• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Lapinette

Jag saknar nog mammaledigheten mer än själva bebisen :-O. Åtminstone så känns det så just nu.

• nennesjuttioåtta
    Lapinette skrev 2009-04-06 16:24:02 följande:
    Jag saknar nog mammaledigheten mer än själva bebisen :-O. Åtminstone så känns det så just nu.
    Förstår precis vad du menar! Men jag är så puckad så jag förstår inte vad som kommer om det skulle bli ett plus. (det här känns som jag skrivit typ hundra gånger redan) Jahaaa, kommer det en bäbis ut genom snippan då, och SEN blir man ledig. oj hoppsan hejsan jag har ingen koll.

äntligen är dagen sut. Fick lite grejer att göra iaf, men eftersom jag är en synnerligen effektiv jävel så blev jag klar alldeles för snabbt.
  • Ore

Cicci: Nej, om dagarna känns som år så känns ju inte heller pengarna man får "lättförtjänta" längre... Skulle gärna byta litet med dig, en "slödag" vore perfekt. För du har inte lust att komma hit och hjälpa mig med all tråkig excel-ifyllande och papperssortering. Det är där jag har mina största brister, eftersom det är så vaaaansinnigt tråkigt, enligt mig. Tänk om man kunde få en släng av vad det nu är som gör att man gillar excel-krafs...? Bara för en dag eller två? Jag skulle bli ruskigt effektiv!!!

• fru AM

Aha - så det är fler (exempelvis herr Lappis och herr Cicci) som redan drabbats av pollenallergin - då KAN det ju vara det som Livia har. För hon verkar inte sjuk, bara rinnig i näsa och ögin samt lite trött. Ingen feber och gladast när hon är inomhus.

Mugglan: Skinnpuff med förvaring var det ... Nosandet börjar *sniff sniff*

• Lapinette

Ore - *viskar* jag är ett Excelfan ... *smyger tillbaka till min Excelfil*

• Ore

Åh... Om jag kommer och smittar dig med gravid-baciller så får du smitta mig med gilla excel-baciller... Deal?

• Lapinette

AM - låter som allergi! Makens attack kom väldigt plötsligt i lördags efter vi hade varit ute i solen och tagit en lunch. Han fick en superbra anledning till att åka hem och strunta i resten av tävlingen .

• Ore

Fast jag har just idag en lustig föreställning om att jag inbillat mig allt, och egentligen bara är skengravid..? Är det normalt, tro?

• Lapinette

Ore - skicka över lite baciller!!!! Jag gnuggar gärna lite Excelark .

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare