• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • BrudSommar2006

Ore, har redan provat det mesta för min rygg, akupunktur får jag en dag i veckan för den och hittills har det inte hjälpt alls. Har hittills fått en behandling för mitt nya, akuta problem och kände som vanligt ingen skillnad.

Jaja, vi får se hur det blir, nu ska jag hämta Iris på dagis och förhoppningsvis kommer maken snart också.

Frejis, bra att du bytt BM!

• muggles

Frejis: skönt att du bytt BM, hoppas att du får en vettigare nu! Jag tror du kommer fram till ett beslut hur du ska göra när du har fått prata mer med BM nästa vecka.

Ore: jag vet inte om jag förstår din fråga riktigt men värdena ska väl eg tolkas var för sig iom att det första värdet (1:88 i Frejis fall) anger risken för att barnet kommer att ha DS. Det andra värdet anger risken för andra kromosomförändringar. När det gäller DS så räknar man ihop både blodprovet och NUPP (=KUB) för att bedöma hela risken. I blodprovet mäter man två olika hormonnivåer; det ena ska vara högre och det andra lägre om barnet är friskt. Om barnet har DS så är värdena omkastade så att säga. Detta är förenklat förklarat

Vad läskigt med ditt magonda! Men om du inte blöder så är det förmodligen ingen fara. Om du är orolig (el blir igen) så rekommenderar jag dig att ringa sjukvårdsupplysningen. Jag gjorde det när jag fick en liten blödning på påsken för 2 år sedan och jag fick jättebra besked av dem på telefon, så jag slapp åka in för undersökning. Jag tror att det är såhär: om du blöder men inte har ont är det ingen fara. Om du har ont men inte blöder är det heller ingen fara. Men om du blöder (mkt) och har ont - då kan det vara illa. (Detta sagt med det förbehållet att jag inte är sjukvårdsutbildad... )

• Liten med Mindre

Whii!
    Jag har hittat godis som smakar något! - små "vaniljprickar", eller vad det nu heter. De där rmå kulorna som smakar knattepinne. Inte det mest sofistikerade godis jag kan tänka mig, men gott med något att pigga upp sig med. (Prövade med M&Ms med jordnötter - det var mest något som knastrade mellan tänderna, kunde lika gärna varit grus.)

Nu, upptjackade med lite Otrivin och vaniljprickar, känns det inte omöjligt att gå till gymmet och i alla fall SE hurtig ut.

40 min till bara...

• fru AM

Frejis: Vill du bolla tankar om FVP med mig så vet du var jag är ...! Fömodligen resonerar ni er fram till ett bra beslut alldeles själva men det kanske kan vara skönt att prata med någon som gjorde provet alldeles nyligen.

• fru AM

Jag var på MamaMia idag för näst sista kontrollen. Jag måste ha haft jättetur för jag är fullt nöjd med dem ... Idag hade jag en påskvikarie för miin ordinarie BM. Lika trevlig hon. Framförallt höll hon med om att rå fänkål (min värsta craving) är jättegott!
    Hon trodde att bebin inte är så stor (tung), snarare lång och smal (låter konstigt med en lång och smal bebis tycker jag ). I övrigt var värdena som de skulle. T o m järnet (jag tackar mina råa grönsaker).

• Ore

Hmm, dagens stora besvikelse, englishshop.se har bara Cadburys Creme ägg, inte Cadbury Dream...

Jag som var såååå sugen... (Har jag i och för sig varit i 5 år nu, men ändå)

• Liten med Mindre

Ore - är man gravid blir såna cravings värre...

AM - rå fänkål?? Inte jättesmaskigt kan tyckas - märks att det är en lillkille där inne som bekräftar dina teorier. Eller så är det ett förtäckt lakritssug som du försöker göra nyttigt.

• Liten med Mindre

GLAD PÅSK!

Nu får det räcka för idag.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare