Inlägg från: GabriellaochTomas |Visa alla inlägg
  • GabriellaochTomas

23 Maj 2009

Hej allihop!

Ännu ett brudpar den 23 maj :)
    Fick dock inte det klockslag vi ville ha för någon annan hade hunnit boka innan oss. 17.00 ska vi infinna oss i kyrkan.

Vi skickade ut inbjudningarna sista veckan i januari och har OSA den 20 april. Vi vet med oss att våra vänner är upptagna så därför valde vi att skicka ut inbjudningarna tidigt. Brudgummens far var först med att ringa, redan samma kväll som inbjudningarna kom ut, värdparet (som tar emot anmälan) hade inte hunnit öppna sin egen ens..

Jag ber också till vädergudarna eftersom jag vill ha brudskålen och mingel utomhus :)

Har bokat tid med prästen den 7 maj, kantor får vi tilldelat eftersom de har delat upp sin helgtjänstgöring.

Det mesta av planeringen börjar falla på plats, skönt!

• GabriellaochTomas

Jag funderade också på det där om alla vet vad OSA betyder. Känner dock att det är upp till dem att kolla upp det precis som dresscoden för bröllopet.

Det känns skönt att inte själv ta emot svaren från gästerna. Får en uppdatering då och då från värdparet, skulle gissa på att de flesta har sagt till oss att de kommer men kanske bara 1/3 som anmält sig än så länge...

Lumo skrev 2009-03-17 12:09:37 följande:
    Ja, jag har förstått att det är många som är i samma situation. Det är väl så att man hela tiden är så uppe i bröllopstankarna att man tycker att även ens gäster ska vara det. Fick höra igår att en kille på min mammas jobb som är i min ålder inte ens hade en aning om vad OSA betydde när han hade fått en bröllopsinbjudan... Man blir lite fundersam, det står ju t o m på inbjudningarna barnen får till barnkalas...Jag får hoppas på att det börjar ringa som bara 17 nu de sista veckorna så gnistan kan komma tillbaka.
  • GabriellaochTomas

Pysslade med vigselprogram och festprogram i helgen, när jag sen skulle skriva ut sa skrivaren "nej! bläcket är slut!" blir mest arg på mig själv för att jag inte köpte bläck när skrivaren sa att det börjar ta slut (men det brukar ju räcka ett tag till...)

Färga ögonfransarna funderar jag också på. Har hört att soldusch inte alltid blir bra (ser konstigt ut) men har du gjort det tidigare HEMLIG2009 och vet att det blir bra så gör det!

Har gett blivande maken i uppgift att ta fram rätter vi kan ha i vår buffé, eller han tog sig själv uppgiften eftersom jag höll på med programmen....

2 månader kvar exakt....bara det inte är samma snökaos då som nu, hoppas på blommande körsbärsträd och strålande solsken :)

• GabriellaochTomas

Glömde ju säga att vi var på IKEA och köpte champangeglas, servetter och servettringar, fyllde en hel vagn med bara detta...
    (bara 60 gäster)

• GabriellaochTomas

Känns som om planeringen just nu stagnerat hos oss, går mest o väntar på osat som är den 20 april (varför tog vi ett så sent datum?), blir mest irriterad eftersom många måste boka boende och alla verkar tro att de kan bo i vårt hus som dock är reserverat till tärnan, barnvakten (min syster) samt långväga gäster från Italien, sen är det knökfullt.
    Vi ska i alla fall sova på hotell :) Hur gör ni andra?

En fråga till: Vi tänkte ha presentöppningen dagen efter, ska man meddela det innan? Vi tänkte typ skriva ut det i festprogrammet, vill man som gäst veta innan?

Det känns som om jag missat att beställa/fixa ngt, men det kanske är nerverna som börjar spöka, "allt" står ju på checklistan....

• GabriellaochTomas

En lista så jag vet vad jag har kvar att göra...

• GabriellaochTomas

Jag och blivande maken kommer att få reda på vilken dag det är möhippa/svensexa (båda på samma) men inte hur dags...tänk om den ena blir kidnappad innan den andra, ska man bara sitta där och vänta då eller?
    Blir nervig bara jag tänker på det.

Idag ska vi spika menyn till buffén, även drickan antar jag...(sambons uppgift).
    Jag ska vika klart giftbagsen, tar en lunta varje tisdag...typ hälften kvar.
    Jag tycker också att det är svårt att få sambon att hjälpa till men igår hade han varit både hos guldsmeden och på pastorsexpeditionen och frågat vem som är kantor på bröllopet. Jag tror att min lista på anslagstavlan faktiskt fungerar, där är några kryss som jag inte gjort...
    Det mesta börjar att arta sig :)

Hade sista osa igår så vi ska ta en check med värdparet idag o så får man väl ringa runt om ngn nu inte svarat.

