• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Lapinette

Telis - härligt att du har fått en tid!

Och så instämmer jag självfallet i vad både Telis och nennelainen har skrivit till dig Ore. Hade det varit min kompis som berättat att hon varit gravid när jag själv varit öppen och pratat om det hade jag blivit jäkligt ställd och ledsen. Men självfallet är det upp till var och en hur öppen man är i denna fråga så samtidigt skulle jag innerst inne förstå men den första reaktionen hade blivit en våg av besvikelse och gråt. Jag grät när min väninna talade om att hon var gravid ... även om hon varit öppen hela tiden om det. Vi följdes åt och fick den jäkla mensen varje månad samtidigt! Jag gjorde inseminationer, IVF och så går hon och blir gravid. Självfallet unnar jag henne det och är glad men samtidigt så kommer den där besvikelsen - varför inte jag??!!

• nennesjuttioåtta

usch ja, en upplevelse man helst hade varit utan. Vad skönt om man var en av dem som det bara sa poff i tjottafräsen så hade man sluppit en jäkla massa bekymmer, tandagnisslan och framför allt tårar och besvikelser.

• nennesjuttioåtta

Nej fy fan vad tiden går sakta.... Fast ändå fort. Min väninna som var först att bli gravid efter att vi började försöka (10 månader senare, första försöket och berättade i v 12 efter att vi umgåtts nästan varje dag och vi pratade båda om dels mina försök och att de skulle börja men var visst redan gravida...ni minns kanske? ) - hennes barn fyller 1 nästa vecka. Helt sjukt.

• Ore

Tack för all input! Ska faktiskt höra av mig till henne, tänkte jag. Dock är det så att vi faktiskt inte pratar så jättemycket med varandra. Det är i princip omöjligt att ha en vettig konversation med henne i telefon (hon är jättekort i tonen, gillar inte att prata i telefon mer än nödvändigt). Det här var inget jag ville ta via mail, och jag har faktiskt inte träffat henne sen mitt bröllop i augusti eftersom jag var i Kina förra gången hon var i Sverige.

Jag vet inte riktigt vad hon förväntade sig eller inte i öppenhet, jag vet ju att jag hade kunnat diskutera detta med henne om det blivit tillfälle för det...

• Lapinette

Ore - tänkte fråga dig hur pass nära ni står för man ligger ju på olika nivå i öppenhet med olika kompisar. Har ni inte träffats så är det ju lite svårt att berätta.

• MSW

Åh! Vad ska man med grannar till?? Vår ena granne gick förbi för att hämta posten, tyvärr är det så att hon pratar jämt i telefon och hon pratar väldigt högt (både i tlf och i andra konversationer!) tror ni inte att A vaknade?!!!
    Blev såå irriterad!! Det var inte en sådan gång när A slocknar snällt och bara sover vidare, utan hade fått "kämpa" lite för att han skulle somna!
    Jaja! Nu får jag städa badrum OCH roa bebis!
    var bara tvungen att skriva av mig se om irritationen lättar ltie!

• Telis

nenne, sjukt var ordet sa Bull. Det var ju i förra veckan du skrev om henne och att hon var gravid.

Msw, sjukgymnasttiden är redan imorgon.

Och så har jag dessutom hittat ett par glasögonbågar, tro det eller ej! Ska beställa dom ikväll, jag har haft dom hemma för konsultation med maken och dom fick godkänt även av honom.

• Ore

Telis: Härligt att du fått en tid! Hoppas att du får riktigt bra hjälp (mirakelknep, som gör att det åtminstonde vänder med en gång, väen om allt inte blir bra direkt...)

• nennesjuttioåtta

ore
    ahaa, så ni varken ses eller pratar så ofta? Eftersom du är så bra på att uttrycka dig i skrift så skulle jag ändå tycka att ett mail är rätt bra i så fall. Då kan hon välja själv när hon orkar läsa och svara.

Telis
    I know! Helt otroligt.
    Vad kul att du hittat solglasögon! SOM PASSAR! ÅÅåhh vad jag önskar att jag hade det. Antingen ser jag ut som dame edna eller också som en spyfluga med en ttepytteliten kran som knappt håller dem uppe, eller också hänger de på mina tjocka kinder och hamnar för högt upp, ahhaahah! Min man är ibland alldeles för ärlig när man frågar om något passar så jag har inte så många solglasögon...

• kängu

Ore, tycker inte det är konstigt att du inte berättat för henne! Men kan förstå att hon blev ledsen, kanske handlar mer om att de inte "fått till det än" än att du inte berättat.

Lappis, gud vad avis jag är på din semester. Jag sitter med exjobbet nu, ska in idag och sen tar vi semester över påsk innan det är dags igen. Hade gääääääärna bytt med dig

Telis, härligt att du hittat glajjor Jag var inne igår för att få ett av mina par justerade och hittade då typ tre par jag ville ha... Men det får vänta lite, inte högsta prio just nu.

Nenne, gillade din beskrivning av din 30-års fest Särskilt slutklämmen...

Jag börjar förresten bli riktigt "tjock" nu.. känner igen mig i Ciccis beskrivning att magen spänner. Än så länge är det inte så jobbigt, fast när jag var på stan och gjorde ärenden igår eftermiddag (efter en lång dag framför datorn) så kände jag mig verkligen supergravid, vaggade fram och var helt svettig Såg en suuuupersmal tjej med en perfekt "gravidkula" som såg helt oberörd ut och då blev jag lite sur. Men idag känns det mycket bättre, och jag vet att jag ändå har tur som (nästan) bara gått upp i vikt över magen än så länge... Nåväl, mysigt är det iaf nästan hela tiden

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare