• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Telis

Muggles, jag har bara varit i Barcelona en gång (den sista ) och då kom jag dit från Paris, det kan ha påverkat mitt intryck. Jag älskar nämligen Paris. Paris som har Seine och boulevarder och små torg här och där och uteserveringar överallt. Barcelona kändes trångt och smutsigt i jämförelse och vi hittade nästan inga uteserveringar alls. Dessutom var folk så himla otrevliga, så otrevligt bemötta som vi blev på en tapasrestaurang på Placa Reial har vi aldrig blivit bemötta. Och jag tycker att faktiskt både jag och maken försökte vara trevliga så det var inte vårt fel. Och på ett annat ställe vägrade servitören begripa vad jag försökte säga för att jag uttalade det lite lite fel på spanska.

• Liten med Mindre

BS - grattis till extra sovtid.

Telis - tror min mor har boken, ska kolla. annars hör jag av mig.

Snaily - vi Stockholmare har ju en väldig massa krav på livet på landet. Full tillgänglighet till allt...

Minns att jag blev så imponerad när jag kom tillbaka till Tandådalen efter 8 år, och den lilla trånga ICA butiken hade blivit en gigantisk och väldigt trevlig dito.

Motivationen på jobbet är noll, fast nu har det i alla fall trillat in lite kollegor att jobba med. Letade lite hus, men måste övertyga mannen om att det är min sida stan vi ska kika på.

• Telis

AM, jag tror att jag ska välja ett par slipade solglasögon. Jag kan ju ha mina gamla glasögon (alltså dom jag har nu) som reservglasögon.

• Tinga

Telis - åh, det låter härligt med lyxfrukost! Låter verkligen som ett gott bröd. Själv stoppar jag ofta i valnötter när jag bakar bröd, men hasselnötter har jag aldrig provat med.

Jag skulle verkligen vilja åka till Stockholm för att träffas, men hur fasen bär man sig åt för att hitta tågbiljetter till vettigt pris? Tidigare hade ju SJ så att om man bokade 90 dagar i förväg kunde man hitta riktigt billiga biljetter, men så verkar det ju inte funka längre. Någon flitig tågresenär (Vickan kanske?) som har koll på hur man bär sig åt? Jag har kollat att åka över dagen, en lördag eller söndag, så att man kan träffas för brunch, men hittills har jag inte lyckats hitta biljetter för under 1 400.-, vilket inte känns som något pangpris direkt. Fast snart skiter jag i vilket, för jag vill så gärna träffa er.

Och förresten, jag sade aldrig att jag älskar Barca, bara att vi hade en skön semester! Det är en helt OK stad, men jag kan inte påstå att jag blev förälskad.

Liten - jo, man får ju försöka ha lite extra tålamod när de små liven är förkylda, men tidigare har han inte totalvägrat när han varit förkyld; bara ätit mindre. Tur att vi får i honom välling iallafall.

Vad trist att du är så hängig igen! Tycker absolut att du har rätt att stå bredvid cykeln ikväll om du är risig; finns det ingen vikarie så finns det inte, och då tycker jag att du är duktig bara som släpar dig dit och kör "racet", fast på ditt sätt.

Muggles - jag överväger att binda ihop dem när de börjar gå, för att överhuvudtaget ha en chans att hänga med! Vi ska till Helsingfors i mitten av juni och då tror jag att de fortfarande gärna åker vagn (är 10.5 månader korrigerat då), men sen får vi väl se hur det blir med storstadssemestrar framöver. Men det går ju att delvis anpassa aktiviteterna också, så att det passar små killar också. I Barca tillbringade vi t ex en hel del tid i parker, och det kan ju 1-2-åringar verkligen uppskatta.

BS - trevlig tur till Öland! Hoppas att inte ryggen ställer till det för dig.

• Fru E

Tellis-jag tar gärna recept på bröd med

Besöket hos den gravida tjejkompisen gick bra igår även om jag är grymt avundsjuk på hennes lilla men fina mage............jag är inte riktigt lika till mig som de andra tjejerna är och klappar magen och så men jag kommer kanske dit med om ett tag.

EGO-skumt är att jag har fått lite blandat av vanliga flytningar och mini spottings nu, vet inte riktigt hur jag ska tolka det eller om det går att tolka överhuvudtaget. Jaja äggblåsorna såg ju bra ut även fast jag hade spottings efter tanten så det är säkert ingen fara.

Snaily-har du provat rosenrot för att boosta ÄL????

• Fru E

Tinga-vink vink

Förstår inte riktigt hur jag ska hinna förbereda allt till påsken på en eftermiddag men det löser sig nog. Har inte hunnit göra något i veckan eller planera maten så jag ingen aning om vad vi ska bjuda på när brodern med familj kommer ner samt pappa med sambo

• Tinga

EA - hej, hej! Skumt med dina spottings, som mer eller mindre verkar vara närvarande hela cykeln nu.

• snaily

EA - har inte testat rosenrot, bara hört nåt vagt om det, berätta gärna mer om du vet!
    Minipottings - nidblödning?!?

Blev inspirerad av allt brödprat, tror jag ska sätta igång och baka lite bröd nu. Skulle också gärna kika på det där receptet!

• nennesjuttioåtta

hej hej alla kåta kärringar i äggtider!

EA
    värst vad du spottar! Om det inte hade varit för att du nys besökt gyn så hade jag trott det var Lappissjukan - dvs utomkveds, för hon spottade väl till och från innan de upptäckte vad som var galet..?!?

Hej Tinga och välkommen hem!!!

Snaily
    vafasen, hur funkar en sån där monitor egentligen? Har den stenkoll på cykeln eller kan den ha missat ÄL??

Idag har jag beställt en massa presenter till nya ungar och födelsedagsbarn. Tycker ni att jag är elak som inte ger dem presenterna utan de får gåvobevis från Unicef att jag istället lagt pengarna på mässlingvaccin, nötkräm och vad det nu var mer för grejer..? Jag menar, nyfödda (2:a barnet, samma kön så de lär ju ha så de klarar sig redan) samt en ettåring som inte kommer komma ihåg vad han fått ändå... Det kan ju tolkas hur som helst av föräldrarna... Eller?

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare