• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • nennesjuttioåtta

muggles

Hade det känts bättre om allt du tyckte var snyggt var billigt?

Om vi hade blivit gravida när jag hade glömt tagit p-piller så vi fick ta akutpiller back in the days så hade det skruttet fyllt 12 i år. Det var ju en jävla tur att det inte blev så (fast hade vi vetat att det inte hade funkat så hade vi varken krånglat med piller eller kådis, fatta vad pengar man hade sparat!!)

• FruCicci

Nenne, jag skulle kunna haft en 17 åring My god! Vilken tur att det ej blev så!

• muggles

Nenne: såklart det hade känts bättre! Konsumera mera!

• muggles

Cicci: trist med jobbet. Och spänningarna i magen.

• nennesjuttioåtta

Muggles
    jo, det är sant. Köp Sverige ur krisen!

• nennesjuttioåtta

Cicci
    aaaah ska vi ha tråkigt tillsammans?!?!

*blääääääääää*

• Ore

Cicci: Tråkigt på jobbet OCH besvärligt med magen... Stackare!

Oups, sen...

• MSW

fru AM skrev 2009-04-06 13:09:01 följande:

MSW: spännande med huset - har ni fått något uppfattning om priset än?Fundera noga bara innan hur mycket ni hinner /kan göra själva (har bllivit lite avskräckt av "Arga snickaren" på tv...)Är din mormor bara 70!!? Shit - hur ung är DU? Min MAMMA skulle ha blivit 66 i år ... Hoppas båda damerna (makens farmor och din mormor) håller sig vid liv länge än!
    Det enda han sa när vi frågade om priset var att taxeringsvärdet låg runt 600 000 hade han för sig...

Mormor fick min mamma när hon var 18, och mamma fick mig när hon var 28 (då har jag ändå syskon som är äldre, första fick mamma när hon var 19)
    Så det är så det går till att få unga morföräldrar. Mormor var bara 36 när hon blev mormor!
  • BrudSommar2006

Är snart på väg hem, har sett till att få det mest nödvändiga gjort ifall att det trots allt blir vattkoppor hemma.

Vad det gäller min ÄL så är det ju bra att det har fått lite fart igen men det är fortfarande så att jag inte har ÄL varje gång. Inte värt att börja strula med medicinering dock känner jag själv. Tveksamt om det kan bli någon 09:a för min del, tog det sig nu sist så får jag beräknat datum 22 december, annars är vi ju inne på 2010 redan.

Vi har inte lyckats boka hotell i Budapest än, vi kan inte bestämma oss var vi vill bo och man blir ju helt snurrig ju mer man sitter och letar. Vi skippar Gellert, det där hotellet med baden, alla recensioner säger att det är i stort behov av renovering och man kan inte ens vara säker på att få ett rum där duschen fungerar typ. Bilderna på nätet på rummen är ju inte så upplyftande heller, inte för att man ska häcka på rummet hela tiden men ändå.

Cicci, förslag mottages tacksamt! Både på hotell och sevärdheter. Har läst att vill man se slottet osv så ska man bo på västra sidan om floden och vill man shoppa och gå ut och äta ska man bo på östra men man vill ju göra lite av varje även om man inte hinner allt på två dagar. Skönt att vi åker hem på måndagen i alla fall så att vi har hela söndagen på oss också att se något.

• MSW

Jag är hittills den som mest håller traditionen levande, är juh bara 23..

Annars är en annan "rolig" (mest konstig egentligen..) sak att makens pappa är ett år yngre än min mormor.. (Dock är hans mamma ganska mycket yngre)

Annars skickar jag kramar till alla som har tråkigt, inte är pigga och allt annat!

Nu ska jag packa ut i bilen inför vi ska till visningen!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare