• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Fru E

AM-hmmmmm jag köpte bara den burken kondenserad mjölk som fanns i affären (ica) och tänkte inte på om den var sötad eller inte......burken sjuder jag oöppnad täckt med vatten. Blir underbart gott!!

• kängu

Telis, jag hade lätt köpt bågarna på nätet!

• nennesjuttioåtta

Telis
    När jag köpte mina så hade jag även hittat bågar i Thailand (nu satte jag inte i glas i dem iaf, för jag blev så osäker) och de hade nog ingra problem med det. De får ju några kronor iaf. Jättefina!

• kängu

Telis, det går inte att få dom med glas från stället på nätet? Är ju bara att be om ditt recept hos optikern, de har skyldighet att lämna ut det.

• Liten med Mindre

Kondenserad mjölk på burk är nästan alltid sötat. Och ska du få kolasås av den så måste den definitivt vara sötad.

Den är även utmärkt att göra fudgesås av. Smält ned en kaka mörk choklad typ Marabou, ev lite extra smör o florsocker, eller mjölk om du vill ha den såsig och inte fudgig på glassen.

• nennesjuttioåtta

hey, vill ni veta något kul? Jag mindes inte vilka värden jag fick när jag gjorde utredningen, så jag sökte på google och länken som var överst var mitt inlägg som jag skrev 3 mars förra året. Perfekt att ha arkivet på inteärnätt, nu kan jag slänga min journal.

• nennesjuttioåtta

men gud vilka godistrix ni lär ut, först fluff och nu detta med kondenserad mjölk och maraboucoklad????!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare