• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • fru AM

Grattis i efterskott, Vickan!

Och grattis Mrs B till både grammatiktenta och viktnedgång!

Hade tänkt ägna denna vecka åt att packa bb-väska, träna lite andning, mysa med påsklovsledige sonen. Givetvis ringde de nyss från dagis och Livia är "inte sig själv" och snorig så nu kommer hon väl vara hemma minst ett par dagar. Maken är och hämtar nu.

Får väl bita ihop och påskpyssla med båda barnen eller något ...

• Ore

Liten: Jag tror också på för litet alkoholintag

• Mrs  B

Tack för alla Grattis angående tentan och vikten!!!!

Känns skönt både och nu är det nya tag som gäller.

Den nya delkursen verkar jobbig, påsken närmar sig (mat och godis ?) och i maj månad ska jag jobba 100%. Men det ska nog gå det också, bara man får vara frisk.

Ore
    Finns ju många idrottskvinnor som tävlat fram tom månad 4 och fått friska barn, så det går nog bra om du vill, men förstår att du är orolig. Nu när du äntligen är gravid och så. Tål att tänka på.

• Liten med Mindre

EA - you're the judge. Kan inget om formar.

Innehållet är jag dock bra på att avsmaka. Får kräva det som kompensation från syrran, i och med att hon får två formar när hon önskade sig en.

AM - fullt hus i veckan då. Hoppas Livia blir sig själv snart, så att du får lite tid med dig själv och sonen. Det kan ju kännas tungt ibland att vara äldst och vara den duktiga som klarar sig.

• Fru E

Liten-hehe då proffsig är jag inte men pralinerna som man får i de formarna såg väldigt fina ut på bilden iaf

• MSW

Liten med Mindre skrev 2009-04-06 10:01:43 följande:

MSW - möjligheten finns ju att A faktiskt aldrig var så liten... Hade en kompis, som har två barn, på besök när Mindre var en knapp vecka. Hon fick hålla lillskruttan och tyckte att - oj så här litet barn har jag nog aldrig hållit. Vilket stämde eftersom hennes båda kom ut på 4,3 kg. Någon enstaka annan lånebebis kanske förstås...
    [/citat]
    Han var mindre! 4cm kortare och 12g lättare! Fast höll henne avstod jag ifrån då jag är förkyld! Och jag vet för den delen inte om jag hade vågat! Är juh skillnad på sitt eget och andras pyttebebisar..
    Ore skrev 2009-04-06 10:04:30 följande:
    [citat]
    MSW: Kul att huset kändes så bra. 11 rum, det är mycket det. Är det bra planlösning eller tänker ni er att slå ut några väggar och få större, men färre rum? Är det rätt pris på huset så kan det ju vara skönt att köpa ett hus med renoveringsbehov, eftersom man då kan få det som man vill. Och eftersom ni inte behöver 11 rum sådär på en gång så kanske det funkar att göra det viktigaste först, och sedan flytta in och fortsätta med renoveringen. Men det kräver ju en del arbete förstås, om man inte lejer ut mycket...
    Det är förvånansvärd bra planlösning med tanke på att det är ett gammalt hus. Oftast är det juh bara massa pytterum då, men här var alla stora och fina! Men t.ex så skulle vi nog vilja göra köket större, och då försvinner juh en vägg..
    Och det har juh verkligen möjligheter att bli precis hur bra som helst.
    Tanken är om vi köper det att vi gör i ordning nedervåningen innan vi flyttar in (sovrum, kök och badrum) vilket är alldeles lagom stort bara det ännu så länge, och sedan ta tag i övervåningen efterhand!
    Men spännande är det!!

Tråkigt att du nojar lite efter tävlingen! Hur lång tid har du på dig tills du måste ha bestämt dig för tävlingen om två veckor?
  • Fru E

AM-barnen kan inte påskpyssla med varandra så att du kan ta det lite lugnt alt sitta med och pyssla?

• MSW

Förresten så är både min mormor och makens farmor inte helt ok! Jobbigt! Är mer orolig för makens farmor dock då hon är 96 år. Mormor blir "bara" 70 i år.. Mormor ska opereras så det är juh tänkt att det ska bli bra..
    Farmorn känns mer som hon har gett upp, äter inte, vill inget.. Jaja nu ska jag plocka ihop lite grejer vi behöver med oss när vi ska träffa A's mormor och kusinerna!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare