• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • MSW

STort grattis Tågjäntan!

Igår fick även våra vänner (äntligen) en bebis.. En liten tjej! Ska hälsa på odm imorgon förmodligen! Så mysigt.. Blir nästan avundsjuk juh!

• Mrs  B

Grattis tågjäntan!!!!!!!!!!!

Ligger själv nerbäddad i någon sorts magsjuka eller vad det nu är....
    Började i onsdagskväll, var ok igår på dagen men blev dålig igårkväll igen.

Max var sjuk tisdag kväll till tisdag dag.
    (feber, huvudvärk, kass i magen, kräktes, hängig osv)
    Malte blev sjuk förra fredagen och först ok i magen idag.
    (feber, blåsor i och runt munnen,kräktes, kass i magen osv)

Bvc säger förkylningsvirus i magen, men i mitt fall vet jag inte....
    Malte vägrar äta något annan än bananer, så det kommer nog att snart växa bananer ur öronen på honom.

Att var sjuk med två små barn är däremot inget vidare.
    Som tur var sov Max på onsdagsnatten, men Malte var vaken och fick ligga i vagnen och åka mellan soffan och toaletten.
    Maken var iväg onsdag och torsdag så det var till att klara sig själv.
    Nu är barnen hos mormor och morfar, maken iväg och dags för mig att sova en stund.

• snaily

Grattis tågjäntan till dottern!

MrsB - låter tufft med alla sjukdomar, skickar styrkekramar! (tur att de bara är virtuella så man inte råkar plocka upp nån "bacill" )

Varit på lång skidtur i världens härligaste väder idag, sitter nu ute med en kall öl... aaaaaaahh!

Annars är jag på dag 14 idag men ingen ÄL verkar vara på g än, trist att min cykel ska vara lika seg och långsam som mitt namn...

• MSW

MrsB: Fy vad tråkigt med era sjukdomar! Typiskt att inte maken är hemma heller! Men nu är väl hockeyn (snart?) slut...? Så det blir lite lugnare iaf!

• tågjäntan

Tack! för alla grattishälsningar.
    Tyvärr har jag fått en sträckning på en skulderbladsmuskeln så just nu tar min man alla matningar och så för att se om det hjälper. Jag känner att det inte vill bli bättre när jag håller henne och när jag pumpar mjölk så spänner det oxå. Så det är lite svårt att få till försök till amning. Fortsätter det här så kanske detta leder till att skippa amingen och försöka pumpa ett tag så hon får lite av min mjölk.
    Det viktigaste är ändå att hon får i sig det hon behöver. Samtidigt som man saknar den där mysiga närheten.

Annars så tog vi en lång promenad i det fina vårädret och satt sedan en halvtimme på gården innan vi gick in. Jätteskönt! Det är en lagom tid att få barn på våren . Hon får ofta för sig att vilja äta varannan timme, så vi försökte dra ut det till tre timmar medan hon sov gott i vagnen.

• muggles
    Telis skrev 2009-04-03 14:30:01 följande:
    Ska ni prata ännu mer blöjhinkar?
    Faktum är att jag hade långtgångna planer på att prata BARA om blöjhinkar men det blev inte så...?!
  • muggles

Grattis tågjäntan till dottern!

Har varit ute hela dagen med Moa i det fina vädret. Man blir härligt trött av att vara ute hela dagen. Nu har vi druckit Amarone som vi fick av min mamma som ngn slags "vårpresent". Filmtajm!

• Izzie

Grattis tågjäntan! Va mysigt med en alldeles ny liten en!

MrsB - Hoppas du piggar på dig!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare