• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • viktualia

EA&MJ skrev 2009-04-06 20:24:26 följande:

Fortfarande lika turbulent??
    Näe det har lugnat sig lite men det är fortfarande rätt galet och jag är fortfarande frustrerad över delar av vad som hände förra veckan...

.. och den slutgiltiga lösningen på en del av kaoset från förra veckan kommer väl framåt slutet av augusti.... om jag har tur...
  • fru AM

EA&MJ skrev 2009-04-06 20:11:11 följande:

AM-är du lika bra på att felsöka varför det inte gick att spritsa min enormt goda frosting i helgen Vickan-vad är det som upptar dina tankar mest?
    EA: Utmana mig inte - jag är patologiskt problemlösande ...! (för att lösa frostingmysteriet måste jag dock veta vad som ingick i frostingen och vad problemet var, blev den t ex för hård eller lös ...? Se där jag kan inte låta bli!)
  • Page

Herrejäklar ja...många av oss hade kunna vara mor/farmödrar! Det är ju inte klokt. Min mormor var 39 när jag föddes, och hon var enligt mig urgammal (sett med en 5-årings ögon). Även om jag tittar på kort när hon är runt 45 år tycker jag att hon ser mycket äldre än dagens 45-åringar.

Jag skrattade högt för mig själv när Telis fällde mormorkommentaren, men det är ju helt klart möjligt. Skrämmande.

Nästan lika skrämmande som min obefintliga karriär! Jag skulle mer än gärna tråka på jobbet just nu.

Vickan, bra att du lyckas med att sitta i lugn och ro i solen. Det är nog nyttigt för dig!

Själv så har jag tillbringat ännu en dag med att rensa på kolonin. Idag var det hallonbuskarna som tuktades och jag funderade länge på hur jag ska lyckas ta död på humlen, men kom inte fram till en vettig och ofarlig lösning.

• Izzie

Ore ? Klart du gjorde rätt som berättade. Personligen tror jag att det är bättre att vara ärlig och säga som det är än att smyga och göra det till en grej och försöka ?bespara? kompisen det jobbiga i att du ska ha barn men inte hon. Jobbigt blir det ju i vilket fall tyvärr.
    Blev de andra kompisarna glada då? Är det fler som ska ha/har barn?
    Låter annars som du haft en mysig helg!
    Vilken vecka är du i nu? Ang träning säger de ju att det är ok att fortsätta träna om man gjort det innan, men att man inte bör köra hårdare el börja träna om man inte gjort det tidigare. Nu tränar du ju på så hög nivå förstås, men du kanske inte behöver ta ut dig?

Mrs B ? Grattis till tentan och viktnedgången! Bra jobbat!

MSW ? Oj, 11 rum! Det lät mycket! Hur stort är huset i kvadratmeter?

BS ? Men gud vad bra att ÄL har kommit igång igen! Det låter ju toppen! Får du möjlighet att komma dit för vul eller hur vet de att du inte har ÄL varje månad?

Telis - åh prata inte om de stora påskäggen! Jag är fullständigt rökt. Nu ikväll har jag gått loss på Matildas chokladägg som hon fått av vänner till makens föräldrar. Eftersom hon bara är 15 mån och inte bör äta godis måste det ju vara min rättighet att äta upp dem, eller hur? (säg ja, snälla!)
    Hur går det för er och ÄD? Var det inte under våren det skulle börja hända grejer?

AM - Dina google-sökningar går inte av för hackor!!!
    Hoppas Livia inte är allergisk. Fast det låter onekligen lurigt...

Nenne - Hur har det gått? Jag har inte haft tid att vara inne på ett tag för det har varit hysteriskt på jobbet, så jag har missat allt. Var ni på ivf-samtal? Har ni fått någon "plan"? *nyfiken i en strut*

Lappis - Vart bär det av denna gången? Är lite avis faktiskt, ni verkar "jämt" vara ute på mysiga resor och käka gott på restauranger, du och maken din! Resor och restaurang-besök är det jag drömmer om just nu!

Nähä, det är väl dags att börja förbereda morgondagen och krypa till sängs. Jobbet är extremt intensivt just nu och jag hoppas verkligen att det lugnar ner sig snart. Ska bli skönt med lite påskledigt.

