• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Lapinette

Telis - när jag var på danstävling i helgen och gamla konkurrenter kom fram och hälsade och sa att de var där för att deras barn har börjat dansa ... då högg det någonstans kring hjärtat hos mig. Attans vad jag är sent ute!!! Sen när vissa inte förstod om det var min eller brorsans son som var uppe och tävlade blev det ju inte bättre.

• Lapinette

Ska väl poängtera att min brorsa är 11 år äldre än mig och hans son 15 år.

• snaily

Grattis i efterskott till Vickan och MrsB!

BS - vad skönt att din cykel verkar bete sig normalt nu!

EA - du kan väl tala om för ÄL att besöka mig efter Muggles... här verkar fortfarande inte hända mycket i äggstockarna.

Jösses vad mycket unga föräldrar och morföräldrar!
    Min mamma är 69 och min mormor 96. Känns som jag får vara tacksam om jag hinner bli MAMMA till 38... Åldersnoje-panik, gaaaaaah!!

• snaily

Å andra sidan... om man har morföräldrar som blir så gamla som 96 (och kanske mer) så kanske det innebär att man i vår släkt inte åldras så snabbt rent fysiskt, så då kanske min kropp inte är så gammal som siffran säger?? Långsökt, jag vet... *försöker jobba bort åldersnojan*

• Telis

Lappis, så länge inte folk tror att man är där för att titta på sina barnbarn, det vore jobbigt ...

• Telis

Oh nooooo, dom har börjat ställa fram stora påskägg med godis på jobbet. Nu är jag rökt.

• Lapinette

Hade de sagt barnbarn - hade jag gett dem en propp!!!

• Telis

Jag skulle ju faktiskt inte vilja vara 38 år och mormor. Men 38 och mamma skulle sitta fint. Men det är försent nu. Om jag inte gör en räd till Ikea i påsk.

• nennesjuttioåtta

Telis
    ta med dig ett av äggen så har du den perfekta transportburen därifrån!

• Lapinette

Såg en supersöt bebis på danstävlingen och var på väg att viska till maken att distrahera föräldrarna så jag kunde sno ungen ...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare