• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • nennesjuttioåtta

Ore
    muggles skriver klokt också! klart du inte gjort något fel!

Jag hade Jansson som vickning och det var nog kvällens höjdare, för gästerna menar jag.

• MSW

Izzie: Jag vet faktiskt inte hur många kvadrat det är på.. Maken (tror det var han iaf) mumlade något om 17 meter (på långa hållet) om det var något han drog till med, stegade eller hörde av ägaren har jag dock ingen aning om..
    Ska försöka samla mod och ringa och diskutera pris idag!
    Huset vi var och kollade på igår var inte det minsta intressant, konstigt och tråkigt och massor att göra.. Ett par som var där, brydde sig inte ens om att gå ner i källaren!

var på gympan igår, men tog det lugnt, skit tråkigt att inte gå för fullt, men ändå skönt att gå dit..

Koko: JObbigt när man får ont, skönt att ni kollade upp och att allt var bra med bebben!

• Liten med Mindre

30-årskalas - Jag hade chili con carne gjort på riktiga köttbitar, och med bönorna i en skål bredvid. Samt sallad bröd ost vegetariskt alternativ tårta etc. Säkert för mycket mat eftersom mina föräldrar var med och fixade.

Ore - jag blev också märkligt tröstad när jag fick veta att även andra hade lite fördröjning i bebisleveransen.

• Telis

Izzie, det är inte bara din rättighet att äta upp Ms godis, det är din skyldighet!

koko, pust, så skönt att allt såg bra ut!

Ore, vad det gäller din kompis och att hon kanske förväntat sig samma öppenhet från dig så kan jag absolut tänka mig att det är så. Det vore ju inte så konstigt. Men samtidigt måste man respektera att inte alla vill prata om privata/känsliga saker på samma sätt. Hon har ingen rätt att få veta och du har ingen skyldighet att berätta, oavsett hur mycket hon har berättat för dig. Så visst, kanske tycker hon att du borde berättat tidigare att ni försökt men du har gjort helt rätt i att bara berätta det som passat dig, när det passat dig. Jag är likadan som en del kanske anat.

• Telis

Jag har förresten fått en återbudstid till en sjukgymnast! Tjohoooo!

• MSW

Izzie: Lite beroende på hur ni bor(lgh/villa) och när det är, så kanske egen komponerade grillspett? Lite kött(kyckling/fisk/fläskfilé/korv/vegetariskt alternativ), grönsaker, champinjoner, och någon slags potatis (potatissallad,klyftpotatis osv).. Ett tips är isf att för steka/grilla köttet så det blir färdigt lika snabbt som grönsakerna!

• MSW

Telis: Gött!! När ska du dit?

Och på tal om sjukgymnast, det yrket kanske vore något för dig liten? Lite omskolning från det du gör nu dock.. Men som jag tycker det verkar så är du ganska friskvårdsintresserad och har lite koll på muskler och vad de kan ställa till med...

• nennesjuttioåtta

Telis
    Fy fan, det var också skitbra skrivet. Såklart är det ju så! Det är ju så man funkar annars också, en del berättar vitt och brett om hur skiten ser ut när man har mask (läs: min chef) och en annan aldrig skulle nämna högt att man ens bajsar öht (IRL, alltså ) - och jag berättar allt för alla som inte säkert vill höra om hur jävla knepigt det är det här med barnfrågan där andra vill jobba i fred.

Vad skönt med tid hos sjukgymnast! WOHOOO!

• muggles

Telis: gött som MSW sa! Klokt om vad man berätta och inte. Ibland tycker man nog att man har en rättighet att veta... (vilket man ju inte har)

Nenne: nä kvällens höjdpunkt för dig var väl kupoltältet Lät som en asrolig fest! Ja, those were the days... *drömmer mig bort*

• Liten med Mindre

MSW - ibland funderar jag på en annan utbildning. Sen tar det emot med 4 års studier till.

Och jag har lite svårt med den "sjuka" delen av vårdutbildningar. Friskvård är helt ok. Men det bär mig tyvärr emot att lägga händerna på vem som helst - oavsett när de bytte kläder eller tvättade sig senast...

På gymmet träffar jag ju i alla fall "lagom" friska människor, även om de efter ett pass inte alltid luktar hallon.

Telis - härligt med snabbare tid. Hoppas det är någon bra du får komma till!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare