Inlägg från: JoM maj09 |Visa alla inlägg
  • JoM maj09

23 Maj 2009

Jag hakar på här jag också, gifter oss 23 maj.

Vi har OSA den 23 mars, börjar närma sig nu, men det är flera nära vänner till oss båda som inte har hört av sig än, man undrar ju verkligen varför... En vän har jag dessutom träffat på flera ggr men hon har inte ens sagt något om inbjudan, man undrar ju om den ens har kommit fram. Vi var nära vänner förr men ses inte så ofta nu pga olika saker. Måste jag säga något eller fråga om de kommer?

• JoM maj09

Jag väntar någon vecka till. Men man får nästan lite lust att utesluta såna som inte svarar, jag känner lite att de inte verkar bry sig.. :)

Men som sagt, de kanske väntar till sista dagen och tror att det är ok, de förstår nog inte hur mycket man tänker på det förrän man själv är där.

• JoM maj09

Vi ska ha vitt och brunt som färgtema. Mina tärnor kommer att ha bruna klänningar och dukningen kommer även att gå i dessa färger. Det vi har bestämt hittills är att vi kommer att duka med vita dukar (lakan från IKEA) och ha bruna blockljus.

Någon som har tips på mer? Är det bäst att ha löpare också eller går det bra utan? Har köpt "tygliknande" servetter (Duni-Dunilin) som går i vitt och beige/brun.

Kommer nog att göra blomsterdekorationerna enkla, funderar lite på vita tulpaner.

• JoM maj09

Läste att det finns sk fiberduk på Lantmännen som var billig som man kan lägga under lakanen så vi ska prova med det. Blir också lite mjukare och inte så platt inbillar jag mig.

Nä det finns inte så mycket i brunt tror jag, men har bestämt mig för att det ska gå, så det är bara att låta fantasin flöda.

• JoM maj09

Tack för tipset!

Jag funderade en gång på hur länge det fanns tulpaner men hade glömt att kolla upp det... får tänka ut något annat.

• JoM maj09

Idag har jag varit hos en florist och pratat brudbukett, oj va svårt det är. Finns ju så många varianter. Ska fundera ett tag och sedan tillbaka och prata mer. Blir otroligt svårt. Har ni valt brudbukett? Har någon bilder på en som går i vitt och grönt?

• JoM maj09

Tack för länken, hittade mycket fint där.

• JoM maj09

Nu har jag valt stil på min brudbukett, 3 bilder finns i mitt galleri, känner mig riktigt nöjd. Nu har jag iaf en idé när jag träffar floristen nästa gång.

• JoM maj09

Vi har bara några dagar kvar till vårt OSA datum, är på måndag, och de flesta har nu svarat, saknas kanske runt 6-7 st tror jag (av ca 75 st). Två av dem har vi pratat med men de var osäkra om de kan komma pga utlandsjobb, det förstår vi och vi gav dem längre tid. Igår ringde min farfar och sa att han och hans sambo endast kommer till kyrkan, det var tråkigt men jag förstår att det kan vara jobbigt att vara med på festen när man är runt 80-85 år.

Vi har sagt nu att om det är någon som inte svarat på måndag så ska vi kontakta dem och ge dem endast en dag på sig att bestämma, man har ju OSA av en enkel anledning.

• JoM maj09

Vågar man beställa ring på nätet? Var och kollade på "min" ring idag och den skulle kosta över 11 000:- och nu hittar jag exalt den ringen för hälften på nätet.. jag vet storleken och allt, men jag blir osäker. Har någon av er beställt på nätet? Den här sidan var vigselringar.se och sidan verkar bra.

Svar på tråden 23 Maj 2009