Har tagit semester onsdag och fredag samma vecka som vi gifter oss så nu vet chefen om att jag kommer byta efternamn :) Lite som att berätta att man är gravid men ändå inte, ska ju inte vara ledig ett år direkt...

• GabriellaochTomas

såklart hade han inte frågat efter kantorn hos guldsmeden utan kollat på ringarna...
    :P usch så fel det blir ibland

GabriellaochTomas skrev 2009-04-21 12:54:40 följande:
    Jag och blivande maken kommer att få reda på vilken dag det är möhippa/svensexa (båda på samma) men inte hur dags...tänk om den ena blir kidnappad innan den andra, ska man bara sitta där och vänta då eller? Blir nervig bara jag tänker på det. Idag ska vi spika menyn till buffén, även drickan antar jag...(sambons uppgift).Jag ska vika klart giftbagsen, tar en lunta varje tisdag...typ hälften kvar.Jag tycker också att det är svårt att få sambon att hjälpa till men igår hade han varit både hos guldsmeden och på pastorsexpeditionen och frågat vem som är kantor på bröllopet. Jag tror att min lista på anslagstavlan faktiskt fungerar, där är några kryss som jag inte gjort...Det mesta börjar att arta sig :) Hade sista osa igår så vi ska ta en check med värdparet idag o så får man väl ringa runt om ngn nu inte svarat.Har tagit semester onsdag och fredag samma vecka som vi gifter oss så nu vet chefen om att jag kommer byta efternamn :) Lite som att berätta att man är gravid men ändå inte, ska ju inte vara ledig ett år direkt...
  • GabriellaochTomas

Hade min tredje mardröm i natt...sambon tycker att jag ska stressa ner, jag kan väl inte hjälpa att jag drömmer om bröllopet?

Som jag fint förklarade för honom: "jag drömde om förlossningen också när vi väntade vår son, men där sitter i alla fall inte släkt och vänner och tittar på och undrar hur vi egentligen tänkt med det hela..."

för att återgå till drömmen så var ringen fel, blommorna försvann, kyrkan ombyggd, vigslen plötsligt utomhus och helt plötsligt var allt slut och vi satt på middagen. Måtte detta vara en dröm tänkte jag. Blev väldigt glad när jag vaknade och fortfarande var ogift...

kramar till alla andra "nervvrak"

• GabriellaochTomas

Ikväll ska jag försöka att själv inte somna när jag nattar sonen så att jag kan få lite mer gjort...har somnat 2 dagar i rad nu...

På fredag ska vi titta ut platser för fotograferingen med vår fotograf (en kompis), spännande!

Har lite pyssel kvar men det blir förhoppningsvis snabbt avklarat!

Känns konstigt med bara en månad kvar...det var ju 3 nyss..

(nervöst pip-skrik)

dags att återgå till jobbet...

• GabriellaochTomas

Jag har inte blivit hippad än...skulle kunna bli vilken som helst av de tre kommande helgerna...

men alla försöker dölja när det blir..

Denna helgen (2-3) är sambon borta och "krigar" med mannen i värdparet och jag ensam hemma med sonen. Ska umgås med min kompis som är andra halvan i värdparet.

Mitten helgen är inget uppbokat men mannen i värdparet fyller år måndagen efter så vi gissar på "födelsedagskalas"

Har "uteslutit" helgen innan bröllopet (16-17) eftersom tärnan frågade om hon kunde komma på tisdagskvällen. Hon är ledig från fredagen och jag trodde hon skulle komma tidigare.

Ska jag chansa så blir det denna helgen som kommer eftersom många har en bit att åka och jag gissar att de inte vill göra det helgen innan bröllopet.
    Blir det bara tärnan som åker långväga så kan det bli helgen innan och då har hon iaf försökt att finta med tågtiderna..

usch, jag vill bara ha hippan överstökad...
    Annars börjar allt falla på plats, ska ta en funderare på morgongåva...

• GabriellaochTomas

Nerförsbacke!

Inte blivit hippad än, blir nog helgen innan bröllopet.

Har mest plock kvar att göra, skrev ett schema för bröllopsdagen, brudgummens kommentar var: när ska jag ha tid att dricka kaffe?
    Han sa det dock med glimten i ögat :)

Ska träffa prästen på onsdag, sen kan vi göra klart vigselprogrammen....

Har inte tänkt på hur vi ska få ihop festprogrammen förrän nu, tror dock att jag gör hål med hålslagen och sen "syr" med band eller liknande....

vi köpte let´s dance cd:n med dvd, men har inte använt den än, har inte bestämt vilken låt vi ska dansa till, just nu väljer vi om vi ska dansa bugg eller vals som första dans, bugg är ju roligare...

*håller tummarna för bättre väder*

• GabriellaochTomas

Vi (jag och blivande maken) kommer att bli "hippade" den 21 maj....schysst att veta och att kunna göra ngt på helgerna men ändå lite trist att inte bli överraskad...

Svar på tråden 23 Maj 2009