• lecaroline

23 Maj 2009

Halloj!

Jag tyckte att vi var en hel del som gifter oss den 23 maj 2009. Är det fel att ha en egen tråd kanske?

Vore skoj att kunna följas åt den tiden som är kvar, lite nedräkning och hålla koll på varandra. Vad tycker ni?
    Vi fortsätter här...

• Svar på tråden 23 Maj 2009
  • Kampi

Super med en ny tråd! Jag fick ett mindre trevligt telefonsamtal idag, våra inbjudningskort från USA hade fastnat i tullen, 918 kr i avgift. Detta utöver frakten som nästan var lika dyr... Men de kommer att bli superfina om man nu ska se på det hela positivt!

• Hav och Sol

Hej!
    Vad roligt med en alldeles egen tråd. Vi hade tänkt att skicka ut inbjudningskorten till alla-hjärtans-dag men det fick bli till dagen innan då alla-hjärtans-dag är en lördag (idag). Vi har redan fått svar...av alla som gift sig tidigare och vet att brudparet väntar på svar. Nu känns det att det är på riktigt!

Jag skrev alla inbjudningskorten själv och det har verkligen uppskattats.

:)

• ToBeMrs

Nu har jag också hittat hit... Lyckades göra en ny tråd ungefär samtidigt som du lecaroline ;) Men jag hänger på här istället, dit alla lyckats hitta utom jag, haha.

• kph

Hänger på här också då jag ska gifta mig 23.e maj.Har bockat av mycket men även mycket kvar....

• Kampi

Inbjudningskorten dök äntligen upp hemma hos oss i måndags och vi har precis lagt dem på lådan. Spännande!

• lecaroline
    lolca skrev 2009-02-12 19:43:15 följande:
    I morgon ska jag och min blivande man proväta vår bröllopsmeny! Är väldigt nyfiken över det. Tror att vi har valt mycket god mat! Vi skickade ut inbjudningarna väldigt tidigt, redan i november, men nu har vi fått svar från alla utom 3 par. Ingen har tackat nej än!
    Man kan allså få provsmaka innan man bestämmer sig? Är det fler som ska göra det??
  • Hemlig2009

Vi kommer inte proväta menyn, men vi ska ha buffé till varmrätt. Det förstår jag att de inte gör enbart för att vi ska proväta varje del av.

Nu har vi bokat bröllopsnatten som är det näst sista på själva bokningslistan. Vi har kvar vår egen transport. Annars så kan jag nog säga att allt är bokat nu. Skönt! Det som ska göas nu är ett tidsschema över dagen (gäller väl speciellt mig) så alla klaffar och sedan pyssla med programmen och favours. Vi ska också bestämma hur blommorna på borden ska se ut.

Just det ja, tårtan är kvar också.

• paulaner

Nuuu har jag varit och lagt inbjudningarna på lådan. Det känns bra!

• Moninan

Idag är det tre månader tills vi blir brudar!

Idag blev jag också klar med all text till festhäfterna och måste säga att jag är nöjd. Svaren på inbjudningarna börjar droppa in lite varje vecka. Det är fortfarande bandet som krabbar till bröllopet men nu är snart allt annat bokat och fixat. Hinderkspasprövning och efternamnsbyte är ordnat.
    Klänningen hänger här hemma. m2b ska snart prova ut sina, mat, sprit,blommor(som brudgummen ordnar) det ända som fattas är ringen,

• missbilly

Här är det en del som blivit klart nu.
    Smink och naglar ska en vän fixa, bil till mig och m2b är klar, krona bokad och solist i kyrka klar.
    Men myyycket kvar än. Inbjudningarna ska ut (denna vecka helst), m2b,s kläder, näbb kläder, ring, mat och tårta, hindersprövning och efternamns papper ska in, boka hotell för bröllopsnatten, spriten ska beställas, boka hår och prata med hon som ska göra brudbuketten.
    Har jag glömt nått???

Svar på tråden 23 Maj 2009