• lecaroline

23 Maj 2009

Halloj!

Jag tyckte att vi var en hel del som gifter oss den 23 maj 2009. Är det fel att ha en egen tråd kanske?

Vore skoj att kunna följas åt den tiden som är kvar, lite nedräkning och hålla koll på varandra. Vad tycker ni?
    Vi fortsätter här...

• Svar på tråden 23 Maj 2009
  • lecaroline

Det är ju faktiskt lätt att glömma bort det sedan..
    Och vissa tror ju att de är osa atomatiskt för att de pratar med en om bröllopet...

• Luucie
    lecaroline skrev 2009-03-02 10:40:22 följande:
    Vi har typ inte fått svar av någon förutom familjen... Jag har tycker inte detta är roligt : (
    Du, jag blev skitsur när ingen svarade första veckan! Jag höll på att ställa in hela festen. Hahahaha men så är jag en drama queen som överreagerar lite ibland också

Fast det ÄR jobbigt att vänta. Man vill ju planera bordsplacering och allt...känns som om man bara går och väntar.

Mest sur blev jag på att folk inte hörde av sig och talade om att inbjudan faktiskt kommit fram och hur fin den var.
    För det tycker jag man gör på en gång även om man inte kan svara ifall man ska komma eller ej...
  • lecaroline

Jo, lite så går ju tankarna. Nu har ialla fall 2 osa t sig på messenger..

• Tillde

Hehe lilla bridezilla, du är ju så söt Själv så undrade jag varför folk tjatade så mycket om hur fina inbjudningarna var, jag hade ju liksom bara beställt dem över nätet och tänkt att ja de blir nog bra och får duga

Vi hade OSA till 1 mars pga. att alla måste få nånstans att bo. Nu har alla svarat, fick ringa en killkompis som missat datumet, han blev helt knäckt men skulle ringa idag till svärmor som har hand om boende! Det var 70 bjudna och det kommer 64 +5 syskonbarn som hämtas av morföräldrar när de fått i sig lite mat Alla "viktiga" kommer (missförstå mig rätt men de som inte kommer är sådana som man tänkte att man "borde bjuda" och är inte så nära oss, de ska dessutom föda barn och hålla på och greja där i dagarna så jag förstår dem!)

De enda som är lite trist är att min killes farfar och min "plastmormor" inte kan komma. De är båda för gamla och skruttiga för att orka med så dem får vi väl åka och visa upp oss för istället

Nu ska jag fixa till min preliminärskrivna bordsplacering (jodå, en liten bridezilla bor det nog i mig med )

Luucie skrev 2009-03-02 13:18:01 följande:
    Du, jag blev skitsur när ingen svarade första veckan! Jag höll på att ställa in hela festen. Hahahaha men så är jag en drama queen som överreagerar lite ibland också Fast det ÄR jobbigt att vänta. Man vill ju planera bordsplacering och allt...känns som om man bara går och väntar.Mest sur blev jag på att folk inte hörde av sig och talade om att inbjudan faktiskt kommit fram och hur fin den var.För det tycker jag man gör på en gång även om man inte kan svara ifall man ska komma eller ej...
  • lecaroline

Nu har 2 till osa t sig!! Bara för att man beklagar sig!! : )

• missbilly

Vi har fortfarande inte fått ut inbjudningarna.
    Men nu ligger hälften av dem färdig i kuvert redo att skickas.
    Men får inte tag i fler likadana kuvert så jag vet inte riktigt hur jag ska göra med resten.
    Vi har i alla fall osa 1 april, så de har inte ens en månad att höra av sig... men bra för mig så slipper jag vänta så mycket!

• Moninan

Vårt osa är den 31 mars. Många ringde redan samma dag som de fick inbjudningarna (till mina svärföräldrar). Jag hade blivit skitsur om det inte var några som anmälde sig första veckan.

• paulaner

Använd olika kuvert om du inte hittar lika. Det spelar inte så himla stor roll. Var och en får ju bara ett kuvert ändå...

missbilly skrev 2009-03-02 18:12:27 följande:
    Vi har fortfarande inte fått ut inbjudningarna.Men nu ligger hälften av dem färdig i kuvert redo att skickas.Men får inte tag i fler likadana kuvert så jag vet inte riktigt hur jag ska göra med resten. Vi har i alla fall osa 1 april, så de har inte ens en månad att höra av sig... men bra för mig så slipper jag vänta så mycket!
  • Lumo

Vi gifter oss också den 23 maj och har OSA 31 mars. Håller med om att det är en jobbig väntan. Har också reagerat som dig Luucie att jag kände för att ställa in festen... Än så länge är det cirka hälften kvar som inte svarat. Som sagt man vill komma igång med bordsplaceringen. Har mycket av det andra klart så som placeringskorten, är det någon som tackar nej får man ju bara slänga det kortet. Ja det är väl bara att vänta...

• Kampi

Vi har OSA den 17 april, mindre än hälften har hittills hört av sig.

Idag fick vi äntligen tag på en vigselförrättare vilket känns otroligt skönt, en grej mindre att fixa...

Svar på tråden 23 Maj 2009