• lecaroline

23 Maj 2009

Halloj!

Jag tyckte att vi var en hel del som gifter oss den 23 maj 2009. Är det fel att ha en egen tråd kanske?

Vore skoj att kunna följas åt den tiden som är kvar, lite nedräkning och hålla koll på varandra. Vad tycker ni?
    Vi fortsätter här...

• Svar på tråden 23 Maj 2009
  • Moninan

Ja nu börjar allt närma sig med stormsteg. Nu har jag också bokat tid med ringmakaren nästa vecka som ska göra våra ringar. Men jag undrar vad ni (om ni ska ge) ska ge till dem som hjälper er? Tex värdpar, tärnor, bestman mm. Har ni tänkt för gåvor? Jag behöver lite tips.

• paulaner

Jag funderar också på det!!

Moninan skrev 2009-03-09 18:46:47 följande:
    Ja nu börjar allt närma sig med stormsteg. Nu har jag också bokat tid med ringmakaren nästa vecka som ska göra våra ringar. Men jag undrar vad ni (om ni ska ge) ska ge till dem som hjälper er? Tex värdpar, tärnor, bestman mm. Har ni tänkt för gåvor? Jag behöver lite tips.
  • lecaroline

Det är ju jätte svårt.. Tärnan får klänningen och bestman hyra för sin kostym. men toastmasters och värdinnan??...

• Kampi

Vi tänkte köpa Whiskey eller champagne till de vänner som hjälper oss under dagen.

• lecaroline

Jag åker ju med min toastmaster till Tyskland..
    Men hon gillar att sticka så kanske ett presentkort någonstans..

• Tillde

Vi hade OSA 1 mars och de flesta hade svarat innan men en gammal vän fick jag skicka ett meddelande och fråga om jag skulle tolka det som att de inte kom eller som att de börjar bli gamla och glömska!? Det var alt. nr två de ringde och osa:de samma kväll med massor av ågren

Jag skulle inte ringa och tjata INNAN OSA-datumet gått ut iutan isåfall sura mer i smyg över att folk inte fattar hur viktigt det är för en med svar! Måste iofs också erkänna att jag inte har en aning om hur jag själv har osa:t innan jag själv hamnade i bröllopssvängen, i tid jo men jag har inte lagt ner energi på att tänka på hur långt innan eller på att berömma fina inbjudningar, nåt som man ju förstått nu hur viktigt det är för en del!! Ta det lugnt, de flesta menar nog inget illa utan tänker bara inte som vi bridezillas

• lecaroline

Det är ju inte det att man kommer att ringa innan. Men man är ju lite otålig det är ju så kul och man är så förväntansfull och telefonen är tyst. men igår fick vi faktiskt ett svars kort av våra vänner. Det var lite kul!!

sedan är det ju lättare att planera alkoholen som snart ska köpas in.. :)

• Moninan

Jag har funderat på smycken till de kvinnliga som hjälper till med bröllopet. Men ska jag ge alla likadant smycke och vad? Örhänge, halsband eller kanske ett armband. Till herrana har jag ingen aning om. Sedan så kan man ha någon liten minnesgrej som de kan få men vet inte vad i så fall. supersvårt!

• Lumo

Ja, här är en till som sitter och väntar vid telefonen... Fick häromdagen själva en inbjudan till bröllopsfest som vi tyvärr inte har någon möjlighet att gå på men OSA gjorde vi direkt samma dag. Nu förstår man ju att de som skickat inbjudan är tacksamma för snabba svar.

• Tillde

Nu vill jag ju inte vara sån men om ni hade satt lite tidigare OSA-datum så hade ni ju kunnat planera tex. alkoholinköp redan nu Om det känns bråttom med det menar jag...
    Det var delvis därför som vi hade ett såpass tidigt datum för jag vet hur otålig jag är, jag vill veta NU hur många vi blir så jag kan fixa och dona...

lecaroline skrev 2009-03-10 15:21:41 följande:
    Det är ju inte det att man kommer att ringa innan. Men man är ju lite otålig det är ju så kul och man är så förväntansfull och telefonen är tyst. men igår fick vi faktiskt ett svars kort av våra vänner. Det var lite kul!!sedan är det ju lättare att planera alkoholen som snart ska köpas in.. :)
Svar på tråden 23 Maj 2009