Matilda har haft magsjuka och det har varit tufft med många sömnlösa nätter, hejdlöst många kräkningar och intensiva jobbdagar på det. Men nu har hon äntligen piggnat till och idag har hon varit sitt vanliga soliga jag igen.

Fyller för övrigt 30 snart och det är hög tid att börja planera för lite kalasande. Någon som har nåt tips på bra bjudmat?

Kram o gonatt från mig!

• Izzie

Just det Page, glömde ju kommentera att ni skulle bli med valp!
    Vad blir det för nåt?

• Liten med Mindre

Host host - sitter mot bättre vetande på jobbet. Får nog inte mycket gjort idag, men jag inser att jag förmodligen vilar mig mer på kontorsstolen än hemma med den krassliga mammagrisen.

Samma hosta o snuva hon o jag. Undrar om vi är klena ihop, om jag smittar henne, eller om vi pussas för mycket? Men då borde maken vara rökt med. Kommer väl lagom till helgen. För man kan ju undra varför denna helgs roliga kalas skulle funka fint - när allt annat skoj blivit inställt sista månaderna.

*muttarar och snörvlar*

MEN - jag har kommit på en lysande lösning på sjukdomseländet. Med lite koll på kalendern, så inser man lätt att jag blivit sjuk 4 av de 5 senaste mens-veckorna. Så om vi lägger manken till nästa ÄL så kanske jag kan slippa mens ett år eller två framöver, och hinna få ett immunförsvar igen. Vad tror ni om det?

Fast skvallra inte för tanten - hon får ju inte tro att det är passande om hon försvinner...

• muggles

Vink till Izzie!!

AM: impad! Jag gjorde ändå en del sökningar själv först... Du har nog förstått precis vad jag är ute efter. Den på Living var ju perfekt men jag måste tydligen åka till Helsingborg. Jag tycker att jag har sett sådana här puffar förut men nu när jag vill ha en själv så verkar det svårt Vi behöver ngt att sitta på i hallen (just nu har vi en vanlig pinnstol, hur snyggt är det?) och så hade det varit käckt att kunna slänga ner lite vantar och mössor där. Jag får kanske fundera på en utflykt till Helsingborg då...

Page: det låter mysigt att ha en koloni att fixa på såhär i vårtider. Hade jag varit rik hade jag köpt en till min mamma för hon har gröna fingrar.

• fru AM

Muggles: annars har vi ju några skånetöser i tråden som kanske kan sätta en sittpuff på tåget norrut?

Tror säkert Living kan tänka sig att skicka en med posten också.

Idag ska vi chansa på att pytsa in Livia på dagis - håller tummarna för att det varken var förkylning eller allergi. Hon är helt symptomfri nu.

• _koko_

God morgon i tråden!

I morse skulle det komma någon och byta vattenmätare mellan 07.15 och 9.30. 07.16(!!!) ringer det på dörren, har väl aldrig hänt förut! Typiskt eftersom båda är hemma och de gärna hade fått komma senare...

Och jag säger bara SHIT vad de växer på en vecka!! Han har ett helt annat språk nu, "sjunger" liksom när han pratar!

Idag är första dagen jag känner mig bättre på riktigt, men eftersom vi tillbringade förmiddagen på gynakuten igår har jag bestämt mig för att vara hemma idag också. Ingen fara med bebisen, puuuuuuuh. De hittade ingen orsak till att jag hade fått så ont på morgonen, men gissade på någon cysta som spruckit eller liknande.
    Brevid mig låg en kvinna i v12 som spydde och krampade, hoppas det gick bra för dem med, men det lät kanske inte så bra...

Grattis till Vickan och Mrs B till födelsedag och fina resultat!
    ´99999999999999999999999999999999999 (översatt: conny hälsar )

Kram på er, nu måste jag fixa frukost!

• fru AM

Koko: skönt att allt såg bra ut för dig och bebisen!
    Helt otroligt med vattenmätarmannen ... och när man har bråttom och vill att de ska dyka upp kommer de hasandes 09.28!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare