• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • muggles

Lappis: din gamla muttfräsare!

Apropå party-party som vi snackade om tidigare idag - försökte dra igång en AW och vad blev responsen?! Folk är så bekväma nu för tiden! Det är ju aldrig AW nu för tiden Vart tog alla mina festkompisar vägen?!?!

• Telis

Bra att du påminde mig om terminalglasögonbidraget, muggles! Det hade jag glömt, ska defintivt undersöka det.

• Izzie

Tack för era tips om bjudmat! Det var många bra idéer där. Vad är det för paj Piggelin tipsat om förresten?

Ore - Det är verkligen inte lätt att veta hur man ska hantera ett sånt känsligt ämne som barn och graviditet verkligen är. HUR känsligt det är har jag nog först blivit medveten om efter att ha hängt här i tråden. Det är verkligen ingen självklarhet att alla kan få barn tyvärr. Hoppas din kompis kan känna glädje för din skull när hon hunnit smälta beskedet och förhoppningsvis är det snart hennes tur. Har de "bara" försökt sen årskiftet finns det ju goda möjligheter att det snart händer grejer även hos dem. De flesta par blir ju gravida inom ett år.

Telis - Snygga bågar! Kul att byta glasögon - det gör så stor skillnad på utseendet. Vad är det förresten för skillnad på vanliga glasögon och terminalglasögon?

Koko - Vilken tur att det var ok med dig och bebisen!

Vänner - Det lät jobbigt med en trotsig liten prins! Hoppas att det är något snabbt övergående och att du kan hitta lite tips från ex boken Muggles skrev om. Förskollärarna på Prinsens dagis kanske oxå har nåt att komma med? De är ju utbildade och ser väl om han beter sig likadant där eller om det bara är hemma han testar gränser?

AM - Tack för kräm-tipset! Ska lägga det på minnet. Har själv solkänslig hy. Hoppas Livia får hålla sig symptomfri nu. Vädret skulle ju bli lite sämre några dagar och det brukar hjälpa allergikerna (om det nu är det hon är).

Liten - Hoppas ni piggar på er, du och Mindre! Kan helt och hållet förstå varför du tror att du får det lugnare på jobbet än hemma

Nenne - Vad kul att ni drar igång så snabbt! Antar att det känns segt för dig, men det verkar ändå gått fort från det att ni hade samtalet? Håller alla tummar och tår jag har för er nu! Lät som du haft en kul 30-årsfest förresten!

• Izzie
    Telis skrev 2009-04-07 10:00:20 följande:
    Izzie, det är inte bara din rättighet att äta upp Ms godis, det är din skyldighet!
    Tack, gulle dig! Nu känns det mycket bättre!
  • Izzie

Nähä, hockeyn kallar. Tredje perioden har börjat. Maken håller på Färjestad och jag på HV... Det är lite lagom retsamt hemma såhär i slutspelstider.

• Ore

Vänner: Har ett vagt minne av att min mamma sagt att hennes metod var att ignorera oss när vi bar oss illa åt, när vi betedde oss bra så fick vi respons... Fast det kanske var när vi var äldre, och började använda fula ord? Men det kan ju vara så att han gillar uppmärksamheten. Slänger han grejer måste du vara där och torka upp och han får din uppmärksamhet...

Izzie: Jag hoppas också att hon blir gravid snart. Vore jätteskoj om vi hade hyfsat jämngamla barn... Hade inte fått något svar när jag gick från jobbet, dock.

Terminalglasögon är vanliga glasögon, ingen skillnad. I alla fall inte mina terminalglasögon... Vet inte varför de heter så, faktiskt, det är ju helt enkelt bara glasögon man behöver ha på jobbet... Såvida inte jag har fattat fel? Mina glasögon är i allafall helt vanliga, valde ett par billigare bågar så glasögonen blev helt gratis för jag har oftast linser ändå. Så jag har i princip aldrig mina terminalglasögon på jobbet. Ironiskt...

• viktualia

Izzie - skoj med 30 årspartaj! Jag har två kompisar som redan bjudit till sådana i år.. och jag måste tacka nej till båda... VARFÖR måste alla skojigheter krocka?!?!?! *suckar*

Missade vad du skissade på för förutsättningar för partajet... annars är ju festmat i större format en av mina specialiteter... pajbuffé var det nån som skrev om... skålar med spännande innehåll som tillsammans bildar sallad är en annan... då tänker jag mig sallad, quinoa, fetaost, oliver, nåt strimlat kött, kanske kyckling, goda såser, hembakt gott bröd, goda röror...

• Liten med Mindre

Skönt att ha kirrat glasögonen Telis! Jag har ju en operation bokad nästa vecka. *gulp* Om inte förkylningen eller annat sätter käppar i hjulet...

Izzie - hur går det med morgonträningen?

Kängu - jag använder mineralsmink med solskyddsfaktor, men någon form av kräm är nog bra till sommaren med. Bra att du påminde. Ska kolla på salongen.

Jag är dock en som inte gillar Vichy, efter att ha använt deras rengöring för känslig hud.

• kängu

Liten, jag använder också mineralsmink med solskyddsfaktor men har inte på mig det jämt. Pratade med en kompis igår som rekommenderade Dermalogicas ultra sensitive face block www.dermalogica.se/produkter/produkter.asp&produkt=ultra+sensitive+faceblock+spf25&type=lrg
    Hon var väldigt nöjd med den, och den är tydligen gjord speciellt för känslig hy+lite färgad så man bli lite snygg

Jag har använt en Vichy kräm som sagt och gillat den, men deras rengöring funkar inte för mig. Har fortfarande inte hittat ngn rengöring som jag är riktigt nöjd med.

• kängu

Vänner, låter jobbigt med Prinsen. Hoppas han tar sig ur denna fasen snabbt!!

Jag behöver också tips på bjudmat till examensfest, så keep them coming! Jag antecknar vilt

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare