• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • nennesjuttioåtta

Izzie
    Vet inte om du hinner in för att läsa men jag ska börja spraya nästa vecka och sen får vi se hur det går men det tar väl några veckor tills det blir ÄP.

Hej Conny
    999999999999999999999999999999999

Läskigt med gynakuten! Skönt att det inte var någon fara och hoppas den andra tjejen fick åka hem med samma besked.

• muggles

koko: läskigt med magont! Skönt att du fick komma in och undersöka dig.

Ngn mer som räknar av tiden tills påskledigheten? (Jag har ändå kul på jobbet men ska sitta fint med lite ledigt.) Nu är det t0-2,5 (vi räknar väl halvdag på torsdag va? )

• nennesjuttioåtta

*räcker upp en hand*
    JAAAAAAAAAAAAAAAAG!!!

Nu är det inte många dagar kvar. WohooO!

• Lapinette

Morning!

Izzie - ahhhh bara 30 år! Minns min 30 års fest. Smal som en sticka, utarbetad till max då jag i 3 dygn stått och lagat mat inför festen jag hade. 2 glas vin och sen var jag i gasen ... och mådde piss dagen efter. Så mitt råd är - låt någon annan fixa festen och maten!

Vi tar bilen och sticker ned till Frankrike över påsk. Trippen blir Strasbourg, Luxembourg, Champagne och Amsterdam. Med ett stop på vägen ned och på vägen upp på något motell. Det blir m a o mycket tid i bil. Har beställt lite CD-skivor som jag hoppas hinner komma innan vi åker bl a samlingsskiva 80-tal och 90-tal. Tänkte vi skulle ha lite allsång i bilen.

Kokisen - skönt att du kollat magen!

Liten - trist med att ständigt vara sjuk ... själv så känns det ungefär likadant denna vinter. Förkylningar, halsfluss och utomkveds. Bara någon enstaka vecka här och där då man kännt sig riktigt "fit for fight".

• Lapinette

JAG MED! Sitter här överöst med jobb, satt och jobbade hela kvällen igår ... men på onsdag kl 18:00 stänger jag ned datorn och den ska få stå i vila i 10 dagar!!! Så jäkla skönt!

• MSW
    Ore skrev 2009-04-06 16:35:04 följande:
    Fast jag har just idag en lustig föreställning om att jag inbillat mig allt, och egentligen bara är skengravid..? Är det normalt, tro?
    Helt normalt! Fick samma känsla ett par gånger värst var när jag passerade vecka 12.. Sen var det lugnt! nu äter sonen upp musmattan! Så återkommer senare!
  • Ore

Jag längtar också efter påsk!!! Men halvdag på torsdag kan jag nog se mig i stjärnorna efter. Om allt flyter på kanske jag kan komma iväg någorlunda tidigt...

koko: usch vad läskigt med magsmärtor... Skönt att det inte var någon fara med bebisen. Hoppas det gick bra för de andra också...

Izzie: Jag tycker också jag gjorde rätt som berättade, och det tyckte övriga kompisar också. Men det är ingen annan som ska ha barn, vad jag vet.
    Jag sa det ju strax innan vi skildes åt, ifall hon skulle bli ledsen. Och både jag och andra tyckte att det syntes ganska mycket besvikelse i hennes ansiktsuttryck. Det som gnager mig mest är ju att hon har varit väldigt öppen med att hon skulle sluta med p-piller vid årsskiftet. Jag har inte sagt ett ljud, utan det är först nu som kompisarna fått veta... Eftersom hon varit öppen med det, så kanske hon förväntat sig samma öppenhet från min sida?

Kalasmat: Beror ju litet på vad man vill ha, och hur många det gäller... Buffébord där man får plocka ihop sin egen sallad, hemmagjord lasagne, dubbelmarinerad fläskfilé med potatisgratäng och göra egna grillspett har nog varit de mest populära maträtterna jag har haft...

• muggles

Izzie: just det, bra bjudmat var det. På min 30-årsfest hade jag 40 inbjudna och var inte lika ambitiös som jag är idag med maten så jag köpte ett gäng Stinas färdigkryddad kyckling (vet inte om de finns kvar?), plus lite hottare kycklingklubbor som jag bara värmde i ugnen. Sedan gjorde jag potatistortilla (spansk omelett), enkelt och mättande. JAg hade fler rätter men minns inte nu. Pizza är gott, helst hemmagjord men om panik, färdigköpt. Chili con carne kan vara jättegott också om man låter den stå och puttra hela dagen.
    Man får bara tänka på att inte allt ska in i ugnen samtidigt
    Varför inte en 80-talsklassiker som rostbiff och potatissallad? Det är ju ingen som bjuder på det längre, så kan ju bli en överraskning. Till efterrätt hade jag marängsviss om jag inte minns fel - folk fick assemblera själva utifrån glass, bananer, maränger och chokladsås.
    Annars kan du ju även bjuda på sill och nubbe - gjorde vi på makens 30-årskalas och stämningen blev hög kan jag säga!
    Varmrökt lax är ju supergod buffémat men ngt dyrt om man är många. Förutom sill och lax hade vi Janssons frestelse på makens 30-årskalas och det var oväntat lyckat.

• muggles

Ore: ring henne och red ut det. Du har inte gjort "fel" men hon kan ha blivit ledsen ändå. Framförallt kan du ju berätta att det inte tog sig med en gång för er, kanske kan kännas lite lättare för henne då?

• nennesjuttioåtta

Ore
    tror du är något på spåret där, att hon nog förväntade sig samma öppenhet från dig. Så har iaf jag känt, att helt plötsligt säger de att de är i v 12 eller nåt fastän man själv berättat ALLT om att man försöker. Det blir som en kniv i ryggen, just för att man är så känslig. Annars hade man ju enbart bara blivit jublande glad men man funkar ju inte som vanligt. Iaf inte jag. Prata med henne och säg att du förstår om hon är ledsen.

Izzie
    Tjohoo! 30-årsfest! Vilken tid??! Jag är helnöjd med min fest, hade hjälp av mannen och hans kollega och vän M med maten. Det blev den där pajen som Piggelin också tipsat om, fyllda tomater, köttfärsspett och sallad+bröd. Tror det var allt. Sen var det ett jäkla party fram till 3-4 någonting (jag bjöd iofs bara såna utan barn, såna med barn som kunde ha barnvakt sent eller ogravida ) oxh sen kn*llade jag och mannen på balkongen i ett kupoltält (!) som jag fick i present och sov där till 7 när det blev olidligt hett.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare