• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Liten med Mindre

Jag tycker Paris är lite kul, men som AM säger så kan det vara svårt att hitta bra matställen bland alla turistrestauranger. En av kompisarna jag var där med senast, hade glatt kunnat äta sig igenom helgen på McDonalds och kebab-barer. Tyvärr var han oftare nöjd med sin mat än jag med min när jag försökte hitta nåt som inte finns hemma.

Man ska väl oftast gå åt helt fel håll för att hitta bra mat. Som kvällen när det regnade och vi promenerade bort från city och in bland bostadsområden.

• Ore

Neeeej, nu har mitt långa inlägg försvunnit två gånger, har inte tiiiiid att skriva om det.

Får säga hej så länge och återkomma senare...

• viktualia

Pagegumman ska inte på intervju, hon ska läxa upp chefen för arbetsförnedringen och det kräver absolut påhejning!! Go Page!!!

Tinga - Telis har redan svarat på frågan om hur man hittar prisvärda biljetter. En del till av svaret är att sträckan mellan din stad och huvudstaden är en av landets dyraste... tillsammans med sträckan mot Gbg. Övriga tågsträckor är det färre resenärer på och lägre pris... hemskt nog är det väl ibland prisvärt att kolla flyg från din ort.. illa för miljön dock...

• Tinga

Telis - där ser man; jag har väl inte varit tillräckligt snabb helt enkelt. Kanske vi i början av sommaren kan boka in en träff typ i början av september, när semestrar och sånt trams är avklarade, så att vi äntligen kan träffas. SJ är verkligen lustiga - lägre pris i första än i andra klass!

Tack för receptet; det är nedsparat och det är inte omöjligt att det blir nybakt bröd här hos oss under påskhelgen.

Vickan - det är då typiskt att man ska bo där tågresande är så poppis. Fast flyg blir sällan mer prisvärt, eftersom man då måste ta sig till och från flygplatserna också.

• Fru E

Tinga-blir det trådträff Stockholm så kan jag vara din följeslagare

• Telis

Tja, i början av september har jag semester men annars låter det ju som en kanonbra plan.

• Page

Hehe Vickan, läxa upp låter så hårt, men jag hoppas på att bli hörd. Om ingen klagar kan det aldrig ske någon positiv förändring. Fast jag vet att jag egentligen borde lägga min energi på att söka fler jobb och inte klaga...

• snaily

Nenne - hm, vet inte om monitorn har stenkoll eller inte, men den mäter varje morgon östrogen och LH-nivåer och räknar ut ett fiffigt resultat som visas digitalt som antingen låg, hög eller maximal fertilitet. www.clearblue.info/se/ovulation_fam.php
    Tror faktiskt den stämmer den här gången iaf, för jag har inga som helst fysiska tecken på att det skulle vara ÄL på gång heller som jag brukar ha, ömma bröstvårtor, snigelslem osv.

AM - bidrottninggelé, antecknar!

Telis, tack för receptet, lät supermumsigt. Ska testa snart!

Ore - tyyyypiskt!

• Fru E

Page-klaga är bra annars visar man inte var man står! *pompomar för Page*

• Fru E

Snaily-jag har inte symptom vid ÄL varje månad så du kan ha ÄL ändå, fast då borde iofs maskinen visat på det med.....

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare