• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • _koko_

Stort grattis tågjäntan!! Jag har glömt, när var du beräknad?

Sitter med stora tårar i ögonen, fick "prata" lite med conny nyss på telefon, och han lät så STOR. Den här veckan har gått jättebra, har inte alls känts jobbigt att de varit borta (såpass att jag nästan skämts), men nu skriker hela min kropp och själ efter dem... De är på väg till flygplatsen nu, landar sent ikväll. Hur ska jag få dan att gå???
    Är fortfarande ordentligt förkyld, börjar undra om jag ens borde gå till jobbet i morgon... Helt otroligt!
    Samlade dock lite krafter och åkte till ulriksdal nyss, jag var inte ensam kan jag säga. Men eftersom jag bara skulle ha ett par saker och visste vad (tomatfrön - fick sista påsen av den sorten jag ville ha!, chilipepparfrön och några penséer), så gick det fort ändå.
    Nu ska jag plantera och sen somna i soffan ett tag. Sen bär det av till mina föräldrar en stund på vägen till arlanda.

Kram på er!

• Mrs  B

Snaily
    Tack!
    Låter inte helt fel med en öl och lite skidåkning...
    Det hade jag inte tackat nej till om jag bara varit frisk.
    Fördelen med fjället antar jag.

MSW
    Ja, kul är det inte med sjukdomar....
    Hockeyn är slut, men möten och träning består.
    Men det blir mycket bättre nu framöver och det ser jag fram emot.

Izzie
    Tack!

Sjukstatus idag:
    Samma "skit" som vanligt för mig.
    Men jag har iaf inte ont och känner mig lite piggare idag än innan.
    Max har däremot feber igen och det känns trist.

Men fick reda på idag att jag har klarat min grammatiktenta. HURRA!!!!!!!!!
    VG på första delen och G på andra (hade missat ett par saker men så blir det när man sitter i sista minuten och skriver )

• Ore

Grattis till att ha klarat tentan, MrsB! Krya på dig!

koko: Förstår att du längtar efter dem... Tror att det är ganska vanligt att man längtar som mest när man snart ska få träffa dem.

tågjäntan: hoppas att det kommer igång med amningen, men det är ju ingen katastrof om det inte gör det...

Ego: Hade en jättehärlig eftermiddag i Götet igår, frisbeegolf i vårsolen med kompisarna, och sedan middag. Funderade ett tag på om jag skulle berätta mina nyheter eller inte, och bestämde mig för att göra det, framemot slutet på kvällen. En av mina kompisar har tidigare talat om att de vill ha barn, och jag tror att hon tyckte det var jobbigt... Jag vet att jag skulle tyckt det! Ska ge henne några dagar att smälta det, och sedan höra av mig till henne. Övriga kompisar tyckte sig också märka att hon blev besviken, men de tyckte ändå att jag gjorde rätt som berättade...

Idag tävlade jag! Hade inte på mig pulsklockan, men hade säkert jättehög puls. Men det struntar jag i, jag är nöjd med loppet, allt kändes bra (bortsett från att benen var sega) och jag tror inte att pyret tog någon skada... Jag kan nästan svära på att pyret fick allt syre som mina benmuskler annars tyckte att de behövde!!!

• BrudSommar2006

Vickan, grattis, grattis, hoppas att du har en bra dag!

• viktualia

Brudsommar - Tack så mycket!!!

Tågjäntan - grattis till dottern!

Ego - nu har jag verkligen haft en mysig helg! Tillbringade helgen i min kära hemstad, strålande sol, lite jogging, lite sollapande och mycket mys! Hade fest igår kväll för vännerna och allt blev lyckat! *mys*

Nu orkar jag nog med tillvaron ett tag till....

• Mrs  B

Vickan
    Grattis än en gång!!!!!!!!!!!!!!!

• start september

Grattis Tågjäntan till dottern! Hoppas så att det löser sig med maten på ena eller andra sättet så att du får slappna av och njuta av den lilla.

Grattis också till Vickan - det lät som du haft en välförtjänt kanonhelg!

Här var gårdagen jättemysig med sol - sommarkänsla! Helt plötsligt mindes jag var det var som var så fantastiskt med att bo i hus...

• start september

MrsB - stackars er som är så jsuka. Det är hemskt att vara dålig med ett barn - men två är svårt att föreställa sig.

• Vännerfan

Grattis Tågjäntan!!

Vickan ska man tydligen gratulera också... Så Grattis!!

Mugglan, A.M och Frejis: Ni har mail! Gissa vad det rör...

Kram till alla andra, hinner tyvärr inte skriva mer ikväll!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare