• lecaroline

23 Maj 2009

Halloj!

Jag tyckte att vi var en hel del som gifter oss den 23 maj 2009. Är det fel att ha en egen tråd kanske?

Vore skoj att kunna följas åt den tiden som är kvar, lite nedräkning och hålla koll på varandra. Vad tycker ni?
    Vi fortsätter här...

• Svar på tråden 23 Maj 2009
  • lecaroline

Vissa tror ju också att det osa t bara för att de pratar om det...

• ToBeMrs

Jag inväntar bara en person nu som inte svarat ännu. Känns lite konstigt att just hon inte ens hört av sig och varit glad för min skull att jag ska gifta mig, men det är väl bara att skaka av sig. Tur vi satte datum för osa redan till 15 mars, det är så skönt att slippa gå och vänta på de där svaren =)

• askjb

Hej Jag...eller vi ska också gifta oss den 23 maj...men OSA det ska inte våra gäster göra förns den 10 maj...Hur lagom tid som helst, fast o andra sidan vi vet ju redan vilka 120 gäster som kommer...
    Inbjudningskorten kommer ut den sista veckan i mars.

• lecaroline

Jag vill, jag vill, ja vill att det blir bra väder... Alla ber till väder gudarna!! : )

• askjb

Absolut!!! Jag ber fullt aktivt till vädergudarna!

• Hemlig2009

Angående detta så har jag två fastrar som är med i Pingstkyrkan. Vi andra är inte direkt religösa av oss och min mamma sa lite på skoj när jag och min syster skulle ha examensfest att de kanske kunde prata lite med "Han där uppe" så att det skulle bli fint väder. Mina störtcoola fastrar hade då bara svarat: "Åja, du kan väl göra lite själv va!".

• lecaroline

Tar de med Göteborg i sina böner då??

• Cackis

JoM maj09 skrev 2009-03-05 08:59:06 följande:

Jag hakar på här jag också, gifter oss 23 maj. Vi har OSA den 23 mars, börjar närma sig nu, men det är flera nära vänner till oss båda som inte har hört av sig än, man undrar ju verkligen varför...
    OSA är ändå OSA. Har ni satt 23 mars har de fram till just det datumet på sig. Det är ju ändå två veckor kvar. Innan dess är det ingen idé att ens sura eller ifrågasätta. I så fall skulle ni satt ett tidigare datum.

Däremot tycker jag kanske att jag kan få sura lite ...... Vi hade nämligen OSA, för över en vecka sen, 1 mars, och vi har inte fått svar från alla. Dessutom osade merparten dagen innan och samma dag. Ni har ändå två veckor kvar så är det bara att tagga ner
  • GabriellaochTomas

Hej allihop!

Ännu ett brudpar den 23 maj :)
    Fick dock inte det klockslag vi ville ha för någon annan hade hunnit boka innan oss. 17.00 ska vi infinna oss i kyrkan.

Vi skickade ut inbjudningarna sista veckan i januari och har OSA den 20 april. Vi vet med oss att våra vänner är upptagna så därför valde vi att skicka ut inbjudningarna tidigt. Brudgummens far var först med att ringa, redan samma kväll som inbjudningarna kom ut, värdparet (som tar emot anmälan) hade inte hunnit öppna sin egen ens..

Jag ber också till vädergudarna eftersom jag vill ha brudskålen och mingel utomhus :)

Har bokat tid med prästen den 7 maj, kantor får vi tilldelat eftersom de har delat upp sin helgtjänstgöring.

Det mesta av planeringen börjar falla på plats, skönt!

Svar på tråden 23 Maj 2009