• lecaroline

23 Maj 2009

Halloj!

Jag tyckte att vi var en hel del som gifter oss den 23 maj 2009. Är det fel att ha en egen tråd kanske?

Vore skoj att kunna följas åt den tiden som är kvar, lite nedräkning och hålla koll på varandra. Vad tycker ni?
    Vi fortsätter här...

• Svar på tråden 23 Maj 2009
  • Hemlig2009

Finns massor av bröllopsmarscher att lyssna på kyrkomusik.nu! En superbra sida.

Låter som en jättefin dukning tycker jag! Vårt färtema är svart, vitt och silvergrått med cerise inslag på bröllopsdagen.

Vi kommer ha vita dukar, vita servetter, svarta höga ljusstakar, blommor i cerise. Vet inte hur dessa kommer att se ut än då jag måste till floristen för att bestämma det. Våra festprogram blir med svarta omslag, sedan ska vi ha små askar med choklad i och damernas får en silvrig rosett och herrarna svart.

Funderar på att ha pussklockor och klurar på banden på dem. Tvekar mellan svarta med vita prickar och cerise med vita prickar. Ställer man dem så att de står bland blommorna på borden (vi har runda bord) så kanske det är snyggast att de smälter in med dem? Och just prickigt återkommer här och där, min klänning är småprickig och så kommer någon del av tårtan att vara prickig också.

Jag kan matcha ihjäl mig om ingen stoppar mig.

• Vitadrömmar

Tack för tipset om musik,ska kolla där!!!

• JoM maj09

Vi ska ha vitt och brunt som färgtema. Mina tärnor kommer att ha bruna klänningar och dukningen kommer även att gå i dessa färger. Det vi har bestämt hittills är att vi kommer att duka med vita dukar (lakan från IKEA) och ha bruna blockljus.

Någon som har tips på mer? Är det bäst att ha löpare också eller går det bra utan? Har köpt "tygliknande" servetter (Duni-Dunilin) som går i vitt och beige/brun.

Kommer nog att göra blomsterdekorationerna enkla, funderar lite på vita tulpaner.

• missbilly

Vitadrömmar: Jag är oxå mammaledig så tiden finns väl egentligen men orken tryter just nu.

Vi har en solosång bestämd men inget annat.
    Vi ska inte träffa prästen förrän ett par veckor innan...
    Tycker det känns lite kort innan...

• lecaroline

Jag har själv köpt ikea lakan, men hört att de är lite genomskinliga i så fall får man ha något mer.. Vi ska ha en grå tapet som löpare inte särskilt bred utan bara markera mitten..

Det är svårt finns inte så mycket i brunt eller...?

• JoM maj09

Läste att det finns sk fiberduk på Lantmännen som var billig som man kan lägga under lakanen så vi ska prova med det. Blir också lite mjukare och inte så platt inbillar jag mig.

Nä det finns inte så mycket i brunt tror jag, men har bestämt mig för att det ska gå, så det är bara att låta fantasin flöda.

• lecaroline

Jag ska spraya växter och sätta i kruka.. Kanske något för dig med..:)

• Vitadrömmar

JoM maj 09: Vita tulpaner blir svårt i slutet på maj...
    Jag jobbar som florist och man brukar säga att säsongen är till påsk...men du kanske har i rabatten beroende på vart du bor?
    Annars låter din dukning jättefin,det finns ju massor av andra blommor,eller varför inte bara strö vita rosblad?? enkelt snyggt!

• JoM maj09

Tack för tipset!

Jag funderade en gång på hur länge det fanns tulpaner men hade glömt att kolla upp det... får tänka ut något annat.

• Moninan

jag ska ha i vitt och grönt. servetterna är mörkgröna i samma färg som ljusen och murgrönan. Fest häfterna och placerningskorten i cremevitt.

Svar på tråden 23 Maj 2009