• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • FruCicci

Fan vad tråkigt jag har på jobbet!!!!!!!!!!!!!!!

• fru AM
    FruCicci skrev 2009-04-06 13:25:24 följande:
    Fan vad tråkigt jag har på jobbet!!!!!!!!!!!!!!!
    Inte så långt kvar nu Cicci! Tänk på det!
  • Lapinette

Cissi - kom hit så kan vi kuvertera säljbrev och snacka skit samtidigt!

Jag har vrålmycket att göra vilket är typiskt dagarna innan jag ska försvinna på semester.

BS - när sticker ni till Budapest? Fick höra av min träningskompis (som kommer därifrån) att de har haft varmt och jättefint väder. Härligt!

• Ore

Ålder: Jag kan komma och vara "värst". Jag fyller 28 i år (storasyrran blir 31). Vår mamma blir 49, mormor fyller 68 och gammelmormor blir 89 år...

Och syrran följde ju alltså "traditionen" med att få barn som ung, så min mamma blev mormor vid 38 års ålder...

• FruCicci

HEJ

Hoppas allt är bra med er här inne!

Vissa barn o föräldrar har visst varit lite krassliga så jag ksickar krya-på-er kramar.

Vickan, grattis i efterskott.

BS, det ser ju bra ut i härligheten då!!! Gött, då är det bara på att köra som fan nu då!
    Kanske blir en liten bebbe i års skiftet iaf!

Jag trodde inte jag skulle vara trött på att vara gravid, men i går hade jag svårt att njuta faktiskt. Magen spänner så in i bengen, jag vill bara dra ner blixtlåset och ta ut bebisen nu. Jag vet inte hur jag ska sitta eller ligga, det känns så påfrestande på de inre organen... phhuu sen kan jag knappt andas ordentligt... Men vi får hoppas att det är en liten period då barnet växer.... så slipper jag kanske dessa spänningar snart....

• Lapinette

Ore - min mamma är äldre än din mormor!

• FruCicci

BS, Budapest är underbart. Jag tycker det är den vackraste staden efter Stockholm!
    Bara så du vet!
    Vilket hotell bor du på?
    Säg till om du behöver veta ngt. Jag har ju som sagt bott där (pluggade på universitetet där år 2000)

• FruCicci

Herregud Ore!
    Snacka om att det börjades i tid i din familj.

• Telis

Jag hade kunnat vara mormor. Herregud så deprimerande....

• Ore

Neeeej, jag ville inte göra någon deprimerad...

Men jag är ganska van vid att folk tycker att min mamma/mormor är hysteriskt unga. Har bl.a. en kompis vars mamma är äldre än min mormor.

Vet att jag reflekterade litet över, strax innan jag fyllde 26, över att min mamma då hade fått sitt fjärde (och sista) barn. Och jag inte hade något barn. Fast då hade vi ju inte börjat planera bröllopet än.

Men jag har ju brutit mot den traditionen ganska rejält...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare