• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Liten med Mindre

Hallå`!

Jag har tråkigt!!!

Undrar om jag ska gå hem tidigt? Det blir nog inget mer effektivt idag känns det som.

• muggles

Nu är det bara 0.5 dagar kvar till påskledigt! (Iofs jobbar jag eg inte halvdag imorgon men jag tror att folk kommer att troppa av efter lunch här så det blir nog inte mkt tempo på eftm imorgon).

EA: hoppas på bra resultat på dina blodprover. I så fall är det nog bara en tidsfråga innan det smäller till.

Nenne: spraystart närmar sig (visst är det 'spray before sprut'?)

• Lapinette

Nu är det bara 1,5 timma kvar till påskledigt och vi har ätit påsklunch med mitt favoritvin här! Fått påskblommor och påskägg. Ska få ut de sista jobben och sen lullar jag hemmåt.

• Lapinette

Så jag passar på att önska alla en GLAD PÅSK! Ha det skönt och gör riktigt många barn under påsk! Själv fick jag massor med nålar ovanför musen (magen) för att sätta igång min ägglossning som är nu de närmaste dagarna.

• muggles

Aha, har du ÄGGLOSSNING nu i påsk?! Hade du inte det förra påsken med, el var det ngn annan? Muchos lyckos tillos!!! Ha det gött på resan Lappis!

Vin på jobbet...hmpf! Själv fick jag köpa lite påskfika och ett påskägg med godis i för att få lite stämning här på kontoret. Skickade ett mejl för att locka ut kollegorna ur sina hålor (de sitter i möten jämt nu för tiden). Det har blivit väldigt dålig fikamoral här nu för tiden, lite tråkigt. Folk tror att de är så oumbärlig så att de inte ens hinner fika 15 min.

• fru AM

Oj hoppsan Lappis - den figuren såg ju lite hotfull ut för dig ...

Vi ar denna äggfrämjande istället:
    Easter Eggs

Påskpussar till alla!

• nennesjuttioåtta

ha en urhärlig semester, Lapinetteisen!!!!!!!! Lycka till med ägglossningen vs svärmors hörsel

Muggles jepp, 1 vecka kvar nu bara! Så mina påskägg kommer sent i år.
    Dåligt med fika är det här med, hon har ju aldrig tid så vi fikar ALDRIG. Det är ju jätteviktigt, inte för själva fikabrödet (för det skippar jag gärna) men för att man får lära känna varandra, hämta lite energi för att orka jobba effektivt hela dagen!

Visst var det IVF för lappis förra påsken? Fick också för mig att det var mycket äggsnack då.

• nennesjuttioåtta

BS
    aaah vilket dilemma! Varför händer alltid sånt där mitt i, när man inte har en aning, istället för precis efter mens så att man vet helt säkert?!?!? Hoppas du får bukt med ryggproblemen hur som, och är det egentligen farligt att göra sånt i början på en ev graviditet? Det kanske är bättre att fixa det hur som helst, för det kan inte vara kul att ha så ont i ryggen och på det gravidkrämpor... Ta hand om dig!

• MSW

Sitter här och funderar vad det är som är fel med mig! Har känt mig konstant irriterad i typ en vecka nu! Eller åtminstone blommar det upp vid varje liten motgång (idag var maken utlösande faktorn, då jag inte fått mycket hjälp med städning på sista tiden, alltså tidernas största kvinnofälla!) nu har vi nog redat upp det åtminstone lite..
    Men antingen är jag gravid (vilket inte är särskilt troligt då vi haft sex 2 ggr sen a föddes) eller håller mensen på att komma tillbaka och tänkt göra entre snart..
    Fast har aldrig varit så här irriterad så länge verken vid mens eller graviditet tidigare!
    Det jobbigaste är juh att irritationen påverkar A (även fast aldrig är honom jag blir direkt irriterad) vilket ger dåligt samvete ovanpå allt annat!
    Jaja, får man skriva av sig här lite i mellan åt blir det nog bättre!

Nahe! Nu kommer snart maken och hans familj!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare