllopsklänning
    skor att ha på mig under festen (har breda stora fötter så det är inte lätt)
    vigselprogram ska godkännas av prästen, annars färdigt
    festprogram

som ni ser så har jag en del kvar.....

• GladaEmma

vi har kvar bordsplaceringen, lite på festprogrammet, vigselprogrammet till prästen, inhandla ljus samt sätta monogram på dem, inhandla drickan

väntar med spänning på min klänning som jag ska få prova på fredag och nästa vecka får jag se ringen...

• Lumo

GladaEmma: Nej, egentligen är det nog inte så mycket kvar att fixa. Det är nog mest finslipningarna med alla transporter hit och dit som ska planeras. Samtidigt gäller det att se till att det finns någon till hands för barnen på bröllopsdagen. Annars har jag försökt göra så mycket det bara går men tror nog ändå att det blir mycket som inte kan göras förrän i sista stund.
    Min mamma står faktiskt för att göra festprogramet så det är vigselprogram kvar men det kan vi inte göra förrän vi har träffat prästen. Kunde sen gästerna bara OSA också så hade man kunnat komma igång med bordsplaceringen... Har en vecka kvar till sista OSA.

• GladaEmma

Vi har osa 15/4 så det känns långt bort. Tänkte försöka få svar från folk snart ändå dock...får vara lite sneady :P

Vi måste beställa tårta oxå kom jag på - hade varit dumt att missa det! haha

Svar på tråden 23 Maj 2009