• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • nennesjuttioåtta

Liten
    oooh intressant! *viftar på ögonbrynen*

• Fru E

Liten-ja inte lätt att veta vad man ska lita på eller inte om vad manska undvika vid ÄL.......jag känner nu att jag inte orkar bry mig riktigt utan lever som jag brukar relativt sunt men äter sött när jag känner för det. Det borde ju inte påverka så mycket om man bara äter "normalt" mycket sött kanske......

• Liten med Mindre

Fast EA - immunförsvarsmässigt är jag i kass form (gäller väl min mage i allmänhet med, där väl det mesta av immunförsvaret huserar), så jag kanske behöver komma över en viss tröskel innan jag kan äta lite av varje.

Vill så gärna tro att något funkar. Men uppenbarligen är jag inte tillräckligt desperat eftersom jag alltid ger upp efter 2 veckor.

• FruCicci

Vänner,
    Känner igen det du skriver...
    Victor kanstar med ner maten på ren jäkelskap på golvet, ler och säger "OJ"... men jag bryr mig inte, säger nämen Victor, aj aj aj liksom...
    När vi är klara med middagen, så får han själv städa upp. Jag ger honom papper, trasa och så får han ligga där och torka.

Tror det är viktigt att visa att det är jag som bestämmer, jag brukar vara försiktig med att ryta och bli högljudt arg, men där emot skarp röst och sen kör jag med ignorering. Jag är kall som fasen... då blir han obekväm och känner att det är en konstig stämning.

Sen tror jag (läste faktiskt barnboken i går) att barn är olika. Vissa tidigare trots andra senare - så klart.
    De märker ju att de kan mer nu, Victor tar på sig själv och blir tokig om han inte får det - då låter vi homom göra det, men nu får han ta på sig mycket tidigare på morgonen så vi hinner låta honom göra färdigt sin "påklädnng" samt hinner ändra på det mesta...

I morgon har jag semester!!
    Ska åka ner till Blekinge, så jag kanske passerar Lappis på E4 söder över?
    Ska först till barnmorskan på morgonen bara, sen drar vi.
    Har inte varit hemma hos mamma sedan i julas, så det ska bli roligt att åka ner.
    Vänner, synd att du verkar ha fullt upp med besök i helgen, jag som tänkte bjuda in mig på din makes mormors goda kaffebröd

EA, hoppas blodproverna är bra nu då!!

Vishy har jag aldrig provat, få rjag testa då!
    Jag har aldrig använt krämer i hela mitt liv!!!
    Jag tvättar av sminket med tvål o vatten och smörjer aldrig in mig varken på kroppen eller i ansiktet. Fast nu tar jag lite på magen då och då, för jag läste någonstans att det är bra
    Så mig ska man inte fråga om sådant
    Ha ha - fick ögonkräm av svärmor i julklapp, den har jag använt i hela ansiktet en gång, bara för att jag skulle få slut på tuben... (ganska lite och onödig)...
    Ska dock unna mig en ansiktsbehandling framöver innan bebisen kommer, för jag har lust att göra något för mig själv, ska bli spännande att gå utlåtande om min hy

• Lapinette

EA - det blir väl E4:an och bron över till Danmark.

nenne - min akup har inte gett mig några som helst förhållningsorder gällande mat, alkohol eller annat. Det är därför jag drack vin tis, onsdag, fredag och söndag i förra veckan . Dock försöker jag inte dricka mängder (förutom i söndags då det bara sa sluuuuuurp... en goding från Frankrike slank ned). Jag har faktiskt frågat henne eller rättare sagt att min fd akup sa åt mig vad jag inte fick äta eller göra och hon svarade att om hon ser att det behövs så kommer hon att säga till.

Shit vad jag är yr i knoppen efter massagen!

• FruCicci

Liten, när jag blev ofrivilligt gravid en gång för ett år sedan, så drack jag som en svamp (rosévin framför allt), rökte som fan och åt godis, grillade kött och njöt av morsdags tårta med mera med mera....... så någonstans inom mig så tror jag att man ska leva relativt normalt!

• nennesjuttioåtta

Liten
    *klappar händerna* jösses, det blir en spännande tid efter påsk nu. Skarpt läge för många här i tråden igen!
    Men HUR ska man kunna hålla sig från godis??? Jag tycker själv att jag inte äter så ofta men det blir ju ändå något varje vecka. Det är omöjligt att hålla sig ifrån!

cicci
    oooh du har ju jättefin hy!!! Det stärker min teori om att man egentligen inte behöver gojsa med en massa olika grejer utan huden kan nog sköta det där själv - om man låter den.

• nennesjuttioåtta

lapinette
    Ja men då så, det är ju perfekt!

• kängu

Cicci, min mor har bara använt tvål och vatten och Niveakräm hela sitt liv och hon har skitfin hy, inte många rynkor!! Samma med min mormor, så jag tror på det!
    Jag försöker också hålla det så enkelt som möjligt, min hud mår bäst av det. Men just solskydd måste jag bara ha för jag bränner mig så jäkla lätt.

• Liten med Mindre

Cicci - men du är väl rätt kry i vanliga fall? OK i magen och så?

Jag känner mig säkert sjukare när jag väl blir sjuk, eftersom jag alltid tappar rösten och måste jaga cykelvikarie. Det blir en så stor grej av det då. Varje gång jag blir sjuk funderar jag på att sluta med instruerandet. Sen blir jag kry och fortsätter...

Sen väljer jag att skylla en del på jobbet med - trivs inte så bra, vilket påverkar allmän status. Sen är säkert 90% av mina kollegor småbarnsföräldrar med dagisbarn. Jag har inte hunnit bygga upp det immunförsvaret än.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare