• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • fru AM

BS: här en artikel om Budapest med några hotelltips. Cici kanske kan säga om det är bra hotell ...

Jag VET - jag är googlingsmanisk!

• Liten med Mindre

Krya på magen cicci - eller vad man nu ska säga. Den är väl kanske inte dålig, men jobbig.

Nu ska jag hem o krya på mig med. Mindre har haft feber förra veckan, men inte så mycket i helgen (tror vi). Hoppas att det bara är sviterna, och att det artar sig snart.

Får väl ta tag i min "inflammationsdämpande" kost. Skulle ju behöva hålla mig frisk lite mer. Men det tar emot att minska på sötsaker när man är krasslig och känner sig ynklig.

Trevlig kväll!

• muggles

BS: i så fall skulle jag välja att bo på östra sidan. Skönt att kunna gå hem till hotellet på kvällen när man varit på restaurang. Till slottet ränner man väl bara en gång (på dagen).

Mrs Google: jag behöver hjälp med att hitta en sittpuff med förvaring, helst i brunt läder. Ska ha den till hallen, där vi har en del ek och brun matta. Har googlat själv men bara hittat sådana med "fel" design. Ev kunde den på Granit funka men den är ju inte i läder: granit.se/&item=1 (första korgen)
    Kan du hitta ngn? *utmaning*

• Lapinette

Vad underbart väder det är!!! Hann sitta 5 minuter i solen i Vasaparken innan jag skulle in till tandhyginisten (inte lika skoj!). Tänka sig att man satt inne hela lördagen när solen sken och igår när vi var ute och promenerade var det mulet, vind och nästan vinter igen. Nåja, makens allergi började i lördags så han var glad över att slippa vara ute.

• FruCicci

Bra länk AM.

BS, ni ska bo på pest sidan. Nere vid floden har de hotell Intercontinental o Hilton (om det nu är företaget som betalar )
    Slottet är ett måste, där ifrån ser man det som är nödvändigt, tex Palamentet o Operan.
    Mysigt är också promenad på margerite island, mitt ute i floden...
    jag skulle hoppa på en buss, som tar en runt och man kan lyssna, de som vi har hemma i sthlm vet ej vad de heter, men typ Jump ON Jump Off bussar. Går från olika ställen.
    Vatci Utca är en kanon mysig shopping/cafe gata.
    Sir Lancelot är ett bra ställe att äta på. Likaså Crazy Cafe (lite som copangang hemma, men inte thai mat).
    Finns så mycket så jag vet inte vad jag ska skriva. Baden tycker jag är snuskiga Jag hade panik när jag var där, fär det är söndriga plattor/kakel, så jag fick för mig att jag skulle få massa fotvårtor och andra sjukdomar
    Spåvagn 4 går från Pest till Buda, enklast att ta sig med den.
    Ja, kanske inte ska babbla om det här, det kan jag ta direkt med dig... sorry girls.

Ore mfl, jag har sååååååååååååååååååååååå trååååååååååååkigt så ni förstår inte. Det är helt sjukt att jag bara nu "sitter av" tiden... Har sagt att jag ska jobba till den 15 maj ju, för jag tänkte att det är lättförtjänta pengar... vilket det är.... men det är inte så roligt när dagarna känns som år
    Nu blir det korta veckor framöver iaf, med bara 4 dagar.... jag ska ta semester i slutet av april när maken fyller 40, sen är det bara 2 veckor kvar att jobba efter det... sen kan ju bebisen komma när som helst

• Lapinette

Cissi - det kommer att gå jättefort! Blev så avis på alla som gick i Vasaparken med barnvagn ... VILL OCKSÅ vara mammaledig!!!

• FruCicci

Liten, detsamma till dig - krya på dig o lillsnorpan din...
    jag mår igentligen kanon bra! Men det är jobbigt när det spänner i skinnet o man känner sig sprängfärdig.... men men det är värt det

lappis, min man har med allergi! Han är helt knäckt för det kliar i ögonen sen är han täppt o rinnig i näsan

• FruCicci

lappis, jo vips så är det inget mer kontor Jag förstår att du längtar efter att vara mammaledig, personligen tycker jag det är den bästa perioden i livet!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare