• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Liten med Mindre
    Idag fick jag bilder på Mindre ute på picknick med öppna förskolan. De skulle spana in Falabellaponnys på en närbelägen gård. Betydligt roligare än "somnar i maten".

Mindre-pappan skaffar sig verkligen nytta av nya bär-ryggsäcken. Bra att han rör på sig. *ser redan hägrande sex-pack*
  • Fru E

AM-hehe börjar du fråga sådana saker om vad som är fel i min frosting så kan jag inte annat än svara . Jag vispade ihop grädde med dulce de leche (kondenserad mjölk som man sjudit ett par timmar, blir som kolasås fast äääännnnnuuuu bättre) men den blev inte så fast så att den gick att spritsa tyvärr. Hade ca 2.5 dl grädde och 1 burk deulce de leche.

Ore-klart du gjorde rätt som berättade men skulle kanske lagt till till kompisen att det tog 6 månader för er innan ni lyckades så hade hon nog tagit det lite bättre även om man inte blir helt strålande glad när man själv försöker

• Lapinette

Liten - nästan alla butiker har stängt i Frankrike på söndagar (förutom mataffärer som har öppet till typ 11-12 och souvenirprylar) så du behöver inte åka speciellt långt söderut. Ja Norge är det också omöjligt att hitta något på en söndag ... kanske har de blivit bättre de senaste åren men minns när en annan for dit och tränade regelbundet.

• Ore

Telis: Härligt att ha hittat glasögonbågar, säger som Nenne: vill se bild i galleriet!

Kängu: Åh, vill också vagga... (fast jag ska inte klaga, hamnar väl där om inte alltför avlägsen framtid). Fast när jag är där så vill jag nog hellre inte vagga...

Liten: Kul med bilder från förskolans utflykter!

BS: Tror det blir jättebra! Eftersom ni inte är i Budapest så länge, så är det ju trevligare att se mycket av stan. Och då räcker ett jaccuzzibad på kvällen nog gott och väl som litet romantisk avkoppling.

Ååååh, chokladägg. För 5 år sedan var jag ute på långresa, och besökte bland annat Cadburys fabrik i NZ... Deras reality-stora vita ägg med vit chokladtryffel i... Finns sådana i den affären tro? I så fall vill jag dit omedelbart!!! (Fast å andra sidan bör jag nog minnas att jag gick upp måååånga kilo på den resan)

• Liten med Mindre

AM och andra shoppingexperter - var handlar vi bra solglasögon till lill-Snorpis? Apoteket eller optiker eller annat?

Solkräm till barn - har ni använt apotekets eller något annat bra? Gissar att vi har en tös med känslig hud hemma.

Angående chokladägg - minns med "skräckblandad" förtjusning påskskyltningen i Genève. Några kilo blev det där med...

Söndagar - nä, tänkte väl att det nog är mer ovanligt med söndagsöppet än söndagsstängt - utom prylgalna Sverige.

• kängu

Sluta prata om godis människor! Här sitter jag utan något godis och försmäktar
    Tror jag kanske får svänga ihop en kaka

• FruCicci

Liten, de har i Gallerian i stan, det finns en glasögon shop mitt i gallerian, inte en butik utan som en monter där inne på golvet... de har bra barnglasögon. Victor har med karborrband runt huvudet, han hatar dem, för de trycker för håt mot hans långa ögonfransar och ögon. Så jag ska dit och titta, de hade olika former just för detta.
    AG solkräm, så har de återkallat alla från Apoteket för de innehåller Zink eller vad det var. När jag var där innan Dubai resan så fanns inte ngt för barn. Men de borde ju ha kommit in nu igen. Jag har allrid använt apotekets.

• Liten med Mindre

Tack Cicci - får kolla Gallerian. Hon ska ju inte behöva sitta med händerna för ögonen så fort solen skiner.

• fru AM

EA: har alltid undrat om det där med kondenserad mjölk ... Är det osötad eller sötad som du sjuder? (i stängd burk eller hur)

Liten: Solglasögon har vi aldrig testat på Livia. Vi har förlitat oss på solhattar med stora brätten istället. Men jag tror att babyaffärer som t ex Babyland och Babyproffsen har bra grejor (med resårband runt nacken) Solkräm: köp INTE Bamsesolkräm bara - den har fått jättedåliga testresultat. Jag brukar använda min egen solkräm på Livia (köper Vichys solkräm för ansiktet spf 30 och spf 50 på apoteket). (Jag försöker heltenkelt undvika att sola ansiktet nuförtiden - och framöver ska jag definitivt akta mig - har fått graviditets-giraff-fläckar på kinderna, på överläppen och i pannan ...)

• Telis

Jag tänkte leta upp en länk till glasögonbågen jag tänkt mig och såg att man kan köpa den på nätet 1000 kr billigare än här hos optikern. Utan glas alltså. Undrar vad optikerna tycker om att man kommer in med en båge och ber dom sätta i glas? Det var ju ändå en ganska stor prisskillnad.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare