• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • viktualia

Vänner - fniss jaaa... jag fyller år.. har inte fått nån dotter eller varit med om något annat som borde gratuleras till....

• Page

Vickan, hipp hipp och grattis!! Härligt, ännu ett år!

Ore, kul att det gick bra (trots sega muskler)!!

Mrs B, grattis gånger 2 för den klarade grammatiktentan!! Urrk, det var den allra värsta av alla tentor tyckte jag. Idag, typ 5 år senare kan jag "substantiv är namn på ting, tex boll och ring"!! Kan fortfarande inte höra ordet "syntax" utan att kallsvettas.

Åh, det ser ut som om vi "blir med valp" vecka 30. Kuuul!!

• sweetstreet

Hej alla GOINGAR!!!
    jag har inte hunnit in här för jag har varit i Sverige!!!!
    Sorry att jag inte sagt ngt om detta i tråden för en ev tråddejt, men jag ville inte boka upp migmpå för många saker denna gången. Det har varit flera vänner där hemma som är i jättejobbiga situationer i livet just nu och jag ville helst finnas till för dem. Däremellan vara med familj och även ett par andra vänner.
    Men kasnke kan man ta en tråddejt eller två nästa gång jag är i Sverige.

Nenne, hoppas du fick grape-jellyn!
    Jag glömde skicka den så det blev svärmor som fick rycka ut och skicka den dagen efter att jag flög tillbaks hit. Hoppas det gick bra.
    Och du jag goofglade ocicat och shit pommes vad de var fina!!! Coolt att de har lite aby i sig också!
    Och du det blir skitbra med sprut-spräy och IVF nu! Tjallaballaholoahoooo!

Grattis till dottern Tågjäntan!
    Nu väntar en otroligt spännande tid för er!

Hm, har skummat lite men har nu glömt vad jag ville kommentera. Som vanligt.
    Och nu ska jag gå och sova. Hm, klockan hann visst bi mycket inatt med. jaja.
    Storkramen till er alla!!!

• Mrs  B

Godmorgon!!!!!!!!!!

Börjar se en ljusning med sjukdomarna......
    Max är troligtvis feberfri idag ( än så länge iaf), jag har fått sova hela natten och Malte ok.

Kanske kanske kan jag få vara ute i solen idag.....????

Har för övrigt också minskat i kilo, allt som allt 6,6kg, inte illa!!!!!!!!
    Och 6 cm i midjan.

Får hoppas man kan hålla och inte gå upp allt för mycket nu när jag ska börja äta ordentligt igen (enligt mitt viktprogram, har ju inte följt det nu när jag varit dålig) och så kommer ju påsken....

Page
    Ja, det var verkligen en lättnad när jag fick tillbaka grammatiktentan. Mycket blod, svett och tårar ligger bakom den.
    Nu väntar jag på retorik redovisningen plus inlämningsuppgiften. Vet att jag missat en del men hoppas på ett G ändå.
    Delkursen nu är Analys av litteratur, så där flummigt och svårt.

• Liten med Mindre

Godmorgon!

MrsB - skönt om det vänder för er nu! Grattis till tentaresultatet med.

Undrar om Mindre går på Maltes diet - det är inte mycket som går i alls, banan är väl det som gått bäst. Igår middag skakade hon bara på huvudet åt allt, men åt sen inte ens upp vällingen vid läggdags.

Vickan - grattis i efterskott! Skönt att andarna återvänder!

Koko - har du myst hela helgen med familjen nu?

Själv lyckades jag faktiskt handla lite på outlet i lördags, plus att vi fick tid att sitta och dricka vin i solen. Mysigt med tjejdag. Var helt slut när jag kom hem - och det visade sig vara en förkylning som outade sig när solen låg på. Skakig i kroppen, kli och ont i halsen och så försvinner rösten som vanligt. Tur att jag kan skriva i alla fall.

Är på jobbet ändå - får nog mer vila här än hemma. Får ju inte vara i fred från lillskruttan. Jobbigt att vara favoriserad när man är sjuk.

• muggles

Vickan: grattis i efterskott!

MrsB: grattis till tentaresultatet - vad skönt.

Page: kul med valpen!

Ore: det gick säkert bra för pyret under tävlingen.

• BrudSommar2006

Liten, räddningen för mig kom när vi flyttade till hus och jag kunde ligga i sängen på övervåningen och vara sjuk och Iris och pappa var där nere. Men varför vill hon inte äta, är hon dålig? Iris äter ju i och för sig inte mycket men välling tror jag skulle slinka ner hur mycket som helst.

Konstigt, utav 16 barn är det Iris och en kille till som inte haft vattkoppor nu, fler insjuknade i fredags. Får väl se om det slår till nu över påsk.

Sweet, hoppas att du haft det bra på semestern i alla fall, trots en del jobbiga situationer i bekantskapskretsen.

Mrs B, hoppas att det vänder för er nu äntligen.

Nehepp, nu ska jag iväg till gyn, har verkligen ingen lust.

• Liten med Mindre

BS - ja man kan ju tycka att Iris som råkar ut för allt annat ungefär, borde dragit till sig vattkoppor som en magnet.

Vet inte varför Mindre inte vill äta. Lite går ju ner, men igår var det sparsmakat alla måltider, och hon hade nog inte direkt någon feber längre. Säkert bara eftersläpning från vad det nu var hon fick i förra veckan. Fast imorse fick pappa i henne extra välling till o med, så det kanske är en bra dag.

Håller på att försöka köpa pralinformar till min syster som fyller år, och hon ha önskat sig något från ett litet företag på Gotland. Verkar vara himmla mysig farbror som har det, av telefonsamtalet att döma. Återstår att se om jag lyckas få handla något. Blev testkanin för deras nya webshop tror jag.

• Liten med Mindre

BS - jo ett hus vore ju bra ur den synvinkeln. Nu går det ju inte att ligga i sovrummet hur länge som helst.

• MSW

Vickan: Grattis i efterskott! Lät som det blev en himla bra födelsedag(s helg)!!!

MrsB: Hoppas att ni är på bättringsvägen ordentligt nu och ett super stort grattis till tentan!

Ore: Vad bra att det känns ok efter tävlingen! Detta var sista eller hur var det du tänkte?

Liten: Jobbigt att ni inte heller är pigga!

Bs: Lycka till hos gyn!

Här har vi "överlevt" en ganska fullspäckad helg känns det som, särskilt när jag varit ganska förkyld samtidigt! Är jag iofs fortfarande men idag är första dagen som jag känner mig piggare, så det går åt rätt håll!
    Nu ska jag bara bestämma mig om jag ska gympa ikväll eller inte!

Vi var och tittade på eternithuset i går! Det var lätt det huset vi fått bäst känsla i! Stort som bara den (11! rum)och man blev nästan yr! Men precis allt behöver renoveras! Han hade heller inte funderat på något pris när vi frågade, men allt hänger juh på priset, för vi måste juh ta ställning till om vi har råd (både rent ekonomiskt och energimässigt)!
    Vi ska även titta på ett hus idag, men vi har inte varit så intresserade av det någon gång och kanske minst nu efter igår!
    Sen träffade vi juh senaste tillskottet i bekantskapskretsen, och jag skulle kunna svära på att A inte har varit så liten någon gång!
    Såå mysigt och roligt att träffa dom! Kändes också väldigt skumt att vara och hälsa på BB där man själv varit för inte såå jättelänge sedan!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare