lolca skrev 2009-04-07 15:14:57 följande:
Igår kände jag mig inte ett dugg glad över vårt bröllop. Min svärmor är inte att leka med och det gör mig så himla ledsen att hon inte bara kan vara glad för vår skull. Hela tiden ifrågasätts alla våra beslut. Eftersom det är jag och min blivande man som betalar vårt eget bröllop så bestämmer vi hur vi vill ha det. Det fungerar tydligen inte som argument. Jag bara väntar på alla åsikter från henne som säger att våra val av marscher är dåliga, att man inte kan ha dem. Min sambo är inte döpt (inte jag heller för den delen) och då är det en skam att gifta sig i kyrkan..Jag kan fortsätta hur länge som helst! Det som är mest tråkigt är att hon är så egocentrerad. Det är hennes vilja som är den rätta, vad alla andra tycker.. det struntar hon i. Bläää
Berätta inget för henne så har hon inget att klaga på..
Min blivande svärmor vill att vi ska ha ett billigt bröllop.
Och kommer med förslag att vi ska fixa maten själva, sist var det tårta den ville hon göra. Och till saken hör att hon inte kan göra tårta. Bara det är sött och gott så duger det..
Så vi berättar inte så mycket för henne längre, utan hon får se som alla andra gäster på vår bröllopsdag vad vi har gjort och hur mycket pengar vi tycker att det är värt.